Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Jag hoppas att ni skämtar! ( Verkligen inget roligt skämt! ) Jag menar - serriöst?, redan väntat ÖVER 1 månad... och nu vet ni inte när det skall komma... blir det någon sorts kompensation ... ?

Det är inte dom som ansvarar för att varorna ska komma in till lagret i tid. Det är upp till distubitören, och har dom en försenad leverans så finns det inget Inet kan göra än att skriva obekräftad. Det verkar som att folk medvetet tror att Inet själva skeppar över till alla världsdelar och hämtar alla komponenter, eller inbillar ni bara er annat? Det kan inte, hur mycket man än vrider och vänder på det, vara svårt att uppfatta innebörden av ordet obekräftad. Håller du med mig?
Kompensation? Jag hoppas in mitt heligaste att du skojar med mig? Hur skulle det se ut om alla butiker skulle bli tvungna att erbjuda nån sorts kompensation till alla kunder som sitter och grämtar och flåsar, bara för att dom inte kan läsa? Kan också säga tolka på rätt sätt om det låter bättre.
Citat från Komplett: Tillgänglighet: 38 st på väg in 22.nov.2011. Datumet är obekräftat. Låter det svårtolkat, eller?
Obekräftad leverans? Ska banne mig ha kompensation, 50% rabatt. Musmatta med på köpet osv...
Hade dom gett dig ett falskt datum så kan jag förstå dig. Dock har dom gett dig ett korrekt svar tidigare i tråden.
Dom hämtar inte varorna, leverantören ansvarar för det hela. Inet ger dig bara den info som dom har.
Vad är det du inte fattar? Blir f*n förtvivlad över hur folk reagerar på helt självklara saker ibland.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Det är inte dom som ansvarar för att varorna ska komma in till lagret i tid. Det är upp till distubitören, och har dom en försenad leverans så finns det inget Inet kan göra än att skriva obekräftad. Det verkar som att folk medvetet tror att Inet själva skeppar över till alla världsdelar och hämtar alla komponenter, eller inbillar ni bara er annat? Det kan inte, hur mycket man än vrider och vänder på det, vara svårt att uppfatta innebörden av ordet obekräftad. Håller du med mig?
Kompensation? Jag hoppas in mitt heligaste att du skojar med mig? Hur skulle det se ut om alla butiker skulle bli tvungna att erbjuda nån sorts kompensation till alla kunder som sitter och grämtar och flåsar, bara för att dom inte kan läsa? Kan också säga tolka på rätt sätt om det låter bättre.
Citat från Komplett: Tillgänglighet: 38 st på väg in 22.nov.2011. Datumet är obekräftat. Låter det svårtolkat, eller?
Obekräftad leverans? Ska banne mig ha kompensation, 50% rabatt. Musmatta med på köpet osv...
Hade dom gett dig ett falskt datum så kan jag förstå dig. Dock har dom gett dig ett korrekt svar tidigare i tråden.
Dom hämtar inte varorna, leverantören ansvarar för det hela. Inet ger dig bara den info som dom har.
Vad är det du inte fattar? Blir f*n förtvivlad över hur folk reagerar på helt självklara saker ibland.

Först och främst så trodde jag faktiskt att dem beställde och själva fraktade hem sakerna då dem tidigare sagt hur det transporterades - sedan så hade dem satt ett datum, om så inte på webb sidan att dem skulle komma in i början utav denna månaden, Nu när det är försening hoppades jag på kompensation, typ en extra pingvinstång, fattar själva att dem aldrig hade gått med på halva priset + musmatta, eller ja, bara en musmatta hade inte vart fel, lite utav en samlare *cougth* Och ja dem hade ju som sagt gett mig ett ungefärligt datum, lite därför jag blev sjukt besviken , då jag trodde att det var så att chassit skulle komma in i början utav oktober först, då det kom upp på hemsidan ca den 27de sep. så gissade jag på det, men visst, jag godtog la med nöd och näppe i början utav november, men nu ytterligare... tror att du förstår att jag är less, eller ? Nåja, tack för ett svar iaf Och som sagt, jag trodde faktiskt att dem, om inte själva fraktade, bestämde hur det skulle fraktas, och då kan man väl rätt självklart säga hur lång tid det tar ?, specielt då dem tidigare sagt att det var på ett skepp, vart kommer jag inte ihåg just nu ^^ Nåja, bra svar som gav mig en insyn utav andras åsikter om min kommentar

// Erik

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Någon som har en anning vad som menas med detta? Går in på min order och på varje produkt står det skickat,men den ligger under öppna ordrar, borde inte den vara under skickade ordrar? Har inte redigt fattat om det är skickat eller inte, ena sidan står det att det har andra inte :/ Antar att det inte kommer i morgon heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyoko:

Någon som har en anning vad som menas med detta? Går in på min order och på varje produkt står det skickat,men den ligger under öppna ordrar, borde inte den vara under skickade ordrar? Har inte redigt fattat om det är skickat eller inte, ena sidan står det att det har andra inte :/ Antar att det inte kommer i morgon heller

Lådan är väl lagd i bur men posten inte hämtat... eller jag vet inte

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inet
Skrivet av Sannen:

Jag hoppas att ni skämtar! ( Verkligen inget roligt skämt! ) Jag menar - serriöst?, redan väntat ÖVER 1 månad... och nu vet ni inte när det skall komma... blir det någon sorts kompensation ... ?

Det är dessvärre inget skämt. Som vi skrev tidigare så var datumet vi fått från leverantör endast preliminärt.

Chassit fraktas på båt från Asien och det är väldigt många faktorer som kan göra att en leverans blir försenad. Det kan vara väderförhållanden, tullar i olika länder etc etc. Det är alltså helt utom vår kontroll och vi har ingen möjlighet att ge kompensation i sådana här fall.

Du är självklart välkommen till att byta eller avbeställa chassit i din beställning. Kontakta oss då på 031 65 27 00 eller info@inet.se.

Skrivet av Kyoko:

Ordern kommer att ligga under "Öppna ordrar" tills nästa dag på grund av hur våra system fungerar internt - kollar du idag så ska din order nu ligga rätt!

När vi skickat ordern så går det också automatiskt ut ett mail med länkar till Postens godssökning där du kan spåra din försändelse!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Bara tummen upp! Hade en liten önskan som var utanför själva datorn, och fick de med besked

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Inet , ni svarar lite sent måste jag säga ! ^^ Paketet är visst redan sorterat etc, när jag såg att ni hade skickat det precis enligt den tid jag hade fått, så blev jag belåten! - Blev först upprörd då jag trodde att förseningarna skulle vara ytterligare en månad eller liknande, som ni kanske förstår ^^ Men nu när det snart är i Gråbo, kan jag inte mer än hoppa upp och ner och bara vänta Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannen:

Inet , ni svarar lite sent måste jag säga ! ^^ Paketet är visst redan sorterat etc, när jag såg att ni hade skickat det precis enligt den tid jag hade fått, så blev jag belåten! - Blev först upprörd då jag trodde att förseningarna skulle vara ytterligare en månad eller liknande, som ni kanske förstår ^^ Men nu när det snart är i Gråbo, kan jag inte mer än hoppa upp och ner och bara vänta Tack

Tricket är att beställa en ny när den gamla sjunger på sista versen, inte när sista versen är färdig sjungen På så vis blir de aldrig panik i båten

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Tricket är att beställa en ny när den gamla sjunger på sista versen, inte när sista versen är färdig sjungen På så vis blir de aldrig panik i båten

Nejdå, mitt gammla chassi klarar sig, bara att pappa är så rädd för strömmen, chassit har nämligen bara plats för 1 90mm och 1 120mm fläkt - så jag har tagit bort båda sidorn, och när vi har småbarn ( upp till 10 år, enligt honom ) på besökt så måste jag dra ur kontakten i datorn och sätta ner datorn i källaren, liiite jobbigt haha ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Förlåt om ja tjatar för möe, men undrar om det finns nått beslut om hemsidan för mobiler klart än??

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Jag har tittat runt på ssd och samsungs nya har fångat mitt öga.

Denna sidan säger att samsung(!) bundlar alla som säljs hos återförsäljare med en kod till batman arkham city.

www.desktopreview.com/default.asp?newsID=1681&News=Samsung+Se...

kan ni konfirmera om detta är sant eller falskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Inet
Skrivet av Crapmind:

Hej Inet. Förlåt om ja tjatar för möe, men undrar om det finns nått beslut om hemsidan för mobiler klart än??

Det är spikat att det kommer - men mer exakt än att det kommer någon gång under nästa år kan vi inte säga i dagsläget!

Skrivet av Manyhigh:

Denna sidan säger att samsung(!) bundlar alla som säljs hos återförsäljare med en kod till batman arkham city.

Inget som vi känner till! Ska undersöka saken och återkommer efter helgen!

Då får vi än en gång tacka för den här veckan och önska er alla en mycket trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Det är troligen en kod som medföljer i paketet. Låter riktigt bra!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Det är troligen en kod som medföljer i paketet. Låter riktigt bra!

Skrivet av inet.se:

Det är spikat att det kommer - men mer exakt än att det kommer någon gång under nästa år kan vi inte säga i dagsläget!

Inget som vi känner till! Ska undersöka saken och återkommer efter helgen!

Då får vi än en gång tacka för den här veckan och önska er alla en mycket trevlig helg!

Detsamma!

Hittade en referens till detta på samsungs egna hemsida.

http://www.samsung.com/us/topic/save-gotham-faster

Verkar gälla från och med den 15:e November t o m 31:e december. Läste någon annanstans att det gällde fram till den 15:e.

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/jamfor?compare=1902154&compare=1902130

Exakt samma kort och specifikationer fast med olika priser...? *Kliar mig på huvudet*

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

http://www.inet.se/jamfor?compare=1902154&compare=1902130

Exakt samma kort och specifikationer fast med olika priser...? *Kliar mig på huvudet*

Ena är väl kampanjvara.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tjena!

ÄR det någon som vet hur öppettiderna ser ut för butiken i Stockholm imorgon på allhelgonadagen?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyhigh:

Detsamma!

Hittade en referens till detta på samsungs egna hemsida.

http://www.samsung.com/us/topic/save-gotham-faster

Verkar gälla från och med den 15:e November t o m 31:e december. Läste någon annanstans att det gällde fram till den 15:e.

Happ då ser man att det endast gällde USA som vanligt.

Skrivet av Samsung:

Offer available while supplies last. Terms and conditions apply. 50 US States and Washington D.C only. Free game code offer good now through March 31, 2012. Redemption of the code must also be made by March 31, 2012. Offer good for one digital download of the PC version of Batman Arkham City only. Offer valid only through December 31, 2011 or until supplies last. Offer may not be substituted, exchanged, sold or redeemed for cash or other goods or services. Customer is responsible for any applicable sales tax. Offer may not be combined with any other offer, rebate or discount coupon. Product subject to availability, quantities are limited. Retailers, distributors and employees of Samsung, DC Comics, Warner Brothers interactive, Metaboli and their agencies/affiliates are not eligible. Void where prohibited.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Skrivet av Navi97:

Tjena!

ÄR det någon som vet hur öppettiderna ser ut för butiken i Stockholm imorgon på allhelgonadagen?

Öppet från 11 - 17
Som en vanlig lördag

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Ena är väl kampanjvara.

Ja, men kolla igen på priserna och specifikationerna.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Öppet från 11 - 17
Som en vanlig lördag

Åh fan! Är du helt hundra på det. I såna fall blir det en tur in till stan.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Hej Inet,

jag köpte alla mina datordelar hos er. (se signatur)
nu har fläktstyrningen som följer med R3 chassit dött,
Hur skall jag gå till väga nu för att få en ny fläkt kontroll?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Skrivet av Monsterspelaren:

Hej Inet,

jag köpte alla mina datordelar hos er. (se signatur)
nu har fläktstyrningen som följer med R3 chassit dött,
Hur skall jag gå till väga nu för att få en ny fläkt kontroll?

inet.se - support - felanmälan... svårt?

Beställde förövrigt ett par smådelar från er i torsdags före klockan fem, packades dagen efter och först dagen efter beställning klockan 4-5 skickades det ut... tycker nästan att ni ska ta bort texten om att saker skickas ut samma dag om beställning läggs före kl.5 om det inte kan skötas, händer allt oftare.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Beställde förövrigt ett par smådelar från er i torsdags före klockan fem, packades dagen efter och först dagen efter beställning klockan 4-5 skickades det ut... tycker nästan att ni ska ta bort texten om att saker skickas ut samma dag om beställning läggs före kl.5 om det inte kan skötas, händer allt oftare.

"Leveranstid - Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag."

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Skrivet av Blow:

"Leveranstid - Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag."

"Leveranstid
Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare. "

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

"Leveranstid
Finns varorna i lager och beställningen görs innan kl. 17:00 så skickas Dina varor samma dag och finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare. "

"finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare. "

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Skrivet av yopiboy:

"finns normalt för uthämtning en eller två dagar senare. "

Texten före är vad som har att göra med Inet, att det kan ta flera dagar att fraktas EFTER det skickas beror ju på posten, inte Inet.

http://www.inet.se/ominet/betalsatt-fraktpriser säger att sakerna packas och skickas samma dag om beställning görs före kl 5 om allt finns på lager, vilket det gjorde, det var även därför jag beställde från Inet då jag ville ha delarna före helgen men så blev det ju inte..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Jag vill veta om jag behöver lämna in hela chassiet eller bara fläkt kontrollen. då den kommer med chassit. svårt?

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Jag vill veta om jag behöver lämna in hela chassiet eller bara fläkt kontrollen. då den kommer med chassit. svårt?

Frågor? Maila info@inet.se!

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Precis! Folk verkar ha svårt att förstå att det här inte är en supporttråd, vet inte hur många gånger Inet har fått sagt ifrån att dom inte tar upp enskilda ärenden här nu..

Visa signatur