Sweclockers feedback till DICE

Permalänk
Medlem

Vissa punkter är ok, men många av oss gamla bf spelare tycker att det ska vara lite verkligare.
en del av punkterna (nya förslag) som dykt upp påminner om 13-16åringars, "jag vill att det ska va lätt och jag vill kunna bunnyjumpa" typiskt cs mentalitet.
Låt dice göra sitt fan. Ni som inte gillar det, kan dra och spela bc2 eller nåt annat hoppa runt och skjuta med sniper spel.
Vissa av de bra punkterna kommer förmodligen att fixas automatiskt i framtiden, ett företag som sitter och producerar spel som kan dra in miljoner bör ha hyfsad koll på vilka saker som "inte stämmer".

PEACE

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:
Skrivet av joYchez:

Håller med er båda, BF3 är en konsolanpassad besvikelse. Själv har jag inte rört BF3 på över en vecka nu och gubben ligger på 12h 26m, förmodligen kommer den att stanna där också.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av 7AAA7:

Vissa punkter är ok, men många av oss gamla bf spelare tycker att det ska vara lite verkligare.
en del av punkterna (nya förslag) som dykt upp påminner om 13-16åringars, "jag vill att det ska va lätt och jag vill kunna bunnyjumpa" typiskt cs mentalitet.
Låt dice göra sitt fan. Ni som inte gillar det, kan dra och spela bc2 eller nåt annat hoppa runt och skjuta med sniper spel.
Vissa av de bra punkterna kommer förmodligen att fixas automatiskt i framtiden, ett företag som sitter och producerar spel som kan dra in miljoner bör ha hyfsad koll på vilka saker som "inte stämmer".

PEACE

De senaste årens spelutveckling föreslår ju annars att de inte har allt för mycket koll utan lever helt o hållet på att patcha efter klagomål. Inte ens Civ5 var ju bra när de släpptes.

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Det löser dock inte problemet. Två supports kan då sitta i basen där den ena kör mortar och den andra fyller på hans ammunition. I så fall ska inte den ammon gå att fylla på förrän vederbörande dött och spawnat (inte blivit revived).

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, dock är mortaren ganska slö tycker jag. Man dör ju inte fast man ligger där det blir svart vid nedslaget. Tycker det är lite dålig sprängningsverkan. Men det kanske är bra.

Överhettning då? vad jag vet så blir ju en mortar lite överhettad IRL om man använder den för ofta (Vad jag sett på film, när de måste pinka på den för att kyla ned den.. ^^) Så vad sägs att om man skjuter 5 skott så snabbt det går, så måste man vänta på att den ska kyla ned sig, 15 sek? för att sedan kunna använda den igen. bara en tanke, antal skott eller nedkylningsperiod är förstås diskuterbart. Sen att moderna mortars kanske inte blir överhettade är en annan femma men det vet jag inte

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har tagits upp tidigare här men har det det så bara ignorera. Jag stör mig väldigt mkt på mortars och att det är för lätt för dem när de har en karta att sikta med. Battlefield-spelen har alltid försökt att komma närmare realismen, iaf mer än andra spel, så vrf dyker det bara upp en karta för mösarna(svensk term?). Ta bort den kartan och ist ett siktsystem som påminner om hur man kastar granater i gears of war, alltså att man ser som en båge av var den troligen kommer träffa. Skillnaden är den att man inte ser uppifrån, alltså förbi hinder, och det skulle jämna ut odsen.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Haha de här e kuuul, BF fans retar COD fans för att deras spel jämnt är som kopior av deras gamla spel. Men samtidigt det som alla BF fans vill är att BF3 ska bli som BF2.

OT: Du vill skriva en lista med saker om feedback, vissa förslag köper du andra köper du inte, det är väl rättvist. Men vad som inte är rättvist är att du kallar de sweclockers feedback till dice, när de uppenbarligen är du som bestämmer vad som kommer med och vad som inte kommer med. Borde egentligen vara någon form av röstning på vad som är bra förslag och inte bra förslag. Själv tycker jag ju många saker är bra som står skrivet men tycker även rätt ska vara rätt.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Jag tycker de kan fixa så att jag inte blir dödad hela tiden.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag vet inte om det har tagits upp tidigare här men har det det så bara ignorera. Jag stör mig väldigt mkt på mortars och att det är för lätt för dem när de har en karta att sikta med. Battlefield-spelen har alltid försökt att komma närmare realismen, iaf mer än andra spel, så vrf dyker det bara upp en karta för mösarna(svensk term?). Ta bort den kartan och ist ett siktsystem som påminner om hur man kastar granater i gears of war, alltså att man ser som en båge av var den troligen kommer träffa. Skillnaden är den att man inte ser uppifrån, alltså förbi hinder, och det skulle jämna ut odsen.

Granatkastare.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt samma sak som mörsare om det var det du tänkte på
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6rsare

Granatkastarna kan upplevas som störigt, men är mest ett problem för campande snipers (dvs bara bra ur den synvinkeln) eller annan stillastående personer/fordon. Om man rör på sig träffar de oftast inte. I hardcore mode är det ännu svårare, eftersom där lyser motståndarspelarna inte upp på samma sätt på minikartan. Har det egna laget själv mortars är det lätt att bomba bort dem som bara sitter och matar granater utan att själv röra sig. Men det är klart, man skulle kunna begränsa ammunitionsförrådet för dem.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Och kniven ska inte döda direkt.

Jo det ska den... attackerar man någon med kniv bakifrån & sätter den i halsen på honom så är sannolikheten att denne överlever ganska liten xD

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon tagit upp det, 5 sidor känner jag är mycket att läsa genom... Sorry.
Men jag gillade generaler i BF2, lägga in extra och säga til squadsen (eller hur det blir i plural) vad de ska göra, vad de ska attakera och vad de ska skydda.
Kände att det blir mer lagkänsla och spel i squads om det är en ledare med. Färglada linjer på kartan visar hur man ska gå osv.
Dock är det ju som i BC2 att det är en squadleader som kan säga vilken flagga som de ska attakera... Men då bör ju alla squadledare kunna kommunicera med varandra.
Känner det blev lite rörigt i meddelandet, men jag ska åka hem från jobb nu så det får bli som det blev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ananasen:

Precis, dock är mortaren ganska slö tycker jag. Man dör ju inte fast man ligger där det blir svart vid nedslaget. Tycker det är lite dålig sprängningsverkan. Men det kanske är bra.

Överhettning då? vad jag vet så blir ju en mortar lite överhettad IRL om man använder den för ofta (Vad jag sett på film, när de måste pinka på den för att kyla ned den.. ^^) Så vad sägs att om man skjuter 5 skott så snabbt det går, så måste man vänta på att den ska kyla ned sig, 15 sek? för att sedan kunna använda den igen. bara en tanke, antal skott eller nedkylningsperiod är förstås diskuterbart. Sen att moderna mortars kanske inte blir överhettade är en annan femma men det vet jag inte

Ett alternativ jag kom på är att kartan som den som använder mortar ser inte visar exakta positioner för fienden. Istället kan ju fienden visar som en "plupp" med en större cirkel runt sig, för att visa ett ungefärligt område som denne befinner sig inom, ungefär som iPhone visar i appen "kartor" eller liknande. Då blir mortar inte så exakt som den är idag, och man skulle då också kunna öka skadan som den gör på grund av att det blir svårare att sikta rätt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Jo det ska den... attackerar man någon med kniv bakifrån & sätter den i halsen på honom så är sannolikheten att denne överlever ganska liten xD

Han menade nog framifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Ett alternativ jag kom på är att kartan som den som använder mortar ser inte visar exakta positioner för fienden. Istället kan ju fienden visar som en "plupp" med en större cirkel runt sig, för att visa ett ungefärligt område som denne befinner sig inom, ungefär som iPhone visar i appen "kartor" eller liknande. Då blir mortar inte så exakt som den är idag, och man skulle då också kunna öka skadan som den gör på grund av att det blir svårare att sikta rätt.

Jag tror det hela skulle lösas om mortar hade 6-10 granater, som bara kan fyllas på (långsamt) när mortaren inte är equippad.
Även om det ligger ett ammopack bredvid mortarnissen så ska inte hans granater fyllas på förrän han lagt ned mortaren.
Mortarens exakthet vill jag ha kvar, den är ett ypperligt verktyg för att ta hand om campare.

/ Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalle-:

Jag tror det hela skulle lösas om mortar hade 6-10 granater, som bara kan fyllas på (långsamt) när mortaren inte är equippad.
Även om det ligger ett ammopack bredvid mortarnissen så ska inte hans granater fyllas på förrän han lagt ned mortaren.
Mortarens exakthet vill jag ha kvar, den är ett ypperligt verktyg för att ta hand om campare.

/ Jacob

Det är ett alternativ, men i så fall bör det ta lång tid från det att mortaren plockats ner förrän granaterna börjar fyllas på. Inga 15 sekunder eller liknande här inte...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Scopeglare som det är nu är fan det bästa som har hänt BF sen begynnelsen, den skall icke röras!

Permalänk

Tycker inte man ska komma upp ur prone snabbare som listan föreslår, tycker den ligger bra, delvis för balansering delvis realismen, tycker att om man lagt sig ner ska det ta lite tid att komma upp och börja springa igen.

Permalänk
Medlem

Bara läst första sidan på denna tråd, men undrar ändå om det där med att chatten är dåligt placerad, någon skrev att den är vid siktet, men för mig är den uppe i högra hörnet och har alltid varit det? Eller gäller det andra för konsol, kan man ens chatta på konsol? Ska tillägga att jag håller med om att man inte skall behöva skriva för att se chatten! Jag tycker INTE heller att Engineer har för mycket saker.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttepysen:

Du undrade hur många skott mortars ska ha.

Jag vet inte hur många skott en mortar brukar skjuta men 3-5 borde väll vara en begränsning.
Då tycker ni kanske att det spelar ju ingen roll, då kan ju en snubbe med assualt bara slänga ut en ammobag så kan han skjuta mortar längre.
Men behöver verkligen en ammobag innehålla ammo till mortar?

Sen håller jag inte med om att kniven ska vara instant kill.

Framifrån 2 försök, bakifrån 1 försök.

Däremot så tycker jag att det är lite fel att någon kan komma från sidan på en och bara kniva utan att jag ens skulle kunna försvara mig själv, jag kanske inte hinner att sikta och skjuta för den förbannade animationen. Blir man knivad från sidan eller snett framifrån så tycker jag nästan man skulle få den animation man får när man spelar conquest ibland, att till exempel kunna trycka "space" eller "rightklick" osv inom 1-2 sekunder från att animationen slog igång. Eftersom att jag ändå såg honom men inte han sikta och skjuta för den förbannade animationen.

Okej, jag tar med den punkten om du skriver om den på engelska

Skrivet av Engman78:

Jag skulle tycka det vore trevligt om kartorna likadant som i BF2 gick att springa runt och leka på, träna på att flyga tex.

Alltså innan antal spelare för matchstart uppnås. Sedan map reload för alla och countdown till match.

Jag tar med "leka innan matchen börjar" om du skriver om på engelska.
Förstod inte vad du menar med countodown och map reload.

Skrivet av Kogster:

*citatet är nerkortat*

Har aldrig stött på straff för TK.

Skulle ju vara bra om fiender blockar texten, fast de skulle gå att exploita.
Om man bara hade teammates på kartan och 3d kartan under 5-10m

Med tanke på AA'na ser ut så ska de ju vara starka mot ifanteri. Finns ju AT bland infanteri också. Tanks börjar bli riktigt dåliga sen fler och fler låser upp Javelin oc AT messiler på fordon.

Du är den förste som säger ifrån om att begränsa synvikeln för AA:n, jag tar bort den punkten om fler börjar klaga

Skrivet av hersses:

Jag vet inte om det har tagits upp tidigare här men har det det så bara ignorera. Jag stör mig väldigt mkt på mortars och att det är för lätt för dem när de har en karta att sikta med. Battlefield-spelen har alltid försökt att komma närmare realismen, iaf mer än andra spel, så vrf dyker det bara upp en karta för mösarna(svensk term?). Ta bort den kartan och ist ett siktsystem som påminner om hur man kastar granater i gears of war, alltså att man ser som en båge av var den troligen kommer träffa. Skillnaden är den att man inte ser uppifrån, alltså förbi hinder, och det skulle jämna ut odsen.

Se svaret till Arginj

Skrivet av barbafarsan:

Haha de här e kuuul, BF fans retar COD fans för att deras spel jämnt är som kopior av deras gamla spel. Men samtidigt det som alla BF fans vill är att BF3 ska bli som BF2.

OT: Du vill skriva en lista med saker om feedback, vissa förslag köper du andra köper du inte, det är väl rättvist. Men vad som inte är rättvist är att du kallar de sweclockers feedback till dice, när de uppenbarligen är du som bestämmer vad som kommer med och vad som inte kommer med. Borde egentligen vara någon form av röstning på vad som är bra förslag och inte bra förslag. Själv tycker jag ju många saker är bra som står skrivet men tycker även rätt ska vara rätt.

Jag har inte tagit med de punkter som gäller buggar/optimering eller ändrat på punkter där det har varit fler som inte velat ändra än dom som velat.
Jag tog med högre flyg höjd trots att jag inte ville, jag tog med att man kunde ställa in sensen för alla fordon var för sig trots att jag inte ville, jag tog med punkten på att flash lights inte ska blända lag kamrater trots att jag inte ville samt tog bort punkten på insta knife trots att jag inte ville. Så, vad menar du med att jag bestämmer över vad som kommer med eller inte?

Skrivet av Matzio:

Jag vet inte om någon tagit upp det, 5 sidor känner jag är mycket att läsa genom... Sorry.
Men jag gillade generaler i BF2, lägga in extra och säga til squadsen (eller hur det blir i plural) vad de ska göra, vad de ska attakera och vad de ska skydda.
Kände att det blir mer lagkänsla och spel i squads om det är en ledare med. Färglada linjer på kartan visar hur man ska gå osv.
Dock är det ju som i BC2 att det är en squadleader som kan säga vilken flagga som de ska attakera... Men då bör ju alla squadledare kunna kommunicera med varandra.
Känner det blev lite rörigt i meddelandet, men jag ska åka hem från jobb nu så det får bli som det blev.

La till att squad leadern skulle ha större roll, liksom squadleadern hade i bf2, låter det bra?

Skrivet av Arginj:

Ett alternativ jag kom på är att kartan som den som använder mortar ser inte visar exakta positioner för fienden. Istället kan ju fienden visar som en "plupp" med en större cirkel runt sig, för att visa ett ungefärligt område som denne befinner sig inom, ungefär som iPhone visar i appen "kartor" eller liknande. Då blir mortar inte så exakt som den är idag, och man skulle då också kunna öka skadan som den gör på grund av att det blir svårare att sikta rätt.

Vi har två förslag om detta, antingen hersses alternative med ett sorts båg sikte eller din idé
vilken är bäst: hersses eller Arginjs lösning?

Skrivet av Lalle-:

Jag tror det hela skulle lösas om mortar hade 6-10 granater, som bara kan fyllas på (långsamt) när mortaren inte är equippad.
Även om det ligger ett ammopack bredvid mortarnissen så ska inte hans granater fyllas på förrän han lagt ned mortaren.
Mortarens exakthet vill jag ha kvar, den är ett ypperligt verktyg för att ta hand om campare.

/ Jacob

Skriv det på engelska så tar jag med det!

Skrivet av jimjavel:

Scopeglare som det är nu är fan det bästa som har hänt BF sen begynnelsen, den skall icke röras!

Vill att fler ska säga ifrån innan jag tar bort den punkten

Skrivet av Piriripak:

Tycker inte man ska komma upp ur prone snabbare som listan föreslår, tycker den ligger bra, delvis för balansering delvis realismen, tycker att om man lagt sig ner ska det ta lite tid att komma upp och börja springa igen.

Ok, jag tar bort den punkten då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Jo det ska den... attackerar man någon med kniv bakifrån & sätter den i halsen på honom så är sannolikheten att denne överlever ganska liten xD

Ja använder du snabbknappen F för att kniva nån, då dör han ju direkt! Men när man tar fram kniven genom att trycka 6:an och knivar, då ska det krävas två hugg. Varför ska man dö av att en kniv nuddar en, men inte ett skott rakt i pannan med annat valfritt vapen (förutom shotgun och sniper då...)? I BF2 sprang man runt med 3 meter långa svärd. De såg ut som knivar, men man dödade folk på typ 5 meter eller nåt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Ja använder du snabbknappen F för att kniva nån, då dör han ju direkt!

Inte om du står framför personen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Det låter bra det med att squadleadern borde ha större roll.
Håller med om att scopeglare är bra. Men det är rätt så oseriöst att den blänker i mörker, som att ficklampan bländar utomhus på dagen.
En annan sak jag tänkte på, borde man inte kunna byta till pistol snabbare?
Händer flera gånger att man smyger upp bakom ett par stycken och magasinet tar slut i vapnet, sedan hinner man inte ta fram pistolen förrän de har vänt sig och förstått vad som händer.
Ex. i det Battlefield Play 4 Free eller vad det hette, där var pistolen jätteanvändbar eftersom man kunde ta fram den lite snabbare. I BF3 känner jag att jag nästan aldrig använder den.
Är det någon annan som känner så över pistolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Skriv det på engelska så tar jag med det!

Mortar rounds should be limited to ~8 rounds.
To replenish mortar ammo, the mortar operator must unequip the mortar. Mortar rounds should replenish slowly.
Smoke round for the mortar would be nice aswell. <--- Står i beskrivningen att det ska finnas, men inte hittat någon info om det.
Nå'n som vet nå't?

/ Jacob

Permalänk
Skrivet av Eott:

DICE totalt skiter på deras trogna Battlefield-fans. (1942, BF2 framför allt. BC2-kidsen jublar nog vid det här laget)

Spelet är ju uppbyggt på att låsa upp saker vilket ger en väldigt tunn spelupplevelse, man spelar för att låsa upp helt enkelt. Och nu gäller det även alla typer av fordon.

Vapenfysiken får man väl inte klaga på utan att folk hoppar på en, men sanning är den att de flesta "strider" alltid blir lösta genom att hålla in avtryckaren. Tråkigt säger jag bara.

Totalt värdelösa maps som är på tok för små samt att de inte ger någon Battlefield-känsla, på de mapsen som är "stora" har som ändå tryckt in alla flaggor i en gröt i mitten. Finns inte plats för något gruppsammarbete här inte, eller ok man kan hålla ihop 4 pers för att sedan gå 50m till nästa flagga, det är så gameplayet ser ut.(nu pratar jag om de "stora" mapsen, alla COD-kartor som de valt att ha med lämnar jag utanför diskussionen(vilket dessutom är säkert 1/2 av alla maps som finns))
Det ska bli extremt intressant hur Back to Karkand mapsen kommer bli, om DICE lyckas försötra Karkand, och Sharqi ska dom tamigf*n ha en medalj för det.

Minimapen är totalt värdelös, det går inte att se någonting överhuvudtaget samt att den är allmänst tråkigt och ful. http://i.imgur.com/LtY5H.jpg

Gruppsystemet, herreguuuuuud. Först av allt, gruppen har bara 4 slotts, okej... varför då egentligen vad vinner DICE på att göra grupperna mindre?? Gruppledarens uppgifter har även denna gång tagits bort, visst han kan ge order genom att trycka på Q åt något håll... Ingen som saknar detta?http://img33.imageshack.us/img33/723/leaderl.jpg Alla kan spwana på varandra i gruppen vilket även det är ett minus, tror dock att detta tagit bort om man kör HC.
En annan intressant sak är att det oftast inte går att hoppa in i samma grupp som en polare. Av någon anledning är alla redan öppna och fulla, så om jag och polaren nu vill spela i samma grupp går ju det nu inte...? Vafa*? Det går ju inte heller att kicka andra gruppmedlemmar.
VoIP, finns det? jag har inte märkt av någonting i alla fall. Det finns ju dock inte så stor användning av den ändå då alla maps är så små och grötiga.

Commandern har tagits bort, hela roten till teamwork finns inte längre och det känns verkligen. Ingen som kan ge understöd i form av artilleri, suply-drop och UAV. Och ja! Det saknas!

Flygplanen och helikoptern, herre gud säger jag bara, största skämtet sedan MW2 kom ut. Varför har dom gjort detta mos oss? Ja behöver jag ens gå in på detaljerna? Jag gör det i alla fall. Ja för det första flyger planet liksa snabbt som min hund går. Ett flygplan som har en teoretisk topphastighet på runt 2000km/h flyger... förlåt seglar fram i snigelfart. Ja sedan att flygplanen reparar sig automatikst, skämtar dem eller? Och sedan det som gäller alla fordon. Infinity ammo, man behöver inte hämta ammo på något sätt vilket känns väldigt tråkigt och förenklat.
Vapnerna som flgpglanen har är även dom konstigt utvalda, och att det bara går att ha ett primary vapen åt gången. Glöm att växla mellan vapnen som det gick att göra i BF2. Vapnen om finns att låsa upp är även dumt och fult gjorda. Hela spelupplevelsen känns allmänt arcadig.

Nation valet av Ryssland är ju extremt tråkigt, kan nog de flesta håll med om. Att sedan ryssarna pratar engelska är ju bara helt underbart. Ger en sådan fruktansvärd budgetkänsla om du jämför med BF2 där det fanns intressanta nationer.

3D-spotting samt "common-rose" behöver vi väl inte ens gå in på?

Och sen att vi blir terroriserade av den där dumma musiken hela tiden. Tjatigt är det.

BF3 är inte ens i närheten av vad BF2 var, ett genuint kul spel som ger/ gav många många många roliga speltimmar. Att säga att BF3 är en värdig uppföljare till BF2 är ju bara inte sant, de som påstår det kan inte ha alla hästar i stallet.

/ Ner skiten, arg, ledset BF-fan.

Det var en väldig snäll komplimang till DICE med tanke på hur mycket spelet suger

Permalänk

Bra tråd, känns dock som att Dice skiter i att tex man blir bländad av en j***a sol hela tiden etc... Känns som att dom bara kommer bry sig om att fixa dom stora buggarna och inget mer

Permalänk
Medlem

För er som inte gillar att bli bländade av vapenlampan: http://www.egmnow.com/articles/news/battlefield-3s-tactical-l...

Permalänk
Medlem

Bara jag som är emot nr 51? Flash spam skulle göra bf till cod är min mening. Banor som Grand basar och metro skulle bli totalt förstörda. Svårigheter med att röra sig framåt är inga problem om smoke blir vanligare.. tycker jag iaf

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

You are not able to kill a mortar wielding opponent with the knife in one hit.

Vilket jag tycker är väldigt tråkigt

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Disable Vehicle, the time that vehicle burns should be reduced to avoid it comming back after 5 or more rpg hits.

Hitbox/detection needs some polishing from time to time it i will get killed before the bullets flies past me from a enemy running past the corner.

Setups/Customisations need to save more often, to avoid needing to "respec" after end of the game crash.

Make the IRNV an NV not a thermal sight with NV capabilities.

Fallen trees with leafs on are protects better against bullets than body armour, also the tree on Seine crossing between Back alley and US spawn seems to be indestructable after it has been "chopped" down/ed even after several grenades and RPG's.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Tycker att väldigt många har klagat på Scopeglaren på snipervapen. Detta är ingen "verklighetssfråga" utan balanseringsfråga såg saker om att den bara skulle synas vid solljus osv.. Varför tror ni att snipersen inte har guillie suites? Jo för att det hade varit för OP, är så mycket mesh och buskar på BF3 jämfört med t.ex BF2 så hade varit helt omöjligt att hitta snipers annars.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35