You have been disconnected from EA online

Permalänk
Medlem

Det var tillbaka för mig igen idag.
Men öppnade tidigare föreslagna portar i min Thomsson och då funkade det.

Permalänk
Inaktiv

Troligen deras servrar eller patchen. är på lan nu och vi är minst två här med detta fel, och har ej haft problem innan.

Därtill har laddningstiden ökat för min del vilket är konstigt.

Permalänk
Avstängd

Haha ja detta är fanimej skrattretande! Innan patchen hade jag endast problem med att jag fick grönskärm några gånger under ett lir men nu efter patchen så blir jag disconnectad,Längre laddningstider,samt en del andra skumma småsaker.Är dock inte förvånad då BFBC2 inte direkt höll världsklass i början heller.Dock ska inte en patch fixa mer strul än man hade innan trodde jag ialla fall!

Jag kan tillägga att jag kör Comhems Netgear CG3100 Modem. Tordes inte behöva portmappa då det inte ens existerar i modemet.Har inte hittat portmappnings funktionen i det ialla fall.Någon fler som har detta modem? Kan någon berätta om dom hittat denna funktion i den routermodemet?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Jag så fruktansvärt lack nu!

Köper en ny dator bara för att kunna köra detta spelet och verkligen njuta av det. Innan patchen fungerade allt PERFEKT, blev disconnectad från _en_ server _en_ gång, så värre har man ju varit med om.

Men nu är det HELT omöjligt att komma in på en enda server, får bara samma disconnect problem som alla andra här. Har testat med allt - uppdaterat PB, öppnat portar, startat om routher och modem.

Igår körde jag in en clean install av win och bf3, då fungerade det under 30min.. Sen disconnected, igen!

Finns nog inget jag har försökt med nu, har pratat med 3 olika support nissar från EA.. Det enda de säger är att deras servers är överbelastade, måhända, men hur tusan kan merparten då komma in....och jag kan inte ens komma in på en enda server med klart över 200 anslutnings försök.

Känns som jag kastat varenda krona i sjön för den här datorn, alla andra spel klarar den gamla.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem innan den nya patchen... Men efter att det kom så blev BF3 totalt ospelbart eftersom jag fick disconnects o diverse felmeddelande hela tiden. Stängde av UpnP i min Thomson-router från Telia & det löste alla problem!

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk
Medlem

UpnP hjälper då inte mig något iallfall, testat att köra med det av också. Vägrar släppa in mig på en enda server stannar på "Connecting.." hela tiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronk:

Jag hade inga problem innan den nya patchen... Men efter att det kom så blev BF3 totalt ospelbart eftersom jag fick disconnects o diverse felmeddelande hela tiden. Stängde av UpnP i min Thomson-router från Telia & det löste alla problem!

Provade också att stänga av UpnP och det verkar som det fungerade faktiskt!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Uppdatera Battlefield 3 manuellt i Punkbuster. Ladda ner pbsetup och leta fram BF3, klicka på Check for updates, uppdatera, sen funkar det.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Uppdatera Battlefield 3 manuellt i Punkbuster. Ladda ner pbsetup och leta fram BF3, klicka på Check for updates, uppdatera, sen funkar det.

Inte för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronk:

Samma här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har allt löst sig för mig också, modemet jag använder är även en routher. Var tvungen att sätta den på tunnel istället för routhing så fungerade allt.

Permalänk

byt lösenord de har fungerat för en polare till mig

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Avstängd

Det kan inte vara Routerproblem för mig iaf då jag testat att stänga av NAT och köra i Bridge mode och samma sak händer där så något annat måste det vara.Får dessutom bara upp det ibland när jag precis ska ladda en bana.Blir inte disconnectad när jag väl är inne i spelet och det med NAT aktiverat

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stronk:

Löste även alla problem för mig, har nu ca 5 timmar speltid utan en enda disconnect och har kommit in på serverna direkt utan problem.

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'psych4delic' (for 0 minutes) ... Sorry, players from Sweden are not allowed." [Admin Decision]

trevlig server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'psych4delic' (for 0 minutes) ... Sorry, players from Sweden are not allowed." [Admin Decision]

trevlig server

If you can't beat them - Ban them! Eller så kanske man vill hålla latenserna nere?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Har också fått detta problem efter patchen. Oftast är jag tvungen att försöka joina flertalet gånger innan jag lyckas. Ibland får jag "you have been disconnected from EA online", ibland fastnar den på "loading level". Har nog knappts lyckats komma in på en enda server på första försöket. Men när jag väl kommer in är det inga problem...oftast.

precis samma för mig! tar ibland upp till en timme att komma in på en server :S

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

antar det blir såhär då de stressar ut ett spel och fixar patchar som sedan skall ha en patch för att fixa patchen aldrig haft detta problem "u were disconnected from EA" men idag har det hänt flera ggr och såg någon här uppe som skrev att starta om routern skulle hjälpa men har ej ens en router så vetefan får väl starta om datorn ist

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Bort med EA online!

Jag skiter i funktionen! Bort med det! Trött på att bli DCad och se Disconnected from EA online! BORT MED DET!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Wedes:

Jag skiter i funktionen! Bort med det! Trött på att bli DCad och se Disconnected from EA online! BORT MED DET!

Jag kan inget annat än att hålla med! Börjar bli riktigt trött på det nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

ta bort battlelog?
enda det är bra till är att kolla stats och det gör b3stats.com mycket bättre i vilket fall.. + Att det verkar bidra till en massa DC's både från EA och Games..

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Är juh framtiden! Tycker det är grymt fräckt med:

* serverlistor
* vänner
* leaderboards
* SP, MP & CO-OP
* alla stats
* egen profil
* clan sida
* reporta cheaters

Grymma funktioner samlat! Vad är dåligt med det förutom att det ger disconnect buggar? Känns ju otroligt puckat att skrota ett så funktionsrikt system pga. barnsjukdomar. Jag skulle mycket hellre vilja att dom fixa dc buggarna och spåna vidare på grymma funktioner.

För övrigt så buggar det ALLTID för mig efter att jag har användt uTorrent. Måste starta om modemet och då funkar det prima. Är rätt säker på att många bara gapar o skriker och inte inser att problemet kanske ligger på deras sida...

Permalänk
Avstängd

Så det funkar inte för dig, ska det då tas bort för alla det funkar för, för du ska må bättre? Är inte det lite egoistiskt tänkande.

Jag har aldrig haft problem med EA när det gäller BC2/BF3. Tycket Battlelog är grymt och det är otroligt nice av DICE att våga på något nytt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är smidigt och jag disconnectar inte särskilt ofta.

Permalänk
Avstängd

Så jävla dumt att dom ens kör origin och den andra skiten, go steam ffs.

Permalänk
Sötast

har aldrig disconnectats from EAonline.

Permalänk
Medlem

Visst älskar vi (och säkert EA/Dice för den delen) konstruktiv kritik. Ge oss mer baxee, snälla?

Permalänk
Entusiast

Tycker det är ganska sjysst med allt samlat på en hemsida, behöver inte gå in i spelet för att se om ens favorit server har folk online osv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag har slutat spela bf3 tills att idioterna på dice/ea gör en re-release och släpper "major bug fix patch".

Permalänk

Tråkigt att många har fortfarande problem med origon.
Visst har jag blivit dc men väldigt få gånger. Tycker att det funkar bra.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |