Permalänk
Medlem

Hej! Planerar köpa nytt chassi och FD XL passar mig perfekt. Såg på en nyhet här på swec. att ni skulle börja skeppa era USB 3.0 chassin förra veckan. Inet får hem era nya 3.0 chassin först i november. 2011-11-02.

Har era 3.0 chassin blivit fördröjda?

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Verkar oerhört svårt att få tag i ett Tesla 650W-psu.
Någon speciell orsak till detta? (Ny revision på gång eller något sådant?)

Tack på förhand!

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Ninotramp:

Hej! Planerar köpa nytt chassi och FD XL passar mig perfekt. Såg på en nyhet här på swec. att ni skulle börja skeppa era USB 3.0 chassin förra veckan. Inet får hem era nya 3.0 chassin först i november. 2011-11-02.

Har era 3.0 chassin blivit fördröjda?

MVH

Define XL med USB 3.0 bör vara på väg, och kommer förhoppningsvis vara tillgängligt någon gång under mitten av oktober.

Skrivet av Sambuccashake:

Verkar oerhört svårt att få tag i ett Tesla 650W-psu.
Någon speciell orsak till detta? (Ny revision på gång eller något sådant?)

Tack på förhand!

Vår leverans av Tesla PSU befinner sig till sjöss, och produkten bör gå att få tag på i slutet av oktober, om allt går som planerat.

Permalänk
Medlem

Tack för underbar support! Behöver inte säga mer

Permalänk
Medlem

Jag vill stämma in i kören här. Fractal Designs support är underbar.

Så som jag upplever det;
Med Fractal Design köper man alldrig grisen i säcken, för uppstår det något fel eller problem med produkterna så verkar de till största rimligaste mån försöka att ställa saker och ting till rätta.

Den trygga supporten i kombination med den utmärkta marknadsresponsen ger mig höga förväntningar inför kommande produkter.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Hej

hur länge dröjer det tills det finns fönster till define r3, artic white

Mvh

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av XxX watercooling:

Hej

hur länge dröjer det tills det finns rutor till define r3, artic white

Mvh

Rutor?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

Måste väl ändock tillstå att jag blev en smula förvånad när den nya revisionen av chassin (som härbärgerar USB 3.0 i fronten) saluförs 100 riksdaler över föregående version. Usch vilken dyr komponent som till synes har tillkommit...

Permalänk
Medlem

Är det ett känt problem att era knappar fastar i botten läget och inte går att få upp igen? Fick en helt ny frontpanel då inget fungerade på den, och knappen fastnade i botten. Knappen fastnade i botten och går inte få upp, igen.

Permalänk
Skrivet av hobbabobbabooh:

hehe menade fönster lite skev stavning bara

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jag fick ett chassi med trasig front-panel på Fractal Design Arc Midi (power-knappen fungerade inte), kände inte för att skicka tillbaka allting så jag gjorde en hemmagjord lösning. Finns det chans att få tag på en ny frontpanel från er eller återförsäljare?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av XxX watercooling:

Hej

hur länge dröjer det tills det finns fönster till define r3, artic white

Mvh

Vi jobbar fortfarande på att hitta en bra lösning som vi tycker passar med våra chassin, så vi kan tyvärr inte komma med något datum för release för tillfället. Förhoppningsvis ska vi kunna släppa en sådan produkt någon gång under hösten/vintern, men mer än så kan vi inte säga är jag rädd. Om det kommer någon fönsterpanel till just Arctic White är också osäkert i dagsläget.

Skrivet av Olleblue:

Är det ett känt problem att era knappar fastar i botten läget och inte går att få upp igen? Fick en helt ny frontpanel då inget fungerade på den, och knappen fastnade i botten. Knappen fastnade i botten och går inte få upp, igen.

Detta är ett väldigt sällsynt problem som vi egentligen inte stött på särskilt mycket tidigare. Är du säker på att du inte har tryckt i knappen snett på något sätt, eller att det kanske kommit något sorts material emellan?

Skrivet av Logixx:

Jag fick ett chassi med trasig front-panel på Fractal Design Arc Midi (power-knappen fungerade inte), kände inte för att skicka tillbaka allting så jag gjorde en hemmagjord lösning. Finns det chans att få tag på en ny frontpanel från er eller återförsäljare?

Skicka ett mail till vår support (support@fractal-design.com) så ska dom kunna ordna det.

Permalänk
Medlem

Har fartyget med USB3 frontar gått på grund eller?

Permalänk
Medlem

Stolt ägare utav ett svart R3 och ett Newton R2 650!

Är otroligt nöjd med Fractal Design i helhet, tycker sakerna verkligen andas (och inte minst luktar!) kvalitet rakt igenom. Köpte "bara" ett 650 watt för att jag inte helt vågade lita riktigt på fractals PSUs - hade jag vetat det jag vet nu hade jag utan tvekan gått på ett Newton 1000w.

Det enda jag egentligen är lite mindre nöjd med är de medföljande fläktarna, tycker att den ena för ett extremt missljud med någon slags mekanisk ljudprofil, nästan som om själva kullagret skär sig lite smått och ljudfrekvensen ändras till och från vilket gör det extra jobbig - kan ju vara så att det är ett måndagsexemplar bara?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Slabb^:

Stolt ägare utav ett svart R3 och ett Newton R2 650!

Är otroligt nöjd med Fractal Design i helhet, tycker sakerna verkligen andas (och inte minst luktar!) kvalitet rakt igenom. Köpte "bara" ett 650 watt för att jag inte helt vågade lita riktigt på fractals PSUs - hade jag vetat det jag vet nu hade jag utan tvekan gått på ett Newton 1000w.

Det enda jag egentligen är lite mindre nöjd med är de medföljande fläktarna, tycker att den ena för ett extremt missljud med någon slags mekanisk ljudprofil, nästan som om själva kullagret skär sig lite smått och ljudfrekvensen ändras till och från vilket gör det extra jobbig - kan ju vara så att det är ett måndagsexemplar bara?

Skriv ett mail till support@fractal-design.com så ska vi kunna lösa fläktproblemet.

Skrivet av BME:

Har fartyget med USB3 frontar gått på grund eller?

USB3-kits till Define R3 finns nu att få tag på i butik, och vi hoppas att även USB3 till XL ska gå att köpa mycket snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

USB3-kits till Define R3 finns nu att få tag på i butik, och vi hoppas att även USB3 till XL ska gå att köpa mycket snart.

Cool, beställde precis från inet, men jag tycker att instruktionerna för installationen är väldigt svaga, då de inte beskriver hur man ska ta bort usb2-fronten utan att sabba chassit.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av BME:

Cool, beställde precis från inet, men jag tycker att instruktionerna för installationen är väldigt svaga, då de inte beskriver hur man ska ta bort usb2-fronten utan att sabba chassit.

Om du menar hur man tar bort själva frontpanelen, så är det bara att ta tag undertill och dra utåt (så försiktigt som möjligt, även om viss kraft krävs), så ska den släppa. Kom ihåg att se till så att kablarna till front-I/O-panelen sitter någorlunda fritt inuti chassit, då dessa kommer följa med när fronten avlägsnas. Efter det kan du byta ut USB-enheten enligt manualen.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips till kommande chassin och revisioner är att försöka använda bättre vibrationsdämpande material i fötterna så att vibrationerna inte fortplantar sig till skrivbordet eller vad nu datorn står på.
Det är ett väldigt litet problem som dock dyker upp ibland så det kan ju inte skada att förbättra inför framtiden.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spec's på de 140mm fläktar som följer med till Fractal Design Arc?

Har sökt runt överallt utan att hitta någon info alls. På er hemsida skriver ni bara 1000rpm, men inget mer. Hur är det med CFM och db? Vad jag har förstått är det iaf INTE samma 140mm fläktar som i er "silent" serie.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Fade-swe:

Vad är det för spec's på de 140mm fläktar som följer med till Fractal Design Arc?

Har sökt runt överallt utan att hitta någon info alls. På er hemsida skriver ni bara 1000rpm, men inget mer. Hur är det med CFM och db? Vad jag har förstått är det iaf INTE samma 140mm fläktar som i er "silent" serie.

De fläktar som följer med våra chassin har först och främst olika specifikationer beroende på vilket chassi det gäller. Fläktarna är dessutom custom-tillverkade, vilket medför att de inte har genomgått samma exakta tester, som t.ex. våra Silent Series-fläktar, där prestanda uppmäts. Därför har vi i dagsläget tyvärr ingen exakt data på flöde och ljudnivå på dessa fläktar.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en Define XL, är det någon skillnad på de nya och de gamla (förutom usb3)?

