Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

http://oi40.tinypic.com/6pp1rp.jpg

Hahaha va fan ? Hur lyckas man

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

http://oi40.tinypic.com/6pp1rp.jpg

Nu är ju inte jag någon mästerkock heller, men det där har jag aldrig lyckats med. Hur gjorde du?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

13h pass idag med en rast på 30 min.
Man känner sig lagom trött i kroppen.
Blir samma historia imorgon, men förhoppningsvis frukostrast också.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

http://oi40.tinypic.com/6pp1rp.jpg

Du vet väl att Regular Ordinary Swedish Meal Time bara fungerar på film :D.

Permalänk
Medlem

Tror jag skulle stänga en låda och råka givetvis slå till sleven som var i skålen så sa det splatt Kan ju säga att jag är glad över att det inte var någon varm smet/sås

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Tror jag skulle stänga en låda och råka givetvis slå till sleven som var i skålen så sa det splatt Kan ju säga att jag är glad över att det inte var någon varm smet/sås

Haha, duktigt!
Jag har faktiskt lyckats med liknande förr. Minns inte vad eller hur men känner igen det där med att stöta till något som är i en vätska så det sprätter ganska rejält. Men grattis att du lyckades träffa dig själv och inte något annat

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Roligt med tabbar
Gillar en jag läste om välte ett strykgärn, fångade skiten med nävarna och tänkte inte på att den är varm.

Måste ha kännt sig lagom smart.

Frugsn tog tre gånger i samma varma ungsplåt innan hon fattade att grytvantar vore bra.
Lika så en kompis hade hackat chili, gnuggade sig i ögat.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

http://oi40.tinypic.com/6pp1rp.jpg

Haha, minns att jag har lyckats med det där på en annan!
Var i matsalen i plugget och hade av någon okänd anledning med mig min ryggsäck, så när jag skulle ta från byttan så gled väskan ner längs armen och för att kompensera förflyttningen av tyngd så tog jag i liiite för mycket.. och stackarn framför fick en dusch av tomatröra direkt från centralköket (usch)!

Förövrigt väldigt seg idag i kroppen, ingen ork på träningen eller i skolan..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Roligt med tabbar
Gillar en jag läste om välte ett strykgärn, fångade skiten med nävarna och tänkte inte på att den är varm.

Måste ha kännt sig lagom smart.

Frugsn tog tre gånger i samma varma ungsplåt innan hon fattade att grytvantar vore bra.
Lika så en kompis hade hackat chili, gnuggade sig i ögat.

På kemin på högstadiet skulle jag känna ifall kokplattan var varm. Man håller då inte handen några centimeter ovanför utan man kör dit pekfingret och verkligen känner ifall plattan är varm. Den var väldigt varm och det slutade med att jag svor till rejält och parkerade mig vid vattenkranen några minuter och sköljde mitt stackars finger. Blev även dumförklarad av hela klassen på köpet, men det förstår jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Skulle göra våfflor förut.. Gick ju sådär

http://oi40.tinypic.com/6pp1rp.jpg

Haha ser ut som Lindgren92 sprängde sin fleshlight trots allt du du fick smaka innehållet. Gammal sats!
Tror min hjärna är överbelastad som drog den kopplingen direkt

För er som inte fattar: http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Drygt att sova bort hela dagen sådär. Ställ larmen på valfri tid och tvinga dig att kliva upp då. Du kan ju alltid ställa dubbla larm, ett i närheten av sängen och ett till en bit bort så du måste kliva upp för att stänga av det.

Yes indeed. Det bästa var att jag t.om. var pigg när klockan ringde 11, bara det att jag tyckte att min dröm var så jävla bra att jag var tvungen att somna om och ta reda på vad den handlade om

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Kan inte annat än säga samma sak - THIS!

Du är ju likadan...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Du är ju likadan...

dagens sanning. och inte att förglömma resten av alla frekventa postare i den här tråden.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

This thread is now an INTERVENTION!!!

Lyckades nästan backa ner i ett dike, men fick upp bilen innan jag helt var nere. Dock så vibrerar bilen en jäkla massa nu...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Hedersmedlem

Bakhjulet på cykeln kom loss så fick rulla hem den. På vägen nånstans har jag tappat en av muttrarna. Grr

Permalänk
Skrivet av nidas:

dagens sanning. och inte att förglömma resten av alla frekventa postare i den här tråden.

Så härligt bm-bitter XD

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk

Fel tråd, sorry!

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag fick magknip nu precis. Din jävel alltså, arrgh.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men känner för att skriva av mig här också.

I lördags började jag höra ett markant pip i högra örat, trodde först det var något runt mig men pipet bestod.
Jag satt hemma och läste en tidning när detta hände.

Jag har aldrig tyckt om höga ljud, lyssnar kanske på musik med med "inear" höglurar 3h i veckan på måttlig volym.
Koncerter osv är jag aldrig på.
Och har inte varit utsatt för något plötsligt extremt högt ljud heller.

Ljudet började göra så jag mådde dåligt psykist, fick tid på vårdcentralen måndagen efter helgen. Hon sa jag hade öronvax och jag tog vaxol (sprutade in i öronen för att skölja/mjuka upp)
På onsdag sög hon ut vaxet och jag hade hoppats att pipet skulle avta,försvinna helt.
När det ej gjorde detta föll jag mer lr mindre ihop.

Hennes "tröst" var att tinnitus kan man få tillfälligt av många orsaker, kronisk tinnitus får man alltid av en hörselskada i samband med utsättning för höga ljud under en längre period eller extremt plötsligt högt ljud.

Dessa orden trodde jag ju inte alls på, åkte hem till mor för jag kände att jag var så depprimerad att jag kunde göra något dumt, är där nu.
Efter har jag varit i kontakt med ett par vänner och där någon av dom varit med om liknande, haft problem med öronwax eller huvudvärk och därefter fått tinnitus, deras gick över på 2-4 veckor hade dom för sig.

Så nu går dagarna att jag hoppas att detsamma gäller mig, att det SKA gå över så småningom, men varje morgon när man vaknar upp med pipet i huvudet blir man lika deprimerad.

Försöker att tänka "bort" det så det kanske försvinner snabbare eftersin vännen sa att man kan förlänga det om man ältar det.

Lång historia men kände för att skriva av mig.
Hoppet finns kvar, har gått 6 dagar och långt kvar till dom där 6 månaderna som dom säger man måste ha för det ska räkna som kronisk tinnitus.
Hoppet är att det försvinner snart, men vågar ibland inte hoppas.

/Tillfälligt (Ber till Gud) pip i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vet inte varför men känner för att skriva av mig här också.

massa text...

/Tillfälligt (Ber till Gud) pip i huvudet.

Fick tinnitus efter att jag blev påkörd av en bil som körde i 70km/h, fick då en rejäl hjärnskakning och diverse andra skador. Det försvann efter 2 veckor tror jag. Var ju lite störande. Ditt ljud borde ju försvinna då det kom helt plötsligt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Var och besiktigade bilen igår. Inga konstigheter tänkte jag, och förutsatte att bilen skulle gå igenom utan anmärkning. Resultatet då, ja det blev ombesiktning, fel på styreld, krängningshämmare och halvljus. Då jag inte kan ett skit om bilar måste jag lämna in bilen till verkstaden. Så på 4 månader har bilen kostat mig ca 10 000 kr, exkl bensin. Vill inte vara bilägare längre!

Permalänk

Vad är det med dom som ska rapportera när paketet har kommit fram till slutliga adress ?

Beställde ett grafikkort på tisdagen, på onsdagen vid klockan 11 var den i åbo, på fredagen var den fortfarande i åbo... på lördagen blev jag trött på att vänta så jag gick till mataffären där posten är och frågade om paketet har kommit och det hade den. Det är inte första gången det har hänt heller...

Hur svårt ska det va att skriva var paketet är

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Smart.. spillde nyss ut cola över lite räkningar, halv skrivbordet, förstärkaren, ner på hutsen, två st cpu'er, ner på golvet, tog och blötte ner min kokbok och en hel del ner i en kassa med konserver... suck

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Omg, jag bajsade nästan lite.
Rådjur på mörk 90-väg, hurr!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Omg, jag bajsade nästan lite.
Rådjur på mörk 90-väg, hurr!

Tss.. Fullväxen Kronhjort uppe på motorhuven väger lite tyngre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tss.. Fullväxen Kronhjort uppe på motorhuven väger lite tyngre

Det där "lilla" djuret räckte för att nästan ge mig en hjärtattack

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bjebbosten:

Vad är det med dom som ska rapportera när paketet har kommit fram till slutliga adress ?

Beställde ett grafikkort på tisdagen, på onsdagen vid klockan 11 var den i åbo, på fredagen var den fortfarande i åbo... på lördagen blev jag trött på att vänta så jag gick till mataffären där posten är och frågade om paketet har kommit och det hade den. Det är inte första gången det har hänt heller...

Hur svårt ska det va att skriva var paketet är

Farmor och hennes morsa skickade kuvert för över en vecka sen, skiten har inte kiommit fram än!

Antar du får ringa posten om det är dem som har (ska) leverera paketen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tss.. Fullväxen Kronhjort uppe på motorhuven väger lite tyngre

Lägg fram en älg annars så blir det lite pisk på bilen.

OnT: trött som fan, lackade ur på grannarna över så jag skrev en lapp att det låter som en jävla cirkus med bara elefanter, tänkte inte riktigt på att dom är lite kraftiga.
Men men, är man ledig en fredag vill man gärna sova till lite längre än ½ 7.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte glömt bort att fira farsgubben i dag, när det är Fars dag och allt menar jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10