Aktivera MU på befintlig Wordpress

Permalänk
Medlem

Aktivera MU på befintlig Wordpress

Jag har en aktiv Wordpress-sida men kommer inom en snar framtid att vilja aktivera MU stödet i Wordpress för att kunna ha fler siter och använda samma databas. Min fråga är nu, vad kommer att hända om jag aktiverar MU på min befintliga Wordpress-platform? Kommer Wordpress att kunna hantera detta eller kommer allt att sluta fungera? Om det slutar att fungera, vad är mitt bästa alternativ för att få allt att fungera?

Permalänk
Medlem

Har inte testat själv, men det borde fungera eftersom

ATTENTION! WordPress MU is no longer under active development as a separate product. Its features were rolled into core and released with WordPress 3.0. You can simply proceed by Installing WordPress and Create A Network instead. It functions generally the same.

Låter ju som att det är ganska inbyggd funktion numera.

Annars är det väl bara å kopiera sidan till en tempdomän och testa? Då vet du ju säkert...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcbain2:

Har inte testat själv, men det borde fungera eftersom

ATTENTION! WordPress MU is no longer under active development as a separate product. Its features were rolled into core and released with WordPress 3.0. You can simply proceed by Installing WordPress and Create A Network instead. It functions generally the same.

Låter ju som att det är ganska inbyggd funktion numera.

Annars är det väl bara å kopiera sidan till en tempdomän och testa? Då vet du ju säkert...

Problemet är att det inte är riktigt så straight forward. Man måste aktivera det manuellt i en config-fil och det känns som att det kan skita sig någonstans då. Tanken med min fråga var att jag skulle slippa testa själv ifall någon visste eller har provat redan.

Permalänk
Medlem

Jag förstår, och kan inte ge ett sådant svar tyvärr, kanske någon annan vet.
Men tänk på att bara för att det gick/inte gick problemfritt för någon annan är ju ingen garanti heller. Så om det är något större/seriös sida, man är ändå alltid tvungen att testa själv. Det kan ju bero på massa saker, vilka plugins du har, vad du kör för server, vilka funktioner du redan använder osv osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mcbain2:

Jag förstår, och kan inte ge ett sådant svar tyvärr, kanske någon annan vet.
Men tänk på att bara för att det gick/inte gick problemfritt för någon annan är ju ingen garanti heller. Så om det är något större/seriös sida, man är ändå alltid tvungen att testa själv. Det kan ju bero på massa saker, vilka plugins du har, vad du kör för server, vilka funktioner du redan använder osv osv...

Precis, tänker mig mer om någon vet hur vida det är något som Wordpress är tänkt att klara av (att slå på i efterhand). Det är ingen super stor sida, men nu är tanken att hemsidan och intranätet skall ligga på samma Wordpress-installation för att kunna dra nytta av samma användarkonton osv.