Rösta om "Årets datorbutik 2011"

Permalänk
Medlem

Inet eller Webhallen för mig. Komplett är verkligen inte dåliga de heller, men fraktpriset är alldeles för högt.

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Min röst går till CDON.com i år, tycker dom gjort ett strålande jobb med att expandera sitt utbud. Hemsidan känns konstant uppdaterad med nya erbjudanden, bra fraktpriser, snabb suport etc.

En solid nätbutik jag börjat handla allt mer från!

Du har rätt! De fick min röst också...Tycker att man skall belöna nytänkande och försök att förändra...dessutom förtjänar Edin lite tårta för det fantastiska arbete han gör i CDON-tråden:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Du har rätt! De fick min röst också...Tycker att man skall belöna nytänkande och försök att förändra...dessutom förtjänar Edin lite tårta för det fantastiska arbete han gör i CDON-tråden:)

Dessutom fick jag ingen pingvinstång av Inet när jag beställde mitt nya mobo;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Moderator
Moderator

Även om CDON gjort framsteg så har de haft mycket strul. Förtjänar inte någon utmärkelse i nuläget men det är på rätt väg så kanske snart.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Inet.se

Visa signatur

I7 3770K 4,3GHZ, 970 ssc SLI, Z77 Sabertooth 16gb Vengance, hx1000i, ASUS pb27q 2560x1440

Permalänk
Skrivet av denom:

Skitsnack.

Du är skitsnack.

Skrivet av Atlas Tasume:

Nehe, nu buggade hela SweClockers för mig. Jag skrev ett långt övervägande om vem jag skulle rösta på om CDON, Inet och Webhallen, postade det men det bara försvann och min post dök aldrig upp i tråden... Lite lagom kul. CDON fick min röst hursom.

Sedan, till SweClockers, jag fick ett frågeformulär av er när jag loggade in nyss, började fylla i det på första sidan, sen försvan den med utan vidare och jag hittar inte tillbaka till den igen. Någon som jag ge mig lite hjälp...?

Det var tråkigt att ditt beslut till att rösta på CDON.com försvann, min röst föll också på CDON.com.
Jag fyllde i hela formuläret utan problem, din webbläsare måste nog krångla (kanske en omstart och rensning av cache & cookies löser problemet?)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Inet.se!

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Medlem

Inet föll valet på även detta år. Hade dustin med in på upploppet men dom faller på sina hutlösa fantasipriser för frakten som dom tar ut .

Permalänk
Medlem

Misco på grund av riktig snabb leverans.
Beställde komponenter på en torsdag klockan 16:30 och hade varorna hemma dagen efter. Många ++++ för det.

Permalänk
Medlem

webhallen för ett brett sortiment, varor i i butiks lager som inet nästan aldrig har och billigia priser.

Permalänk
Medlem

INET.SE SÅKLART!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Meningslös omröstning. Inet horar till sig röster genom att skänka bort frakten till Sweclockers medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Meningslös omröstning. Inet horar till sig röster genom att skänka bort frakten till Sweclockers medlemmar.

Cdon kör ju liknande och dustin kör student priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Inet föll valet på även detta år. Hade dustin med in på upploppet men dom faller på sina hutlösa fantasipriser för frakten som dom tar ut .

Nu är jag student så jag betalar aldrig frakt hos Dustin.
Men när jag beställt åt någon släkting eller kompis eller så har frakten varit väldigt överkomlig, vad är det för fraktpriser du har råkat ut för?
Jag är intresserad, vill inte vara dryg, även om det kanske verkar så.

Permalänk
Medlem

Webhallen får min röst

Jag lägger min röst på Webhallen denna gången, då jag har handlat en hel del där och då till mycket bra priser och mycket bra service, dock skulle jag vilja se butiken på en mer lämpad plats än där den ligger idag, då det oftast är svårt att hitta parkeringsplats.
Men Inet är också en otroligt bra butik, dock så är servicen vid serviceärenden lite väl överdriven, fick nämligen ett mycket dåligt bemötande där senast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jycken:

Inet föll valet på även detta år. Hade dustin med in på upploppet men dom faller på sina hutlösa fantasipriser för frakten som dom tar ut .

Där känner jag inte alls igen mig, de har samma frakt som Inet
"Grundfrakten är från 59 kr per order för varor som levereras med Mypack." /Från Dustins hemsida

Men min röst faller på Inet pga deras snabbhet, beställ före 16:00 och sakerna kommer nästa dag + grymt bra kundkontakt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Dell, Dustinhome, Netonnet, Misco, AlinaSystems, Inet gillar jag skarpt.

Permalänk
Medlem

Blir att lägga min röst på CDON i år!

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj vad många som lever kvar i 2010 ser jag. Inet har inte alls samma dominans på alla fronter som i fjol. Högre priser på allt utom moderkort (på grafikkort är det rent löjligt högt) och det strular väldigt mycket mer med serviceärenden i år. Köpte enbart moderkort från Inet till den nya riggen och just det är det som fortfarande(!) hindrar mig från att börja spela BF3.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Inet dominerar

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

kan ni inte ha finska hemsidebutiker också? tietokonekauppa.fi har världens billigaste hdd, 185 € för en sata1 1tb 5400rpm plus frakt som ligger på 15€. Haha

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Bästa > Webhallen

Sämsta > Komplett

Permalänk
Medlem

I de butiker jag handlat mest i under 2011 så hamnar de i följande ordning:

Webhallen
Inet
Komplett

Följande ordning och varför, hamnar de i om jag ska rangordna dem för detta pris:

Komplett: Köpt minst hos, men aldrig något strul och alltid snabb leverans. Handlat där under många år..

Inet: Köpt en hel del ifrån, snabb leverans men en del defekta varor och problem.

Webhallen: Köpt mest hos, direkt från butik, dåligt med lagerhållning, har inte kunnat svara på knappt en enda fråga jag ställt om olika produkter och verkar helt okunniga i största allmänhet. Pris är helt okej, men du måste veta själv vad du vill ha.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

AlinaSystems

Permalänk
Medlem

Måste säga Inet.se snabba leveranser plus att man får pingvinstång.

Visa signatur

i5 3570 @ 4,2 GHz EKCooled| Asus Maximus V Formula| MSi GTX 680 @1159/1752 MHz EKCooled| Corsair Vengence 16GB 1600| Corsair AX 750 | 80Gb Intel320 SSD+ 128gb Adata SSD | Corsair 800d
i5 750 @ 4.2 GHz | H50 | Asus P7P55D | GTX 460 | XMS3 16GB 1600| Corsair AX 750 | 128gb Adata SSD | FD R3
Asus U36SD+Intel 510 SSD+A-data 4gb 1333mhz

Permalänk

Bästa: DustinHome.se

Sämsta: Inet.se

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Skrivet av MonKey^sWe^:

Bästa: DustinHome.se

Sämsta: Inet.se

vad får dig att tycka så?

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem

Tycker det är märkligt hur folk slentrianmässigt röstar på Inet trots att de ej förtjänar det. Skall man inte vinna denna tävling för att man förbättrat sig?

I så fall borde det ju vara antingen Cdon eller Webhallen som tar hem det i år. Inet har ju blivit sämre i år med sämre service, dålig lagerhållning, försämrade transport-förpackningar och färre som får pingvinstång samt även något högre priser jämfört med konkurrenterna. Skall man då fortfarande vinna priset?

Tycker inte jag!

Jag röstade på CDon som gjort en rejäl dator och pris-satsning i år.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version