Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Kör du bara Conquest Large då? Själv kör jag mycket flyg men man får så sjukt lite poäng med det och helikoptern är riktigt bra att få upp sina score om man lyckas få tag i den samt en bra pilot/skytt som kan sin grej vilket är en väldigt liten chans.

Ja, har nog kört large minst 95% av min matcher. Försöker hitta servers med 40-50 slots, men finns så få av dom, så det blir oftast 64.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Ja, har nog kört large minst 95% av min matcher. Försöker hitta servers med 40-50 slots, men finns så få av dom, så det blir oftast 64.

Hur mycket poäng brukar du få på en 300 tickets runda? Combat Score syftar jag på

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Hur mycket poäng brukar du få på en 300 tickets runda? Combat Score syftar jag på

Skiljer sig klart mycket. I snitt knappt det dubbla av det du brukar få borde det bli, under förutsättningen att vi får lika mycket % awardscore.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Skiljer sig klart mycket. I snitt knappt det dubbla av det du brukar få borde det bli, under förutsättningen att vi får lika mycket % awardscore.

Combat score för mig ligger på 3-4 tusen ibland sjunker ner till 1,5-2 när man sitter i ett plan och ser knappt ett enda plan på hela rundan. Ligger på lvl 20 nu då jag precis börjar spela det igen efter att ha tagit en 3 veckor paus från spelet

Har alltid varit en spelare som gjort väldigt bra ifrån mig på BF spel och alltid legat högt på poänglistan men tror att mitt låga intresse för BF3 gör att man spelar lite dåligt också. Allt känns så segt bara och färgerna ger mig huvudvärk.

Edit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Kangaaxx/stats/2...
Mina stats, som sagt jag lirar bara CQ large så statswh*res bespara mig SPM snacket.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Jag kör också enbart CQ large Normal och har en spm på 620 typ. De kartor jag drar in mest på är typ grand bazar och crossing men där tar jag mycket flagor och lägger ut medkit sen dödar jag mycket folk också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Jag kör också enbart CQ large Normal och har en spm på 620 typ. De kartor jag drar in mest på är typ grand bazar och crossing men där tar jag mycket flagor och lägger ut medkit sen dödar jag mycket folk också.

Själv lirar jag bara flyg banor Firestorm CB och Kharg :/ vilket ger en minimalt med poäng

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Combat score för mig ligger på 3-4 tusen ibland sjunker ner till 1,5-2 när man sitter i ett plan och ser knappt ett enda plan på hela rundan. Ligger på lvl 20 nu då jag precis börjar spela det igen efter att ha tagit en 3 veckor paus från spelet

Har alltid varit en spelare som gjort väldigt bra ifrån mig på BF spel och alltid legat högt på poänglistan men tror att mitt låga intresse för BF3 gör att man spelar lite dåligt också. Allt känns så segt bara och färgerna ger mig huvudvärk.

Edit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Kangaaxx/stats/2...
Mina stats, som sagt jag lirar bara CQ large så statswh*res bespara mig SPM snacket.

Ok, om du bara är rank 20 har du troligen inte fått så mycket poäng från awards. Från och med runt rank 25 hade jag fått tillräckligt med ribbons för att få olika medaljer. Det kommer att ge dig en bra SPM boost.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som blir knivad i konstiga situationer? Menar att jag flera gånger blir så förvånad att jag inte hört/sett någonting, smyger runt ett hörn, helt plötsigt blir ja knivad bakirfrån trots att ja precis gått där själv. Blev väldigt sällan knivad i BC2 iaf inte utan att jag hann vända mig om då ja hörde fotsteg. Kan man höra fotsteg i bf3 ens? Jag har aldrig hört det iaf, har provat att ställa in ljudet på "war tapes" men märkte inte att det blev bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jo det verkar vara nått knepigt med fotsteg. Ibland hör jag, ibland inte. Ibland hör jag fotsteg där det inte finns en enda spelare i närheten, som om att ljudet fastnat kvar på ett visst ställe så att säga. Störande? Lite.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

En gammal men läsvärd tråd. Synd att den dog ut men hoppas härmed att fler kan bidraga. Kanske någon som publicerar en film med kommentarer och tips?
/joel

Visa signatur

Intel Core i7 2700k | Asus P8Z77-v | Asus GTX 680 Direct CU II | bequiet! Straight Power E9 500W | Corsair Vengeance 8 GB | OCZ Agility 3 128 GB | Seagate Barracuda 750GB

Permalänk

Det är ju ett fps spel så får du lite poäng beror det mer ofta än sällan att du har sämre aim och långsammare awareness. Tycker ofta folk är för passiva, bara in i smeten och skjuta, va inte rädd för att dö. Lira QuakeLive en månad och applicera det tempot på BF3 och du kommer göra bättre ifrån dig. Sänk DPIn, sub 1000 och långsam sensitivity och din aim kommer öka på långa avstånd rejält.

denna youtubare har nice tips annars: http://www.youtube.com/watch?v=6AydicuKt28&feature=plcp

Permalänk
Medlem

Jag kan väl dela med mig av några tips.
Lär dig sikta väl, att bara avfyra skott hejvilt så fort du ser en fiende är inte det smartaste, även fast det kan få fienden att lyckas skjuta dig lite långsammare än vanligt så dödar du ingen. Så snabbt som du kan siktar du mot fiendens skalle och avfyrar några kulor.
Spring inte i onödan, träffar du en fiende så har han övertaget och det brukar leda till att du dör.
Blir du beskjuten i ryggen så är det bästa att springa in bakom ett hörn. Ser du inget hörn så snurrar du runt och lägger du dig ned, alternativt hoppar och snurrar sedan lägger dig ned.
Är du medic så uppliva inte någon om du känner att du kommer att dö direkt efter, fokusera istället på att få ner fienden sen kan du uppliva din kompis.
Jobba i grupp, få din squad att jobba bra tillsammans, ha alltid minst 1 vid liv så att de andra i squaden kan spawna på honom.
När du tar över baser, göm dig inte, du har ju övertaget. Sätt dig på en svårbeskjuten plats och döda de som kommer.
Har fienden tagit över alla baser, spring inte till den närmsta då det är den de vaktar mest, ta t.ex. den näst längst bort och få dem bekymrade, detta kommer att släppa på försvaret på den närmsta basen och ni kan nu ta över den.
Ser du att någon i din squad har t.ex. squad ammo liksom dig, byt till t.ex. squad supress eller liknande.

Det är väl det jag kommer att tänka på. Som ni ser spelar jag mest conquest då jag tycker att det ger bäst spel.
Vapentips vore att ha f2000 eller liknande med heavy barrel och forgrip (tror jag att det heter).

Permalänk

Nån som kan ge något bra pilot tips? både Heli/jet, kollat på massa videos och försöker lära mig, men dogfights är omöjliga för mig då jag missar? så otroligt mycket och blir själv nerskjuten nästan hela tiden av en single burst, helikoptern är bara kaos, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Nån som kan ge något bra pilot tips? både Heli/jet, kollat på massa videos och försöker lära mig, men dogfights är omöjliga för mig då jag missar? så otroligt mycket och blir själv nerskjuten nästan hela tiden av en single burst, helikoptern är bara kaos, haha

Ta det lugnt, lär dig grunder i manövreringar, ha flares alltid, sen air radar om du har den. När du ska skjuta på fienden så får du anpassa dig jämtemot hur den flyger, du får sikta framför personen så han flyger in i skotten osv. I början är helikoptrar lätta mål, sakta ner o skjut som fan.