Har inte tillgång till min SSD (BIOS och Enhetshanteraren finns den).

Permalänk

Har inte tillgång till min SSD (BIOS och Enhetshanteraren finns den).

Jag har funnit rätt så många trådar om likande problem, men jag har helt enkelt inte fått bukt med mitt problem.

Först och främst, hej!

I dag fick jag hem min nya SSD, en Corsair Force GT (90gb) fixa och pilla en liten stund och till slut satt den på plats.
Så jag startade datorn, gick in i BIOS och såg att allting var där, okej, bra so far.

Men när jag kommer in i Windows så finns den inte i min dator, alltså att jag inte kan gå in på den och den finns inte under diskhanteraren (diskmgmt.msc)

Den finns även med under enhetshanteraren.

Planerna med min nya SSD var att formatera burken och lägga operativsystemet på disken.

Vad kan vara fel?

har även diskarna på IDE, och inte AHCI, än. Då jag läst att ställer jag in det utan att formatera om så får jag ingen åtkomst till mitt OS.

Tror ni att allting löser sig med en omformatering och lägga OS på SSDn, eller är det något med samma problem som löst det?

Trevlig helg på er,
mvh.

Permalänk
Medlem

Koppla ur dina gamla diskar. Starta upp och lägg i windows installationssskiva.

Med all säkerhet finns SSDn i diskhanteraren, om du scrollar ner en bit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gå in i diskhanteraren igen och gör fönstret STÖRRE så borde du se den längst ned.

Folk bruka köpa SSD för att installera OS på dom. Men ha bara 1 hårddisk (SSD) och 1 DVD (eller USB lagring) kopplad tills du installerat klart för att undvika massor av problem då, nu och i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Koppla ur dina gamla diskar. Starta upp och lägg i windows installationssskiva.

Med all säkerhet finns SSDn i diskhanteraren, om du scrollar ner en bit.

Misstänker att det kommer att funka också, men tänkte att jag frågar någon mer kunnig först.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Gå in i diskhanteraren igen och gör fönstret STÖRRE så borde du se den längst ned.

Folk bruka köpa SSD för att installera OS på dom. Men ha bara 1 hårddisk (SSD) och 1 DVD (eller USB lagring) kopplad tills du installerat klart för att undvika massor av problem då, nu och i framtiden.

Yes, tack för tispet. Ska koppla ur allting (: