Windows 7 ominstallation, tangentbord slutar fungera.

Permalänk
Medlem

Windows 7 ominstallation, tangentbord slutar fungera.

Hallå! Som titeln säger så ska min bror installera om windows 7 för diverse orsaker men när vi kommer till att välja Språk, keyboard layout osv så fungerar inte tangentbordet (inte musen heller för den delen)

Tänkte att det kunde varit nått i BIOS som stod snett i USB delen men Legacy var enable och Legacy USB 3 var också enabled.
Någon som vet vad som är fel? Tror ej på tangentbordet efter som det är sprillans nytt, fabriksfel finns med det funkar ju i BIOS.

Tack i förhand till er snälla som hjälper!

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak på min dator, jag har dock trådlöst tangentbord och mus, men det som löste det för mig var att stänga av musen och sen sätta på den igen så funkade både mus och tangenbord resten av installationen och även i Windows.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Råkade ut för samma sak på min dator, jag har dock trådlöst tangentbord och mus, men det som löste det för mig var att stänga av musen och sen sätta på den igen så funkade både mus och tangenbord resten av installationen och även i Windows.

Fungerade, iaf med musen så vi kom vidare med installationen, tror det inte ska vara några problem mer. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

fått sådär med men oftast med musen , får alltid dra ut den och sätta in den igen , varför blir det så ? båda mina senaste möss blir sådär

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti