Permalänk
Medlem

Samsung strul...

Hej hopp!

Har för två veckor sen skickat iväg en Samsung 24x10x40x, problem: Hittar ibland inte skivorna när jag sätter i dem... Fast när den väl hittar så går allt utmärkt... bäde bränna och läsa...

För ca 2 år sen skickade jag iväg en Samsung 4x4xnånting4x (asså en samsung combo med dvdläsare) för ungefär samma problem, då sa de att det inte hittade fel osså fick jag tillbaka den... Nu när jag tvingas använda den eftersom min andra brännare är borta så gör den exakt som min 24x brännare... Hittar bara skivor ibland... Och det är superjobbigt... Men eftersom det är samma problem så blir jag lite misstänksam, det kanske är datorn det är fel på? Eller Samsungläsare har en förmåga att göra så? Jag testade 24x läsaren i en annan dator och då strula den oxå, om jag nu får tillbaka den och de säger att de inte hittar något fel, var börjar jag felsöka?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Inaktiv

Hadde samma problem själv med Samsung 24x brännare, testade 2 st och båda hadde samma typ av fel.Dom kände ofta inte av när lag la i en cd skiva typ Noname, provade alla firmware som fanns tillgängliga då utan resultat, men det borde ha kommit nån firmware nu som löser kompatibiliteten med diverse media.Har du testat nån nyare firmware ? kan tillägga att på mitt föredetta arbete köpte dom anställda företagsdatorer för ett år sedan och i dom satt det Samsung brännare och alla "5st" hadde samma typ av fel som du beskriver.

D@nsken.

Permalänk
Medlem

Jo jag har testat dra in senaste firmwaren utan resultat. Föresten, de där 5 datorerna på ditt föredetta arbete, var det endast Nonameskivor eller det var allmänt? Har kört ganska mycket med nomane skivor på sistone men det är även andra brända skivor och orginalskivor som inte funkar, på den gamla samsungläsaren jag har med DVDläsare verkar den aldrig strula när man sätter in en DVDskiva (?)

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Inaktiv

Nja om dom endast använde Noname media det vet jag inte, jag vet bara att i stort set alla hadde samma probs med sina Samsung brännare, dom 2 Samsung enheterna jag själv testade funkade även kasst med tex tdk media ibland gixk det ibland inte.Jag bytte iaf ut den mot en Plextor igen.