Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Är glad och nöjd!

Har ätit enbart växter nu i nästan exakt 1 år. 370 dagar för att vara exakt.
Har gått ner till 76kg, tar 80% (!) mindre insulin (har Diabetes typ1), mina hjärtproblem har degraderats och försvunnit, inte varit sjuk på 1 år, är pigg och frisk hela tiden, min kondition har gått från dålig till mycket god, man kan tydligt se muskler och jag har aldrig ont i kroppen.

Jag säger bara det: som en köttätare och allmän "slaskätare" i hela mitt liv, det är ta-mig-fan meningen att vi ska äta växter... Och det hade jag aldrig trott!

Det känns som jag är 20 igen!

Jag har ätit mer kött och "djurprodukter" senaste året och jag har gått upp ca 4kg och lagt på mig en hel del muskler som syns tydligt. Jag diggar kött, finns inget godare

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

faaaaaaan, skola igen. fysiken kommer att döda mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

faaaaaaan, skola igen. fysiken kommer att döda mig

Inte taggad?
Fysiken känner jag mig lugn inför, men jäklar svenskan alltså. Skulle ju ha skrivit klart uppsatsen på lovet som skulle varit inlämnad för typ... nästan två veckor sedan men nej det har man ju självklart inte gjort. Hoppas att rektorjäveln är på skolan idag så man kan gå och klaga...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Inte taggad?
Fysiken känner jag mig lugn inför, men jäklar svenskan alltså. Skulle ju ha skrivit klart uppsatsen på lovet som skulle varit inlämnad för typ... nästan två veckor sedan men nej det har man ju självklart inte gjort. Hoppas att rektorjäveln är på skolan idag så man kan gå och klaga...

Vad ska du klaga på?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Vad ska du klaga på?

Våran svenskalärare. Hon är borta på ungefär hälften av lektionerna och då har vi istället någon efterbliven vikarie eller "eget arbete" där ingen gör något. Dom gånger det inte är vikarie så står hon antingen och föreläser hela lektionen om något riktigt tråkigt så halva klassen somnar eller så är hon någon annanstans med några få elever och gör något, så vi andra sitter i klassrummet och gör inget. Dessutom så behöver jag hjälp och det vet hon för jag har till och med mailat henne och sagt det, och det var den 28 september jag gjorde det... Inte blivit bättre. Så därför ska jag gå till rektorn och klaga på det.

Sedan så blir det inte bättre av att hon satte ogiltig frånvaro på mig när jag var på återbesök på sjukhuset den 20:e oktober. Alla andra lärare den dagen satte giltig frånvaro men hon satte ogiltig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Våran svenskalärare. Hon är borta på ungefär hälften av lektionerna och då har vi istället någon efterbliven vikarie eller "eget arbete" där ingen gör något. Dom gånger det inte är vikarie så står hon antingen och föreläser hela lektionen om något riktigt tråkigt så halva klassen somnar eller så är hon någon annanstans med några få elever och gör något, så vi andra sitter i klassrummet och gör inget. Dessutom så behöver jag hjälp och det vet hon för jag har till och med mailat henne och sagt det, och det var den 28 september jag gjorde det... Inte blivit bättre. Så därför ska jag gå till rektorn och klaga på det.

Sedan så blir det inte bättre av att hon satte ogiltig frånvaro på mig när jag var på återbesök på sjukhuset den 20:e oktober. Alla andra lärare den dagen satte giltig frånvaro men hon satte ogiltig...

Näh, det är ju långt ifrån optimalt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Jag är inte vegetarian.

Skrivet av Krimsarn:

Har ätit enbart växter nu i nästan exakt 1 år.

Wait, what?

Skrivet av Markthegreat:

Det var hon som ville det. Jag lovade henne det om allt annat fuckar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, då är jag rädd för henne i stället.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Näh, det är ju långt ifrån optimalt.

Hittade igen rektorn idag så jag och några polare skrev en lapp med våra klagomål.

Skrivet av anton_mjor:

Wait, what?

Om man bara äter växter är man inte vegetarian, man är vegan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Råkade ha sönder knappen på kaffebryggarn, inga pengar till en ny just nu... Hur ska detta sluta

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Wait, what?.

Jag är vegan, äter inga djurprodukter.
Inklusive godis, choklad o.s.v.

Det är skillnad på vegan och vegetarian.

Du tog uppenbarligen illa upp vid vad jag skrev men det var inte min mening.
Många vegetarianer och veganer ser ner på köttätare, just för att de flesta vegetarianer och veganer äter den kosten p.g.a. etiska skäl; djur är värde lika mycket som människor o.s.v., en syn jag ej delar med dem.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Råkade ha sönder knappen på kaffebryggarn, inga pengar till en ny just nu... Hur ska detta sluta

Gick den sönder på "on"- läget eller "off"-läget?

Om den står på "on" så kan du ju bara dra ur sladden. Om inte, ha en kul månad!

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Jag är verkligen ett praktexempel på att man inte ska plugga i sista sekund.. Nää nu får det för f*n vara slut på att skjuta upp arbeten hela tiden och hålla tempot i matten och fysiken. Är verkligen inte bra i längden och bara jobbigt när man väl har prov.

Skrivet av Ala_95:

Våran svenskalärare. Hon är borta på ungefär hälften av lektionerna och då har vi istället någon efterbliven vikarie eller "eget arbete" där ingen gör något. Dom gånger det inte är vikarie så står hon antingen och föreläser hela lektionen om något riktigt tråkigt så halva klassen somnar eller så är hon någon annanstans med några få elever och gör något, så vi andra sitter i klassrummet och gör inget. Dessutom så behöver jag hjälp och det vet hon för jag har till och med mailat henne och sagt det, och det var den 28 september jag gjorde det... Inte blivit bättre. Så därför ska jag gå till rektorn och klaga på det.

Sedan så blir det inte bättre av att hon satte ogiltig frånvaro på mig när jag var på återbesök på sjukhuset den 20:e oktober. Alla andra lärare den dagen satte giltig frånvaro men hon satte ogiltig...

Känner igen det där, våran svenskalärare var borta 8 veckor tror jag för en familjesak, och inte fick vi någon lärare som kunde ersätta henne under den tiden. Hennes försvar var att vi skulle följa planeringen själva.. och inte en kotte hade gjort det vilket resulterade i att SvB skulle fortsätta nu i höst.. -.-

En annan lärare som undervisade i matte som vi fick när den ordinarie gick i pension var ju inte något att hurra för heller. Samtliga i klassen och de andra klasserna som han undervisade i klagade hos rektorn hela höstterminen och in på vårterminen, han slutade runt mars-april och den pensionerade läraren ryckte in (bland de bästa mattelärarna ja haft). Rektorn skickade ut oss när vi sa vad vi ville prata om dessutom tillslut.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Råkade ha sönder knappen på kaffebryggarn, inga pengar till en ny just nu... Hur ska detta sluta

Skruva isär; undersök.
Reparera om möjligt. Lödkolv borde du ha, annars kan du köra med gem + eltejp.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Känner igen det där, våran svenskalärare var borta 8 veckor tror jag för en familjesak, och inte fick vi någon lärare som kunde ersätta henne under den tiden. Hennes försvar var att vi skulle följa planeringen själva.. och inte en kotte hade gjort det vilket resulterade i att SvB skulle fortsätta nu i höst.. -.-

En annan lärare som undervisade i matte som vi fick när den ordinarie gick i pension var ju inte något att hurra för heller. Samtliga i klassen och de andra klasserna som han undervisade i klagade hos rektorn hela höstterminen och in på vårterminen, han slutade runt mars-april och den pensionerade läraren ryckte in (bland de bästa mattelärarna ja haft). Rektorn skickade ut oss när vi sa vad vi ville prata om dessutom tillslut.

Sorgligt att det ens får vara så i skolan...
Förhoppningsvis så händer det något. Om det inte blivit bättre efter jul så tänker jag nog klaga hos det som är snäppet högre än rektorn. Vet att jag har många klasskamrater med mig i frågan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Jag är vegan, äter inga djurprodukter.
Inklusive godis, choklad o.s.v.

Det är skillnad på vegan och vegetarian.

Du tog uppenbarligen illa upp vid vad jag skrev men det var inte min mening.
Många vegetarianer och veganer ser ner på köttätare, just för att de flesta vegetarianer och veganer äter den kosten p.g.a. etiska skäl; djur är värde lika mycket som människor o.s.v., en syn jag ej delar med dem.

Du skrev aldrig att du var vegan, så jag tolkade det du skrev på ungefär samma sätt som om någon hade sagt "Jag är inte religiös, men jag tror ändå på gud", om du förstår hur jag menar
Jag tyckte bara att det verkade som ett urkorkat uttalande innan jag förstod vad du menade.

Ang. det där med att se ner på folk ligger det lite i vad du säger, men jag tycker det verkar som om många dessutom ser ner på folk bara för att de kan, inte pga. etiska skäl. Typ: vegeterian>allt utan någon speciell anledning.

Skrivet av Markthegreat:

Skruva isär; undersök.
Reparera om möjligt. Lödkolv borde du ha, annars kan du köra med gem + eltejp.

Förespråka inga jävla tattarlösningar!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Sorgligt att det ens får vara så i skolan...
Förhoppningsvis så händer det något. Om det inte blivit bättre efter jul så tänker jag nog klaga hos det som är snäppet högre än rektorn. Vet att jag har många klasskamrater med mig i frågan.

Teknik är på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första tenta resultatet levererat. EZ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Skruva isär; undersök.
Reparera om möjligt. Lödkolv borde du ha, annars kan du köra med gem + eltejp.

Kan man verkligen vara såhär naiv? Du fattar att det är 230V vi snackar om och att det troligtvis står jävligt nära ett jordat föremål? MAO. den farligaste kombinationen du kan råka ut för i elsammanhang...

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt.. flyttat in i ett hus för några veckor sedan som vi köpt..

Upptäckt vattenskada i köket pga att gammelägarn var bakom flötet och skarvat en avloppslang till diskmaskin felaktigt..

Trösten är väl att hans bolag ska stå för skadorna men antar att dom måste riva bort delar av köket för att komma åt.. tråkigt..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Woho brorsan är min hjälte. Han använder knappt sin kaffebryggare utan kör kapslar.. So, coffe here we go again!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Woho brorsan är min hjälte. Han använder knappt sin kaffebryggare utan kör kapslar.. So, coffe here we go again!

Snäll bror du har, men det hade aldrig varit något problem om du inte druckit kaffe. Vad glad jag är att jag inte dricker kaffe, verkar vara så mycket problem med det och att folks liv typ kretsar kring kaffet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Snäll bror du har, men det hade aldrig varit något problem om du inte druckit kaffe. Vad glad jag är att jag inte dricker kaffe, verkar vara så mycket problem med det och att folks liv typ kretsar kring kaffet

Det borde du.
Jag är koffeinberoende, enorm huvudvärk utan det... så kaffe eller Powerking blir det...

Och BTW, hon var inte gravid, hon fick mens idag, 1,5 veckor senare än normalt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Det borde du.
Jag är koffeinberoende, enorm huvudvärk utan det... så kaffe eller Powerking blir det...

Och BTW, hon var inte gravid, hon fick mens idag, 1,5 veckor senare än normalt

Tror du är världens mest erfarna 15åring,går inte en dag utan att dina fyllor,andra upplevelser och problem passerar denna tråd! Starta en blogg så man slipper se all skit.
Nej jag ska inte sluta besöka en av få intressanta trådar för att slippa skiten.
[Måndagsagg Off]

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Det borde du.
Jag är koffeinberoende, enorm huvudvärk utan det... så kaffe eller Powerking blir det...

Och BTW, hon var inte gravid, hon fick mens idag, 1,5 veckor senare än normalt

Skickades från m.sweclockers.com

Berättade hon för sin pojkvän..? Om inte så jag mer lättad för hans skull. Fyfan vad lack jag skulle bli om jag skulle få reda på att min tjej gjort abort bakom ryggen på mig, vare sig jag skulle vilja ha barn eller inte. Nu var det ju som tur är inte så illa men ja.. Det är något man berättar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Tror du är världens mest erfarna 15åring,går inte en dag utan att dina fyllor,andra upplevelser och problem passerar denna tråd! Starta en blogg så man slipper se all skit.
Nej jag ska inte sluta besöka en av få intressanta trådar för att slippa skiten.
[Måndagsagg Off]

16*
Och fine slutar väl här då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Tror du är världens mest erfarna 15åring,går inte en dag utan att dina fyllor,andra upplevelser och problem passerar denna tråd! Starta en blogg så man slipper se all skit.
Nej jag ska inte sluta besöka en av få intressanta trådar för att slippa skiten.
[Måndagsagg Off]

Skickades från m.sweclockers.com

Dessutom är det ofta frågan om infantila problem och helt uppåt väggarna idiotiska lösningar på dessa.

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tror du är världens mest erfarna 15åring,går inte en dag utan att dina fyllor,andra upplevelser och problem passerar denna tråd! Starta en blogg så man slipper se all skit.
Nej jag ska inte sluta besöka en av få intressanta trådar för att slippa skiten.
[Måndagsagg Off]

Skickades från m.sweclockers.com

THIS!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Meeeeeeeeeh, råkade sova till halv 3.... Igen!
Det måste bli slut på detta....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Kan inte annat än säga samma sak - THIS!

Skrivet av anton_mjor:

Meeeeeeeeeh, råkade sova till halv 3.... Igen!
Det måste bli slut på detta....

Drygt att sova bort hela dagen sådär. Ställ larmen på valfri tid och tvinga dig att kliva upp då. Du kan ju alltid ställa dubbla larm, ett i närheten av sängen och ett till en bit bort så du måste kliva upp för att stänga av det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:
Skrivet av Ala_95:

Kan inte annat än säga samma sak - THIS!

Drygt att sova bort hela dagen sådär. Ställ larmen på valfri tid och tvinga dig att kliva upp då. Du kan ju alltid ställa dubbla larm, ett i närheten av sängen och ett till en bit bort så du måste kliva upp för att stänga av det.

Skrivet av Mannequin:

Dessutom är det ofta frågan om infantila problem och helt uppåt väggarna idiotiska lösningar på dessa.

Verkar som man inte var ensam om att irritera sig på alla ilandsproblem

Skrivet av Markthegreat:

16*
Och fine slutar väl här då.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta att jag bommade på ett år! Va hyffsat nära så de inte visade sig att du var 27 för då hade jag börjat grina tror jag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed