Enchanting.. Hur bör jag börja?

Permalänk
Medlem

Enchanting.. Hur bör jag börja?

Hejsan. Är level 13 men har inte börjar disenchanta någonting då jag precis upptäckte hur det fungerar (bara savedade och sen testade). Disenchantade några saker men resultatet blev inte jätte lyckat. Jag disvenchantade en armor som hade 75% snabbare återhämntning av magicka. Min enchanting förmåga jag fick var typ att jag kunde enchanta saker som gör att jag får 20% ökning. Alltså rätt mycket sämre förmåga än det föremålet som jag disenchandade hade innan. Kommer min förmåga som jag precis fick växa i takt med att jag levlar "enchantment"? Tjänar man på att disenchanta typ allting man får för att levla "enchantment-skillen"? Några tips?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Enchantment?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

"Enchantment! " - Sandal

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag är ju helt tappad då så måste fråga, vad är det för spel du pratar om. Jag gissar på skyrim...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Allt beror på vilken kvalité på den soul gem du använder. Om du använder en Greater Soul gem t.ex så kommer du få en bättre enchant än om du använder en common soul gem. Om du vill fixa soul gems smidigt så levlar du upp Conjuration så att när du slår med bound weapon så kastar du automatiskt Soul trap på offret och fångar deras soul i en passande soul gem.

Permalänk

Ja, när du blir bättre på enchanting så blir det kraftigare enchants. Sedan så hjälper perks-trädet dig att bli ännu bättre.
I början är det smidigt att samla på sig massa föremål med ganska små enchantments för att det är själva effekten du vill åt, inte så kraftig effekt på föremålet som det bara går.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Med låg skill kommer enchantsen inte vara något att ha, levla upp den genom att skaffa massor med Petty Soul Gems och fyll dom med Vargar och andra lättdödade varelser. Loota massor med kläder som väger väldigt lite och enchanta i massor för att levla skillen.

Vill du ha riktigt bra enchanting så kan du bli bra på alchemy och göra fortify enchanting potions, och med enchantingen kan du göra fortify alchemy enchantments för ännu bättre fortify enchating potions

Sen måste man givetvis sätta ut lite perks för att bli riktigt bra.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

disenchant kan du bara göra en gång per effekt. Och jag rekommenderar iallafall att du disenchantarallting du kan som du inte använder. Om du sedan använder vapen så tycker jag att det smidigaste är att slänga på en soul trap enchantment på vapnet du använder med 1s duration. Du får en herrans massa laddnignar och har du lite blandade soulgems i inventoryn så kommer de fyllas på efterhand. Det jag gör är att jag sparar alla grand soul gems för kommande prylar åt mig och använder alla de övriga till att levla enchant och- tjäna pengar. Om du till exempel hittar ett vapen med banish, den som skickar tillbaka daedras, så kan värdet på vapnet sticka iväg från någon hundring till 2-3k för en kostnad av en petty soul gem.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av scarface1999:

Enchantment?

Skrivet av aniron:

"Enchantment! " - Sandal

+1 grabbar

---

Alla Gold och Silver Ingots du har kan du smida halsband och ringar av. Bara smida billigast möjliga för att sen enchanta med minsta billigaste soul gem.
Jag är master i Smithing men fan så beige det är utan att ha schyssta enchantments på rustningarna. Så jag kör fortfarande med Thieves Guild armorn.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet jag har hittat att lvla enchanting på är att plocka upp alla daggers du hittar alt. Tilverka i smithing. Som du sen enchantar och säljer med alla soul gems du hittar och fyller Sen vill jag inte spoila allt för mkt men, azuras star (The black star)* med ett soul trap vapen som du rechargar efter varje human du fÅngAr är en bra metod som inte kräver att du jagar soul gems (på lvl 90+ tog det ca 10 recharges för 1 lvl

*namnet i sig borde säga vart du hittar the black star(inte azuras star eftersom de inte garanterar grand soul)

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av scarface1999:

Enchantment?

Skrivet av aniron:

"Enchantment! " - Sandal

Skrivet av blade80:

Jag är ju helt tappad då så måste fråga, vad är det för spel du pratar om. Jag gissar på skyrim...

Vad är det ni inte fattar? Trolls

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort ett gäng daggers och enchantat och sålt för att levla enchanting. Men första perksen är ju att "new enchantments becomes 20% stronger". Så om jag redan har disenchantat ett vapen för att få en förmåga att enchanta t.ex. "drain 10 points magicka". Om jag först hade levlat perken, hade då min förmåga växt? Är jag nu bunden till att bara kunna "drain 10 points of magicka"? Finns det någon möjlighet att göra sig av med förmågan för att sedan disenchanta ett vapen med samma förmåga igen?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu har jag gjort ett gäng daggers och enchantat och sålt för att levla enchanting. Men första perksen är ju att "new enchantments becomes 20% stronger". Så om jag redan har disenchantat ett vapen för att få en förmåga att enchanta t.ex. "drain 10 points magicka". Om jag först hade levlat perken, hade då min förmåga växt? Är jag nu bunden till att bara kunna "drain 10 points of magicka"? Finns det någon möjlighet att göra sig av med förmågan för att sedan disenchanta ett vapen med samma förmåga igen?!

Nej, det är inte så det fungerar. Enchanten du lär dig när du disenchantar ett föremål har ingen egen styrka, utan det är din skill samt soul gem som styr hur kraftig enchanten blir när du lägger den på ett föremål. Dvs, om du testar samma enchant en gång till så borde den bli starkare än 10p magica.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter