Bästa nyhets artikeln - Bf3 rått mord

Permalänk

amen herregud, har dom inget bättre för sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

"Det är ännu oklart hur Peta ställer sig till övriga former av våld i spelet. Bland annat kan man skjuta virtuella människor i huvudet." höll på att dö!! xD

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Blir väl sametinget i lappland som börjar klaga på hur unga manliga spelare blir tjuvjägare av att spela skyrim.

HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA denna kommentaren totalt utklassade artikeln xD

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Fy fan säger jag bara. Det gör inget att skjuta ihjäl människor men när man tar en råtta i svansen, då jävlar! Om alla djurrättsorganisationer får som de vill går alla bönder i konkurs. Då släpper man ut alla kor som inte klarar sig eftersom de är boskapsdjur. En art utrotad, men djuren är fria i alla fall... Sen tror jag de blir rätt så förvånade när de märker att det inte finns mat i mataffären längre. Hur ska man då få tag i mat!?

Lite offtopic men fortfarande sant... De lever i en drömvärld om de tycker synd om djuren i "fångenskap" men inte människor som svälter för att det inte produceras tillräckligt med mat i världen.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hedersmedlem

PETA är en konstig organisation som ofta hamnar i blåsväder och de om någon dödar gulliga djur.

http://www.petakillsanimals.com/

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Man ska inte döda råttor i spel men det gör inget om man dödar dom i verkligheten? Makes sense....

Permalänk
Medlem

World of warcraft har det nog dödats väldigt många miljoner råttor i.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det är bedrövande att se hur lågt våra nyhetsmedier är beredda att sänka sig för att sälja upplagor
Det är f*n på gränsen till prostitution och föräderi mot samhället.
Ärligt, vem bryr sig?
Ren sensationsjornalistik.
Är dagen journalister så inkompetenta att de inte kan hitta riktigt nyhetsstoff?
Jag ser bevis att så är fallet dagligen, oftatst är det; väldigt sensationsinriktat, bygger på egna slutsater, saknar av referenser ifrån flera källor, kryllar meningsbyggnadsfel och rent av stavfel!

Varför är det ingen som tar fram artiklar om hur nyhetsmedia sakta men säkert har degenererat till tabloider, eller det faktum att det är föräldrarnas ansvar att styra vad deras barn skall spela, eller varför nöjesindustrin har utvecklas som den gjort de senaste 30 åren?
Eller en sådan simpel sak som att det faktiskt finns en skillnad på verklighet och saga?
Just det ja: det säljer inte.

Dags att göra en insats: att sluta köpa sk*ten

Har du ens läst artikeln? Det är inte Aftonbladet som säger att det är dåligt att döda råttan, de skriver om PETA som har sagt det.

Permalänk

Vore ju underbart om utvecklarna släppte en patch där man kan välja mellan att döda råttan och att ta hem den som husdjur!

Permalänk
Medlem

Efter jag hade spelat den banan i BF3 så kände jag verkligen ett sug att döda råttor. Ja, jag vet! Det är helt sjukt! Jag bara kände det suget asså. Jag kunde knappt hejda mig. Det är helt sjukt alltså.... Eeeeeeller inte...

Om PETA reflekterar på det här sättet, ja då vet jag inte vart världen är på väg..

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Har du ens läst artikeln? Det är inte Aftonbladet som säger att det är dåligt att döda råttan, de skriver om PETA som har sagt det.

Aftonbladet vill bara ha fetare rubriker och fler läsare. Aftonbladet sprider all dynga de kan hitta. tyvärr har de lyckats ännu en gång.

Hade ingen aning om att man kunde spara denna råttas liv i spelet, dock.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Fan, jag kanske skulle låtit den råttan leva, den hade säkert familj!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Se avsnittet av Penn & Tellers Bullshit när de tar upp PETA så får det här sin förklaring.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk

fan att nån idiot ska mjölka ut pengar genom aatt stämma ett spel :/

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Lustigt att de ska in i spelvärden och kritisera, ska vi då gå till spel som Postal, Fallout 3/NV vilket det förekommer mer dödande av djur i extrema förhållanden. Råttan i BF3 kampanjen biter ju karaktären i fingret, vilket man svarar på att döda den med kniven för att rädda sig själv i det läget från fienden.

Såg denna artikel i sidofältet och fann det aningen ironiskt också; http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13915379.a...

Liksom sådant förekommer ju världen över, dessutom blir man förvarnad vid spelets start om att kunna stänga av vissa sekvenser som kan anses vara stötande. Dessutom om man spelar spelet och inte följer den rekommenderade åldern får man ju ta de goda med det onda.

Permalänk
Medlem

Slutade läsa aftonbladet för flera år sedan. Bara skit och mera skit.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är PETA efter Mario också då denna har på sig päls i senaste spelet...
http://features.peta.org/mario-kills-tanooki/Default.aspx

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM