Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

SteelSeries Sensei Pro

Idag runt 12 tiden då jag skulle avinstallera mitt SteelSeries headset så avinstallerades programvaran för min mus också på automatik (varför steelseries har gjort såhär vet jag inte men vill gärna vet....) Nu funkar inte min mus och jag får upp ett problem när jag ska ominstallera programvaran för denna.

Har en bild jag tänkte lägga upp också och se om någon här har någon idé för jag vet inte vad jag ska göra.

Har skickat in ett meddelande till SteelSeries men någon här som kanske kan förklara också och detta kan vara bra om någon annan får samma problem som jag.

Det som händer är att loggan på musen blinkar och på undersidan på en liten display så står det "Upgrading . . . V1.13" fast det hände inget på flera timmar.

http://imageshack.us/photo/my-images/689/senseipro.jpg/

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

JAG FIXA DET!!!!!!! När ni går in i (som för mig) C: > Windows så finns där lite filer.. längst ner fanns där 2st SteelSeries filer (en ikon å en nått annat) ctrl+delete å sen kan du installera om programvaran för musen! Funka för mig, fast du ska dra ut musen när den säger det fast tryck på OK först sen koppla i musen lite senare efter den har börjat installera igen. Då ska ni se att det funkar!

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Den blinkar så för mig med och när jag kör igång programmet så står det att den inte känner ngn steelseries device, och så blinkar det likadant på undersidan som för dig. Kan du förklara lite bättre hur du fixade detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lahuzern:

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Den blinkar så för mig med och när jag kör igång programmet så står det att den inte känner ngn steelseries device, och så blinkar det likadant på undersidan som för dig. Kan du förklara lite bättre hur du fixade detta?

Om du har windows 7 så gå in i den här datorn sen C:> Windows, så ska där finnas 2 filer som heter något med steelseries ( en utav dom är en ikon om ja inte minns fel) ta ctrl+delete å sen kan du installera om musen

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag fann inget 2ikoner med steelseries på c windows mappen, har försökt allt möjliga lösningar och inget har fungerat.

Fann du exakt c wind och var det sensei logo på?

Tacksam för hjälp, för jag har väntat över 1månad att min mus ska komma hit och nu fungerar den inte, blir galen...har inte haft en gaming mus över 3månader nu.

mvh M

Permalänk
Medlem

Du bör installera drivrutinerna/programvaran innan du pluggar i musen.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mystiqe:

Hej.

Jag fann inget 2ikoner med steelseries på c windows mappen, har försökt allt möjliga lösningar och inget har fungerat.

Fann du exakt c wind och var det sensei logo på?

Tacksam för hjälp, för jag har väntat över 1månad att min mus ska komma hit och nu fungerar den inte, blir galen...har inte haft en gaming mus över 3månader nu.

mvh M

Gurkan har rätt

Visa signatur

Bab