Permalänk
Medlem

Om R4 har ett bättre dammfilter i botten, mer plats bakom mobot och en fullt borttagbar hdd bur så köper jag den direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Halloj Fractal Design! Jag byggde i fredags ihop en ny dator till mig själv och min familj. Köpte då ert DEFINE R3, BLACK PEARL(USB 3.0 versionen). Då jag enbart hade fredag kvällen på mig att hinna färdigt med bygget pga, mycket arbete i helgen så blev jag väldigt besviken när jag till min förvåning inte fick fast 1 av moderkorts distanserna i de förborrade hålen. Det visade sig att hålet allra högst upp till vänster på moderkortsplåten för standard ATX moderkort vart borrat för stort så ingen distans av de jag fick till fick något fäste alls. De andra distans hålen fungerade utmärkt att skruva i distanserna i men inte den. Då jag tyvärr inte har tid med reklamationer & att stå utan dator så fick jag åtgärda detta själv på bästa möjliga vis. Även antal skruvar i kitet som följde med stämde inte på långa vägar överens med det antalet som stod på själva förpackningen med skruvarna. Självklart fanns det tillräckligt för att klara ett normal bygge men intrycket är att det är mycket slarv i tillverknings processen och paketeringen på fabriken.
Att ett förborrat hål för moderkorts distanserna är för stort har jag verkligen aldrig varit med om tidigare, och då har jag tidigare arbetat som datortekniker för just denna typ av installationer.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Manyhigh:

Hej

Jag köpte nyligen ett define r3 chassi och monterade det igår med en vän. När vi hade flyttat mb och psu upptäckte vi att den vita sladden till power knappern inte hade löts i dosan. Isoleringen gick ända ut i änden och det såg ut som om lödninen tagit lite i plasten på kontakten i stället.

Vi löste detta med lite primitivt reparation arbete, så knappen funkar.

Om jag anmäler detta till er går det att få en ny kabel skickad med posten och byta själv. Vore synd att plocka ner hela datorn och reklamera hela chassit för en så liten detalj.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kontakta bara vår support så ska det gå att lösa.

Skrivet av frozrr:

Hej!
Undrar lite om ni har något planerat om en Define R4?
Är förmodligen lite hemlig stämplat, fast R3an har funnits ute drygt ett och ett halvt år nu. Och nu börjar det dyka upp lite fler chassin som är riktade som rivaler mot R3. Ni kom nyss med en USB3 variant, är det den som man ska satsa på nu? Eller är det värt att vänta några månader och se vad som sker? Tack för hjälpen!

Vi försöker kontinuerligt förbättra och uppdatera våra produkter, men någon Define R4 är för närvarande inte planerad.

Skrivet av Monsterspelaren:

Hej, Jag undrar var man kan få tag i eran fläkt kontroll som följer med R3 chassit.
Fungerade klockrent i en månad men nu är min stendöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Om den är trasig så är det bara att kontakta vår support så ska du kunna få en ersättningskomponent.

Skrivet av Or0s:

Om R4 har ett bättre dammfilter i botten, mer plats bakom mobot och en fullt borttagbar hdd bur så köper jag den direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, en eventuell R4 är ännu inte planerad, men tack för dina förslag.

Skrivet av StarCroW:

Halloj Fractal Design! Jag byggde i fredags ihop en ny dator till mig själv och min familj. Köpte då ert DEFINE R3, BLACK PEARL(USB 3.0 versionen). Då jag enbart hade fredag kvällen på mig att hinna färdigt med bygget pga, mycket arbete i helgen så blev jag väldigt besviken när jag till min förvåning inte fick fast 1 av moderkorts distanserna i de förborrade hålen. Det visade sig att hålet allra högst upp till vänster på moderkortsplåten för standard ATX moderkort vart borrat för stort så ingen distans av de jag fick till fick något fäste alls. De andra distans hålen fungerade utmärkt att skruva i distanserna i men inte den. Då jag tyvärr inte har tid med reklamationer & att stå utan dator så fick jag åtgärda detta själv på bästa möjliga vis. Även antal skruvar i kitet som följde med stämde inte på långa vägar överens med det antalet som stod på själva förpackningen med skruvarna. Självklart fanns det tillräckligt för att klara ett normal bygge men intrycket är att det är mycket slarv i tillverknings processen och paketeringen på fabriken.
Att ett förborrat hål för moderkorts distanserna är för stort har jag verkligen aldrig varit med om tidigare, och då har jag tidigare arbetat som datortekniker för just denna typ av installationer.

Hej! Det problem du beskriver låter knepigt, och är något vi inte har sett tidigare. Har du möjlighet att ta någon bild på skruvhålet, och skicka in till oss?

Permalänk
Medlem

Går det att få tag på en ny överdel till mitt defineXL black?
Och i sånna fall var ska jag vända mig?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Dreagone:

Går det att få tag på en ny överdel till mitt defineXL black?
Och i sånna fall var ska jag vända mig?

Tyvärr har vi inte toppanelen till Define XL som reservdel, då den inte är löstagbar från chassistommen i grundutförandet.

Permalänk
Inaktiv

Define XL
#1 Vid PSU finns ett hål i form av en kvadrat där man drar alla kablar genom för att sedan dras via baksidan av moderkortet...
Gummi saken i kvadraten sitter inte fast i chassit och lossnade ett flertal gånger under installation, finns det ett gediget skäl till varför ni inte limmat fast denna? Jag blev så frustrerad över denna att jag tog bort och avstod från den helt.

#2 Saknaden av 8pins förlängare anser jag som en störande sak.. Att man ska behöva öppna luckan från PSU och sedan dra kabeln runt grafikkortet kändes tråkigt. Är det upp till er att se till att konsumenter har rätt längd på kablar eller är det PSU producenterna som bör ändra sin standard så att full tower storlekar passar bra? Jag tycker ansvaret ligger hos producenter av större chassin!

P/N: FD-CA-DEF-XL-USB3-BL

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av anon34034:

Define XL
#1 Vid PSU finns ett hål i form av en kvadrat där man drar alla kablar genom för att sedan dras via baksidan av moderkortet...
Gummi saken i kvadraten sitter inte fast i chassit och lossnade ett flertal gånger under installation, finns det ett gediget skäl till varför ni inte limmat fast denna? Jag blev så frustrerad över denna att jag tog bort och avstod från den helt.

#2 Saknaden av 8pins förlängare anser jag som en störande sak.. Att man ska behöva öppna luckan från PSU och sedan dra kabeln runt grafikkortet kändes tråkigt. Är det upp till er att se till att konsumenter har rätt längd på kablar eller är det PSU producenterna som bör ändra sin standard så att full tower storlekar passar bra? Jag tycker ansvaret ligger hos producenter av större chassin!

P/N: FD-CA-DEF-XL-USB3-BL

Just gummiskyddet för kabelgenomdragningshålen är något vi tittar på kontinuerligt, och vi har förbättrat dessa i de chassin vi har haft möjlighet. Vi är medvetna om att detta problem kan uppstå just i Define XL, och vi hoppas kunna förbättra detta även här, men isåfall blir det en process över en längre tid för att genomföra detta.

8pins-förlängningskabel till större chassin är något vi fortfarande resonerar kring, men vi har ännu inte kommit till någon slutsats kring detta.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att ni inte gjorde ett hål för 8pin kabeln upptill på Core 3000 som på de andra lådorna.
Nu får man ju lägga kabeln som på gammla Antec 300&900, över grafikkortet även om den skulle ha räkt runt
Jag hann sätta in moderkortet innan jag upptäkte detta, så det får bli en moddning vid nästa montering.

Angående 8pin förlängning, så fick jag med en sådan till min Obsidian 800D, Den har jag inte behövt använda, för mina Corsair nätagg har lång kabel.
Jag har inte tänkt på om min FD Newton 650W har kortare kablar, då jag har den i Define mini.
Men ni kan väl köpa in ett gäng från någon leverantör och erbjuda dom som behöver som goodwill, om inte FD Define XL och ett FD nätagg passar ihop. Nu kanske Newton har rätt längd för XL, det vet jag inte...
Dom som köper nätagg från andra tillverkare får väl se till att kablarna räcker till de lådor dom köper.
Tex. min OCZ ModXtream 600W hade löjligt korta kablar och räcker nog inte ens i Define mini.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hej, jag antar att det är hemligt men det skadar inte att fråga, ni har inga planer på ett Fractal Design Array R3?, eller en med en litet slot för en slimdrive?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Stor mailkö?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ett chassi som saknas på marknaden (fortfarande), är ett slimmat chassi i mini-itx form faktor, men som faktiskt har plats för ett riktigt grafikokrt som tar 2 platser (pga sin kylare).

Det närmsta som finns idag är shuttles varianter, men de är sällan riktigt prisvärda.

Skulle vilja se något i stil med ett shuttle, fast lägre, bättre lösning inuti. Kanske t.o.m extern nätdel? Just psun är ju ett litet problem i utvecklingssyfte, men en 400-500W nätdel hade varit bra.
Alternativt fixa till så man kan sätta in en ATX formfaktor nätdel.
Optisk enhet räcker med en slimmad, vem använder fullsize idag egentligen? Bluray finns i slim till ganska låg peng.
En 3,5" hdd och gärna möjlighet till en 2,5" hdd.

Jag har MÅNGA vänner och bekanta som flyttar till lägenhet där man vill ha en kombinerad HTPC och speldator.
Och lösningarna idag heter MicroATX eller Shuttle.

Marknaden tror jag är tillräckligt stor för att kunna utveckla detta. Det enda problemet är just nätdelen som jag ser det.

Men 400W nätdel hade behövts, sen vet jag inte om man skall satsa på intern eller extern för den effekten.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Rosslan:

Hej, jag antar att det är hemligt men det skadar inte att fråga, ni har inga planer på ett Fractal Design Array R3?, eller en med en litet slot för en slimdrive?

Kan inte ge dig något konkret svar på detta, men någon direkt uppföljare till Array R2 är inte planerad för tillfället.

Skrivet av Konichiwa:

Stor mailkö?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du menar vår support så händer det ibland att vi inte hinner med alla ärenden på samma dag, så viss kortare väntan kan förekomma. Vi försöker dock givetvis hjälpa alla kunder så fort och smidigt som möjligt.

Skrivet av Meega:

Ett chassi som saknas på marknaden (fortfarande), är ett slimmat chassi i mini-itx form faktor, men som faktiskt har plats för ett riktigt grafikokrt som tar 2 platser (pga sin kylare).

Det närmsta som finns idag är shuttles varianter, men de är sällan riktigt prisvärda.

Skulle vilja se något i stil med ett shuttle, fast lägre, bättre lösning inuti. Kanske t.o.m extern nätdel? Just psun är ju ett litet problem i utvecklingssyfte, men en 400-500W nätdel hade varit bra.
Alternativt fixa till så man kan sätta in en ATX formfaktor nätdel.
Optisk enhet räcker med en slimmad, vem använder fullsize idag egentligen? Bluray finns i slim till ganska låg peng.
En 3,5" hdd och gärna möjlighet till en 2,5" hdd.

Jag har MÅNGA vänner och bekanta som flyttar till lägenhet där man vill ha en kombinerad HTPC och speldator.
Och lösningarna idag heter MicroATX eller Shuttle.

Marknaden tror jag är tillräckligt stor för att kunna utveckla detta. Det enda problemet är just nätdelen som jag ser det.

Men 400W nätdel hade behövts, sen vet jag inte om man skall satsa på intern eller extern för den effekten.

Låter som en intressant idé. Vi har dock inte några liknande planer för tillfället, men kanske kan vi titta på det någon gång i framtiden.

Permalänk

Om jag vill ta bort hårddiskburen på mitt R3 för bättre luftflöde, hur ska jag då gå till väga? Det sitter med pop-nitar vad jag förstått, hur får jag loss dom enklast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Om jag vill ta bort hårddiskburen på mitt R3 för bättre luftflöde, hur ska jag då gå till väga? Det sitter med pop-nitar vad jag förstått, hur får jag loss dom enklast?

Ska funka med kniv och hammare eller borrmaskin.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Att borra ut popnitar är det enda du skall göra. Försöka slå med hammare är en dålig idé.

Använd ett litet metallborr och se till att ha tömt chassit innan, så inte metallspån hamnar på olämpliga komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meega:

Att borra ut popnitar är det enda du skall göra. Försöka slå med hammare är en dålig idé.

Använd ett litet metallborr och se till att ha tömt chassit innan, så inte metallspån hamnar på olämpliga komponenter.

Menade inte hamra bort nitarna utan ta en kniv eller skruvmejsel också, men bäst med borrmaskin så klart.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

När kommer vi kunna få tag på fönster till Define r3 samt Arc? Tror ni det blir innan jul iallafall?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av XxX watercooling:

När kommer vi kunna få tag på fönster till Define r3 samt Arc? Tror ni det blir innan jul iallafall?

Sidopanelerna är fortfarande under utveckling, och vi kan inte med säkerhet säga när de beräknas vara färdiga. Innan jul bör dock bli svårt, men vi kan som sagt inte fastställa något i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Sidopanelerna är fortfarande under utveckling, och vi kan inte med säkerhet säga när de beräknas vara färdiga. Innan jul bör dock bli svårt, men vi kan som sagt inte fastställa något i nuläget.

Tagit ungefär ett år?
Är det svårt och bara ta en sidopanel, såga upp, dit med en bit plexiglas?
Som rätt många har gjort här i forumet.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

Tagit ungefär ett år?
Är det svårt och bara ta en sidopanel, såga upp, dit med en bit plexiglas?
Som rätt många har gjort här i forumet.

Förvisson tycker också jag att sidopanelsdiskussionerna är tragikomiska i sin närmast oändliga tidsutdräkt, men nu handlar produkten om kinesisk massfabricering till lågt pris. Fractal Design har mycket attraktiva priser, då går det inte att trolla fram produkter lika lätt. Är du beredd att betala 1000kr för en sidopanel tror jag nog FD kan ordna en betydligt snabbare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Förvisson tycker också jag att sidopanelsdiskussionerna är tragikomiska i sin närmast oändliga tidsutdräkt, men nu handlar produkten om kinesisk massfabricering till lågt pris. Fractal Design har mycket attraktiva priser, då går det inte att trolla fram produkter lika lätt. Är du beredd att betala 1000kr för en sidopanel tror jag nog FD kan ordna en betydligt snabbare.

Jag skulle betalat 1000kr för sidopanelen..Har jag har inte verktygen eller orken att göra det..Bara dem får ut sidopanelerna innan jul eller iaf innan 2012...:) Annars blir det ett Nzxt phantom (rosa :D:D) Vet att det inte har sidopanel med fönster men snyggt som fan är det + ROSA

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att introducera en sidopanel med plexiglas till ert Arc mini chassi förutom Arc midi? Med tanke på att det inte finns så många sådana m-atx burkar med fönster på marknaden så antar jag att det är några som skulle finna den möjligheten attraktiv, eftersom Arc mini i princip är en nerskalad version av Arc Midi så bör det fungera

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

När kommer ni sälja fläktkontroller som stödjer mer än 4 fläktar?

Samt FIXA HDD-BUR!!! Blir galen att det inte finns på R3 Define men på Arc finns det...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Lite tråkigt att ni inte gjorde ett hål för 8pin kabeln upptill på Core 3000 som på de andra lådorna.
Nu får man ju lägga kabeln som på gammla Antec 300&900, över grafikkortet även om den skulle ha räkt runt
Jag hann sätta in moderkortet innan jag upptäkte detta, så det får bli en moddning vid nästa montering.

Angående 8pin förlängning, så fick jag med en sådan till min Obsidian 800D, Den har jag inte behövt använda, för mina Corsair nätagg har lång kabel.
Jag har inte tänkt på om min FD Newton 650W har kortare kablar, då jag har den i Define mini.
Men ni kan väl köpa in ett gäng från någon leverantör och erbjuda dom som behöver som goodwill, om inte FD Define XL och ett FD nätagg passar ihop. Nu kanske Newton har rätt längd för XL, det vet jag inte...
Dom som köper nätagg från andra tillverkare får väl se till att kablarna räcker till de lådor dom köper.
Tex. min OCZ ModXtream 600W hade löjligt korta kablar och räcker nog inte ens i Define mini.

Mitt OCZ ModXstream 500W kan man dra 8 pinnaren bakom moderkorts plåten(ASRock Z68 Pro3-M) men det är på håret

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Mitt OCZ ModXstream 500W kan man dra 8 pinnaren bakom moderkorts plåten(ASRock Z68 Pro3-M) men det är på håret

Men då får man ju meka sönder hela datorn om man ska byta nätagg.
Hade så på mina Antec 300 & 900, men dom var ju från typ tidigt 2000 tal och Core 3000 är från 2011.
Det får plats med ett hål där så man kan ju modda men det räcker med att jag fick modda fläktfiltret i botten.
Det blir nog en ARC till om jag behöver en låda.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av FaatIII:

Har ni planer på att introducera en sidopanel med plexiglas till ert Arc mini chassi förutom Arc midi? Med tanke på att det inte finns så många sådana m-atx burkar med fönster på marknaden så antar jag att det är några som skulle finna den möjligheten attraktiv, eftersom Arc mini i princip är en nerskalad version av Arc Midi så bör det fungera

Först och främst fokuserar vi på Arc Midi och efter det Define R3. I nuläget är det inte planerat att erbjuda motsvarande fönsterpanel till Arc Mini, även om det kan komma att ändras.

Skrivet av tQAZ:

När kommer ni sälja fläktkontroller som stödjer mer än 4 fläktar?

Samt FIXA HDD-BUR!!! Blir galen att det inte finns på R3 Define men på Arc finns det...

Vi har ingen sådan fläktkontroller planerad för tillfället.
Anledningen till att Define R3 inte har samma delade hårddiskbur som Arc är att R3an helt enkelt är en något äldre modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tQAZ:

När kommer ni sälja fläktkontroller som stödjer mer än 4 fläktar?

Samt FIXA HDD-BUR!!! Blir galen att det inte finns på R3 Define men på Arc finns det...

Ger mer cleant utseende som det är nu imo...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Fractal Design;11710851"]Först och främst fokuserar vi på Arc Midi och efter det Define R3. I nuläget är det inte planerat att erbjuda motsvarande fönsterpanel till Arc Mini, även om det kan komma att ändras.

Hejsan Fractal!
Väldigt synd det eftersom det är s**t svårt att hitta en fläktkontroll som inte är 3,25" eller 5,25". Jag vill helt enkelt ha en fläktkontroll som kan som eran eller via PCI-e men den finns ingen sådan marknad. Era stödjer bara 4 stycken som otur nog.

Skrivet av Konichiwa:

Ger mer cleant utseende som det är nu imo...

Tja Konichiwa!
Det kanske stämmer men vi alla har subjektiva åsikter, visa har tokfullt med HDD som de måste använda medan jag själv har endast tre stycken och det betyder att den hela raden där uppe är tom, det skulle vara skönt att få bort den och därför få lite bättre luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tQAZ:

Hejsan Fractal!
Väldigt synd det eftersom det är s**t svårt att hitta en fläktkontroll som inte är 3,25" eller 5,25". Jag vill helt enkelt ha en fläktkontroll som kan som eran eller via PCI-e men den finns ingen sådan marknad. Era stödjer bara 4 stycken som otur nog.

Nu vågar jag inte lova att sammanhanget blev klockrent - men du kan ju koppla in en Y-splitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Först och främst fokuserar vi på Arc Midi och efter det Define R3. I nuläget är det inte planerat att erbjuda motsvarande fönsterpanel till Arc Mini, även om det kan komma att ändras.

Har ni någon möjlighet att skicka någon bild på stommen/ramen innuti en Arc miditower?
Man får ingen bra överblick med fronten på