Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bästa ADSL-abonnemang/leverantör

Min snälla mor ska snart byta ADSL-abonnemang (möjligtvis, hon kanske behåller Telia om det finns nåt gruppavtal) i.o.m. flytten så vilken leverantör är minst felfri, får bäst hastighet och har bäst service? Det som gäller är 0.5MBit, snabbare än så vill hon inte betala för.

Spray och Bostream är ju billigast men är de lika bra som Telia och Telenordia? Telenordia säger "upp till 2MBit" men stämmer det i praktiken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ingenting om upp till 2MBit på telenordias sida ang. adsl bredband, du kanske blandat ihop det med något annat...
Hur som helst tycker jag att du ska välja Telia. Stabilast och håller alltid utlovad hastighet.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Re: Bästa ADSL-abonnemang/leverantör

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oreo
Min snälla mor ska snart byta ADSL-abonnemang (möjligtvis, hon kanske behåller Telia om det finns nåt gruppavtal) i.o.m. flytten så vilken leverantör är minst felfri, får bäst hastighet och har bäst service? Det som gäller är 0.5MBit, snabbare än så vill hon inte betala för.

Spray och Bostream är ju billigast men är de lika bra som Telia och Telenordia? Telenordia säger "upp till 2MBit" men stämmer det i praktiken?

När de menar 2mbit, så menar de Optiskt Fiber, bredband, som BBB använder, fast de loserna kör endast 2 iställe för högre..
En sak e klar, telenordia e ju en av de sämsta ADSL levrantörena,

Visa signatur

------------

Permalänk
Hedersmedlem

BoNet funkar kungligt - ett solklart val imho

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Tror att telenordia är bra om man jämför med telia. Bara man får sitt modem nån gång så.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aron
Tror att telenordia är bra om man jämför med telia. Bara man får sitt modem nån gång så.

Vad är det som är så dåligt med telia? Att de är sveriges största teleoperatör? Att deras linor aldrig går ner? Nackdelarna jag kan se är inloggningen (vilket telenordia enl. utsago skall ha), dynamiskt ip (vilket inte spelar SÅ stor roll) och att de är dyra (iofs inte mkt dyrare...)

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jag har själv Telenordia nu och jag är verkligen skitnöjd. Man kan ladda hem och spela samtidigt utan att det laggar. Fast det ända jag är missnöjd med är själva inloggningen...är lite jobbigt men annars funkar det prima!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Yeah right!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Ser ingenting om upp till 2MBit på telenordias sida ang. adsl bredband, du kanske blandat ihop det med något annat...
Hur som helst tycker jag att du ska välja Telia. Stabilast och håller alltid utlovad hastighet.

Har Telia ADSL och har haft en riktigt usel uppkoppling de senaste 4 veckorna (minst). Jag pingar sunet på ca 300 med en 30% loss mitt på dagarna och det är helt omöjligt att spela... Helt omöjligt!

Telia säger att de ska börja fixa till det i början av november och att det kan ta månader att få bukt med det. Enligt vad de säger är det ett känt "fel" (överbelastning) och detta kan säkerligen sluta med att jag kommer att få ha modemhastighet på mitt "ADSL" i månader. Ibland går det inte ens att surfa, så modemhastighet är nästan att ta i.

Kan knappast tänka mig att jag får någon kompensation heller. Hade jag haft något alternativ till Telia hade jag inte tvekat.

P.S. Jag bor i Kristianstad, Skåne.

Visa signatur

/fjollon

Permalänk
Medlem

Har samma prob här.. fast vårt problem har pågått i cirkus 6 veckorn nu

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har Spray´s ADSL.. Funkar skitbra!! har aldrig haft några probbs med det... ha alltid funkat, och kopplingen är stabil.. bra ping i spel med föresten

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem

Summan av kontentan: om det funkar spelar det ingen roll vilken leverantör man använder men om det går dåligt suger resp. leverantör stock!

Visa signatur