Vinn nätagg från Seasonic

You have been disconnected from EA online

Permalänk
Medlem

Likadant för mig... fungerade ok innan patchen. =0(

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

inte haft ett enda problem med BF3 fram tills idag aja får göra något annat...

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Så det funkar inte för dig, ska det då tas bort för alla det funkar för, för du ska må bättre? Är inte det lite egoistiskt tänkande.

Jag har aldrig haft problem med EA när det gäller BC2/BF3. Tycket Battlelog är grymt och det är otroligt nice av DICE att våga på något nytt.

Oj oj oj, här var någon grinig... Det jag skrev är ironiskt hur som eftersom utan EA online skulle inte spelet fungera öht. Visade bara min irritation med hur dåligt det fungerar.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådar sammanfogade*

Nu får folk börja skärpa sig och använda sökfunktionen eller helt enkelt läsa lite i forumen, det fanns en tråd om EA disconnects redan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wedes:

Oj oj oj, här var någon grinig... Det jag skrev är ironiskt hur som eftersom utan EA online skulle inte spelet fungera öht. Visade bara min irritation med hur dåligt det fungerar.

Finns ju mycket sådant folk så det skulle inte förvåna mig helt ärligt. Väldigt konstigt sätt att beskriva sina problem på, går ju inte att tolka det på något annat sätt en massiv negativitet. Är absolut inte grinig men som jag sa, går ju inte att tolka det inlägget på något annat sätt.

Permalänk
Medlem

hade ju vart kul o få spela spelet man köpt... har provat alla olika tips man kan läsa om, men inget fungerar för mig. Går det inte att kontakta deras support via mail? har letat men hittar bara forum...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

hade ju vart kul o få spela spelet man köpt... har provat alla olika tips man kan läsa om, men inget fungerar för mig. Går det inte att kontakta deras support via mail? har letat men hittar bara forum...

Så tråkigt att höra detta
Du är ju värd att få spelade det när du köpt det liksom.

Vet att dom har en chatt man kan få direkt support av. Någonstans på EA:s site.

Permalänk
Medlem

Blev disconnectad för första gången inatt mitt i en riktigt brutal runda och förlorade massor med poäng, gick och la mig lite halvsur och svor över EA:s allmänna inkompetens.

Men nu när jag kopplade upp mig hade jag fått ett helt lass med poäng och lite nya vapen som jag trodde jag gått miste om. Så tydligen får man poäng lite retroaktivt efter en disconnect, trevligt.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

På "loading level"-problemet har jag hittat en "lösning" i alla fall. Efter patchen verkar spelet inte ladda klart om man inte maximerar spelet. Jag låter den stå på "loading level" ett tag sen maximerar jag BF3, och då verkar den ladda klart det sista och jag kan spawna. Funkar dock inte varje gång, ibland kraschar spelet. Skitpatch.

PÅ "you have been disconnected from EA online" har jag ingen lösning. Det händer då och då, men jag kan oftast joina på nästa försök. I värsta fall starta om origin/logga ut och in. Eller starta om modem/router.

jag gör precis som du, under "Loading level" så klickar jag på ikonen o tar fram spelfönstret själv.. då kommer jag in och slipper disconnect, även om det nu efter patchen laggar som fan när skiten laddar så det hackar med ljud o allt innan jag kan spawna. Däremot vid kartbyte blir allt svart o jag tar mig inte in igen. Sjukt irriterande, detta ska man inte behöva betala 400 pix för.

Permalänk
Medlem

Får "you have been disconnected from EA online undefined" i 2 dagar nu, innan fungerade spelet och har inte gjort nånting med datorn och ändå fungerar det inte.. har öppnat portar, stängt av UpNp, uppdaterat punkbuster, installerat om spelet/origin men inget har fungerat.. Så less på att det strular jämt

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

så ni vet allesammans så hjälper det att avaktivera upnp på alla routrar. men telias är extra känslig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Jag har slutat spela bf3 tills att idioterna på dice/ea gör en re-release och släpper "major bug fix patch".

Samma här... ger upp skiten nu

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Jag fick problemet löst igår av EA support.. Det är något med battlelogprofilen man har som dom måste gå in och ändra manuellt.. Kontakta EA supportens chat så fixar dom det på 5 minuter..

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickjung:

Jag fick problemet löst igår av EA support.. Det är något med battlelogprofilen man har som dom måste gå in och ändra manuellt.. Kontakta EA supportens chat så fixar dom det på 5 minuter..

drog iväg ett mail till dom i natt så väntar på svar.. var över 300 minuter kö på chatten så orkade inte vänta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

drog iväg ett mail till dom i natt så väntar på svar.. var över 300 minuter kö på chatten så orkade inte vänta

den tiden brukar va rätt överdriven

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

så ni vet allesammans så hjälper det att avaktivera upnp på alla routrar. men telias är extra känslig.

Jasså, har du något tips för mig som inte har upnp då?

Skrivet av Farenheit:

Jag har slutat spela bf3 tills att idioterna på dice/ea gör en re-release och släpper "major bug fix patch".

Även jag har slutat spela tills idioterna släpper något system som är spelbart utan disconnects.. Sjukt att ett spel ska kräva över 250 portar för att fungera.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

alla som skriver dom ska ge upp.
kolla så pb inte är avaktiverat in game. det var det för en polare på lan. han satt många timmar och tjurade och sedan var det ett sånt enkelt fel. tydligen hade den ändrats för vissa automatiskt efter patchen.
ta bort pb filerna o installera om.
upnp av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

alla som skriver dom ska ge upp.
kolla så pb inte är avaktiverat in game. det var det för en polare på lan. han satt många timmar och tjurade och sedan var det ett sånt enkelt fel. tydligen hade den ändrats för vissa automatiskt efter patchen.
ta bort pb filerna o installera om.
upnp av.

Det är inte punkbuster som är problemet.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

sitter nu på chatten med support så får se vad dom har och säga

EDIT:

suttit med dom i chatten i 40 min utan resultat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som kan länka till deras support chatt, samt deras e-post. Behöver oxå hjälp med detta! Sen vore det trevligt om nån kunde förklara tydligt hur man "öppnar upp portar" så man kan testa det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Nån som kan länka till deras support chatt, samt deras e-post. Behöver oxå hjälp med detta! Sen vore det trevligt om nån kunde förklara tydligt hur man "öppnar upp portar" så man kan testa det...

http://help.ea.com/en klicka sen på knappen det står "talk to a game advisor" på
Öppna portar är väl enklast att kolla på http://www.portforward.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

suttit och skrivit med supporten ett bra tag nu.
fick länk till ett program som jag skulle köra

http://support.uo.com/latency.html

skulle köra programet mot easo.ea.com och se om det försvann paket på vägen..

i det programmet for jag DNS lookup failed om jag testar andra än eas server men med ping och andra trace funkar det fint utan paket loss

Han sa att jag skulle kontakta internetleverantören för det var tydligen nåt fel..

Nån som har nån koll på det här? fattar inte riktigt vad borde säga till glocalnet som är leverantören

Nu ger jag upp.. orkar inte hålla på längre..!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har lust och dra ner programmet och testa mot easo.ea.com och se ifall det fungerar..

Visa signatur

Permalänk

Det var brandväggen som var strul för mig måste ställa in så den tillåter punkbuster

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

har inte fungerat för mig..

Nån mer som har glocalnet som kan säga ifall det fungerar eller inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chattat med supporten nära en timme, det enda personen jag talade med kom fram till var att jag skulle uppgradera mitt GTX 560Ti till ett 570. Han var även oförmögen att skicka ärendet vidare då ytterliggare högre instans att skicka ärendet till inte existerade. Så EA jobbar. Fick en rabattkupong på 15% iaf :/

Permalänk
Medlem

Här har ni lösningen på problmemet.

1: Stäng av UPnP och SSDP i routern funkade perfekt
2:http://puu.sh/8sCH öppna alla dessar portar i rountern så kan problemet lösas för alltid, fick inte det och funka första gången men andra så. Nu får jag inga DC längre

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Avstängd

ja har öppnar var enda j**** port, följt guider osv.. kan spela 1/20 försök ungefär.. Förbannade j**** f***spel. tur att man bara är inne någon gång på helgen o försöker..

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Börjar bli tokig... Väldigt surt att det ska hålla på sådär, och haft andra problem innan dess. Hur tror ni det kommer gå om jag reklamerar spelet. Vill inte ha något med spelet att göra och vill ha tillbaka mina pengar. Köpte det på Webhallen förövrigt.

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Här har ni lösningen på problmemet.

1: Stäng av UPnP och SSDP i routern funkade perfekt
2:http://puu.sh/8sCH öppna alla dessar portar i rountern så kan problemet lösas för alltid, fick inte det och funka första gången men andra så. Nu får jag inga DC längre

Hej,

Var hittar man SSDP-inställning i routern? Samt, noob-fråga deluxe, men hur gör jag för att öppna portarna som du beskriver?

Sitter på Netgear-router. UPnP var lätt att hitta och stänga av xD