Permalänk
Medlem

Inet eftersom ni börjat sälja Evga kort hur ser det ut med GTX 590 från dem, är det ett kort ni kan kolla om det går att ta in?

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni fått frågan här nyligen eller inte (orkar inte gå igenom 100 sidor).
Vet ni något om när ni kan tänkas få in Scythe gentle Typhoon 1850rpm?
Varför får inga återförsäljare in några? Fortfarande tillverkningsproblem?

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Hej Inet,

jag köpte alla mina datordelar hos er. (se signatur)
nu har fläktstyrningen som följer med R3 chassit dött,
Hur skall jag gå till väga nu för att få en ny fläkt kontroll?

Hinner inte läsa alla svar, men kan svara på frågan. Jag hade fel på fläktkontrollen jag fick med till mitt R2 chassi, också köpt på Inet. Jag mailade Fractal Design direkt och dom svarade snabbt och sa att de kunde skicka en ny gratis, behövde bara säga till vart den skulle skickas!
Hoppas de kan hjälpa dig!
Ha d bra!

Permalänk
Medlem

Jag vill veta om jag behöver lämna in hela chassiet eller bara fläkt kontrollen. då den kommer med chassit. svårt?

leta upp fractal designs support o fråga dom istället..menar inte här inne på swec utan deras riktiga support mail. många har fått ut nya saker i ren goodwill från dom. skadar ju inte att testa o höra vad dom säger.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inet
Skrivet av AnnoyingIB:

http://www.inet.se/jamfor?compare=1902154&compare=1902130

Exakt samma kort och specifikationer fast med olika priser...? *Kliar mig på huvudet*

Skrivet av Konichiwa:

Ena är väl kampanjvara.

Stämmer som Konichiwa skriver att det är en kampanjvara och därför priset skiljer sig! Det stämmer alltså att det är samma kort.

Hej Inet,

jag köpte alla mina datordelar hos er. (se signatur)
nu har fläktstyrningen som följer med R3 chassit dött,
Hur skall jag gå till väga nu för att få en ny fläkt kontroll?

Du felanmäler chassit här: https://www.inet.se/support/OrderList och så kontaktar serviceavdelningen om exakt vad du behöver skicka in!

Var gärna tydlig i din felbeskrivning att det endast är fläktkontrollern som är sönder. Har du fler frågor får du ta det med oss direkt istället!

Skrivet av Åkan:

Inet eftersom ni börjat sälja Evga kort hur ser det ut med GTX 590 från dem, är det ett kort ni kan kolla om det går att ta in?

Nej, vi har tyvärr ingen möjlighet att ta in det kortet.

Skrivet av SweCrow:

Vet inte om ni fått frågan här nyligen eller inte (orkar inte gå igenom 100 sidor).
Vet ni något om när ni kan tänkas få in Scythe gentle Typhoon 1850rpm?
Varför får inga återförsäljare in några? Fortfarande tillverkningsproblem?

Är tyvärr fortfarande obekräftad leveranstid. Har försökt få fram ett datum men har inte lyckats.

Hemsidan uppdateras självklart så fort vi har mer information!

Skrivet av edasvangen:

inet.se - support - felanmälan... svårt?

Beställde förövrigt ett par smådelar från er i torsdags före klockan fem, packades dagen efter och först dagen efter beställning klockan 4-5 skickades det ut... tycker nästan att ni ska ta bort texten om att saker skickas ut samma dag om beställning läggs före kl.5 om det inte kan skötas, händer allt oftare.

Har vidarebefordrat detta till ansvarige! Kommer att hända en del saker på hemsidan framöver och detta är en av punkterna som kommer att göras tydligare!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kan Inet ta in MSI Radeon R6970 Lightning 2GB ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Stämmer som Konichiwa skriver att det är en kampanjvara och därför priset skiljer sig! Det stämmer alltså att det är samma kort.

Varför ha 2st varor utav samma kort då...?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Silverstones FT02B window edition, hittar bara modellerna utan fönster på er sida nu. Är dom borta ur sortimentet?

http://www.inet.se/artikel/6901509/silverstone-fortress-ft02b...

Eller har denna version fönster, utan att det står i beskrivningen?

Har inge lust o beställa bara chassit från något annat ställe!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kan ni montera 2 SSD i raid 0 om man ber om det vid köp av datorkomponenter+montering av er?

Tack!

Permalänk
Inet
Skrivet av The man swe 90:

Kan Inet ta in MSI Radeon R6970 Lightning 2GB ?

Nej, tyvärr är det inget som vi kommer ta in!

Skrivet av Iwar:

Vad har hänt med Silverstones FT02B window edition, hittar bara modellerna utan fönster på er sida nu. Är dom borta ur sortimentet?

http://www.inet.se/artikel/6901509/silverstone-fortress-ft02b...

Eller har denna version fönster, utan att det står i beskrivningen?

Har inge lust o beställa bara chassit från något annat ställe!

Fönster-versionen har utgått och inget som vi kommer att ta in igen tyvärr!

Skrivet av Tunnland:

Kan ni montera 2 SSD i raid 0 om man ber om det vid köp av datorkomponenter+montering av er?

Tack!

Jadå, självklart gör vi det så länge hårdvaran stödjer det!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Gigabytes 6970 OC version är billigare än den icke Oc versionen ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Inet
Skrivet av The man swe 90:

Hur kommer det sig att Gigabytes 6970 OC version är billigare än den icke Oc versionen ?

Priserna låg lite fel - är justerade nu!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Avstängd

Jag har ett tips på förbättring. Det finns en filtreringsfunktion när man listar bildskärmar. Jag tycker att det borde finnas en till parameter. Det är hertz. Så att man kan filtrera skärmar som har t.ex. 120hz och de som har 60hz. Det skulle underlätta för oss konsumenter.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Konto stängt...I've asked you to close my account.
To take away an offer at 15:30 on wednesday 9th November2011 in the afternoon is bad business practice and underhand.
I'd even phoned on Tuesday to check with sales that the offer was right. A guy checked my basket and said the offer was correct. At this point I was near completing my research into the cards.

I'd researched the GTX560 ti on offer (already decided to buy from inet as you were offering Batman and BF3 with the card) and after much research to find out the pros and cons of each card I rang sales and spoke to Mikael to see if one card had a larger return rate than the other. I shortly thereafter decided on a card but when i went in to order it Batman arkham city had disappeared.

Cheers WON'T BE USING YOU AGAIN...sly and underhand
you can keep your free Frakt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

To take away an offer at 15:30 on wednesday 9th November2011 in the afternoon is bad business practice and underhand.
I'd even phoned on Tuesday to check with sales that the offer was right. A guy checked my basket and said the offer was correct. At this point I was near completing my research into the cards.

I'd researched the GTX560 ti on offer (already decided to buy from inet as you were offering Batman and BF3 with the card) and after much research to find out the pros and cons of each card I rang sales and spoke to Mikael to see if one card had a larger return rate than the other. I shortly thereafter decided on a card but when i went in to order it Batman arkham city had disappeared.

The bundle is as long stock lasts.
You have to be faster next time.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

The bundle is as long stock lasts.
You have to be faster next time.

SO why was I told on the previous Friday that the offer was only on the PC's...that's why I rechecked ...seems You Don't Know What Ya Do*in

AND THAT WAS NOT STATED ON THE OFFER AS IT IS COMMON PRACTICE:

Don't try to bullshit someone whose been in sales all their life!

EDIT::: Just realised SUMITOMO that you don't work for Inapt and that you're just a regular member...No offense meant

Permalänk

Vill bara passa på och tacka Inet för ytterligare en snabb och problemfri beställning samt leverans! Har aldrig haft ett enda problem.

Permalänk

Hallloj Inet,

Sitter och plockar bland dator-delar för en kommande uppgradering av burken.
Jag ska uppgradera för att lira lite Modern Warfare 3 och undrar således varför ni ligger en hel hundring över både Komplett och Dustin på PC versionen?
Prisjakt.se - Modern Warfare 3 PC

Det är ju alltid roligare att köpa allt på samma ställe menar jag

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Något datum på Noctuas nya fläkt?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Undrar också det!:)

Permalänk
Inet

Hej Allihopa!

Tänkte börja med och tipsa om två mindre nyheter:

Vi har nu lagt upp EVGA GTX 560Ti 2Win! och vi finns nu också även på Google+!

Skrivet av SvEngland:

Send us a PM with your ordernumber and we'll see if we can find a solution for you!

Skrivet av michael123:

Jag har ett tips på förbättring. Det finns en filtreringsfunktion när man listar bildskärmar. Jag tycker att det borde finnas en till parameter. Det är hertz. Så att man kan filtrera skärmar som har t.ex. 120hz och de som har 60hz. Det skulle underlätta för oss konsumenter.

Bra tips! Har lagt till det nu!

Skrivet av Blackgoat:

Hallloj Inet,

Sitter och plockar bland dator-delar för en kommande uppgradering av burken.
Jag ska uppgradera för att lira lite Modern Warfare 3 och undrar således varför ni ligger en hel hundring över både Komplett och Dustin på PC versionen?
Prisjakt.se - Modern Warfare 3 PC

Det är ju alltid roligare att köpa allt på samma ställe menar jag

//BG

Vi jobbar på att få ner priserna! Eftersom vi normalt inte säljer spel så är det svårt för oss att hålla samma priser som andra just nu, men vi gör vårt bästa för att få ner det!

Skrivet av SirMacke:

Skrivet av jachxz:

Undrar också det!:)

Tyvärr inget datum i dagsläget men vi jobbar på det! Håll utkik på hemsidan!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att få hem Silverstone TJ07B-W, mellan tummen och pekfingret?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av Sergeant44:

Hur lång tid tar det att få hem Silverstone TJ07B-W, mellan tummen och pekfingret?

Inköpsavdelningen kollar på det och kommer upp ett datum på hemsidan så fort vi fått svar från vår leverantör! Gissningsvis rör det sig om 1-3veckor.

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Hej, Inet. Varför kom mitt FSP 650W 80+ Gold utan någon som helst förpackning? Bara kartongen täckte det som att det var en bok. Kunde ni inte slängt på lite skumgummi eller något? och lagt det i någon form av antistatpåse?

...

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Tja! har beställt lite datorkomponenter av er men nu är det så att det ända ni inte har av det jag har beställt är en hårdisk s.k 500GB Western Digital Caviar Black så jag undrar när ni får in dom och om jag skulle få byta till en 1tb Western Digital Caviar Black (som ni har på lagar) och få samma pris på hårdisken som den låg på innan översvämningen. För att det var då jag beställde det hela.

Permalänk
Medlem

får man säga grattis till en tidig vinst? Nästan garanterat en vinst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergaren:

Tja! har beställt lite datorkomponenter av er men nu är det så att det ända ni inte har av det jag har beställt är en hårdisk s.k 500GB Western Digital Caviar Black så jag undrar när ni får in dom och om jag skulle få byta till en 1tb Western Digital Caviar Black (som ni har på lagar) och få samma pris på hårdisken som den låg på innan översvämningen. För att det var då jag beställde det hela.

Har du otur kanske du inte får nån disk, läs nyheterna så förstår du varför

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Är lite förvånad att Inet som jag kände det för två ca år sen inte finns kvar längre. Nu ligger ni och toppar priserna på produkterna istället för att nästan eller oftast ligga lägst. Antar att det är för att ni har blivit så mycket större nu. Girighet? :/

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av reader:

Är lite förvånad att Inet som jag kände det för två ca år sen inte finns kvar längre. Nu ligger ni och toppar priserna på produkterna istället för att nästan eller oftast ligga lägst. Antar att det är för att ni har blivit så mycket större nu. Girighet? :/

Det är nog inte girighet, det är nog bara ekonomin och tillgången på en del produkter som styr priset.

Permalänk
Inet
Skrivet av scarface1999:

Hej, Inet. Varför kom mitt FSP 650W 80+ Gold utan någon som helst förpackning? Bara kartongen täckte det som att det var en bok. Kunde ni inte slängt på lite skumgummi eller något? och lagt det i någon form av antistatpåse?

...

Dessa nätaggregat är OEM och fraktas utan emballage från FSP. Men vi håller helt med att det bör vara emballage när det går ut från oss och vi håller på att se över en eventuell lösning.

Skrivet av reader:

Vårt mål är att ha ett så bra pris som möjligt samtidigt som att ha en kundtjänst och service i toppklass! Tyvärr så innebär det att vi inte alltid kan ligga billigast på våra produkter, men vårt mål är att ha konkurrenskraftiga priser så skulle det vara så att vi ligger helt fel i pris på något så tveka inte att höra av dig till oss så får vi kolla på det!

Skrivet av Bergaren:

Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se med ditt ordernummer så får vi kolla på det!

Visa signatur

Instagram