Permalänk
Medlem

Om du menar hur man tar bort själva frontpanelen, så är det bara att ta tag undertill och dra utåt (så försiktigt som möjligt, även om viss kraft krävs), så ska den släppa. Kom ihåg att se till så att kablarna till front-I/O-panelen sitter någorlunda fritt inuti chassit, då dessa kommer följa med när fronten avlägsnas. Efter det kan du byta ut USB-enheten enligt manualen.

Skruvarna till usb-3 fronten alltså..., blir galen. Hålen är till för de små skruvarna usb2 fronten hade, och jag fattar att de precis ska gå och få in, men skiten vägrar att ta fäste, blir tokig. Någon annan som har problem med detta?

edit: Börjar seriöst tänka på att borra upp hålet lite så att skruvhuvudet kan komma djupare eller nyttja mig av något klister, för skruvarna blir tajta på ett halvt varv när jag inte har modulen på plats, så de verkar helt enkelt några mm för korta

Permalänk
Medlem

De fläktar som följer med våra chassin har först och främst olika specifikationer beroende på vilket chassi det gäller. Fläktarna är dessutom custom-tillverkade, vilket medför att de inte har genomgått samma exakta tester, som t.ex. våra Silent Series-fläktar, där prestanda uppmäts. Därför har vi i dagsläget tyvärr ingen exakt data på flöde och ljudnivå på dessa fläktar.

Som jag skrev så gällde det Chassit Arc, tycker ändå att ni borde ha info om vad det är för produkter ni säljer. Skicka med 2st ur silent serien istället för 3st skitfläktar.

Kan meddela att redan efter 3v så har en av fläktarna fått spelet. Låter som ett jumbojet :/ Bara att öppna plånboken igen Gillar dock chassit. Har bara två små saker att anmärka på, inget dammfilter på sidan samt att det endast går att rengöra frontfiltret med dammsugare om man inte vill slita bort allt...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av MB76:

Är sugen på en Define XL, är det någon skillnad på de nya och de gamla (förutom usb3)?

USB3 är den enda skillnaden mellan varianterna.

Skrivet av BME:

Skruvarna till usb-3 fronten alltså..., blir galen. Hålen är till för de små skruvarna usb2 fronten hade, och jag fattar att de precis ska gå och få in, men skiten vägrar att ta fäste, blir tokig. Någon annan som har problem med detta?

edit: Börjar seriöst tänka på att borra upp hålet lite så att skruvhuvudet kan komma djupare eller nyttja mig av något klister, för skruvarna blir tajta på ett halvt varv när jag inte har modulen på plats, så de verkar helt enkelt några mm för korta

Detta är inget vi har märkt av hittills, men vi ska kolla upp om det är något som behöver ses över på produkten.

Skrivet av Fade-swe:

Som jag skrev så gällde det Chassit Arc, tycker ändå att ni borde ha info om vad det är för produkter ni säljer. Skicka med 2st ur silent serien istället för 3st skitfläktar.

Kan meddela att redan efter 3v så har en av fläktarna fått spelet. Låter som ett jumbojet :/ Bara att öppna plånboken igen Gillar dock chassit. Har bara två små saker att anmärka på, inget dammfilter på sidan samt att det endast går att rengöra frontfiltret med dammsugare om man inte vill slita bort allt...

Kontakta gärna support@fractal-design.com för att lösa ditt fläktproblem.

Permalänk

Jag är nöjd med mitt R3 i alla fall. Dock så funkar inte front ljudet. Micken är felet. Men hört man ska trycka in kontakten lite hårdare. Har inte orkat plocka ner chassit och undersökt närmare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Broken-arrow:

Jag är nöjd med mitt R3 i alla fall. Dock så funkar inte front ljudet. Micken är felet. Men hört man ska trycka in kontakten lite hårdare. Har inte orkat plocka ner chassit och undersökt närmare.

Om du inte hittar någon lösning och om mikrofon-kontakten fortfarande inte fungerar som den ska, så ta kontakt med vår support så får de titta på saken.

-------

Angående problemet som t.ex. BME har haft med USB3-kitet till Define R3 (se ovan), så verkar det som att det har gjorts någon sorts missberäkning vid tillverkningen av dessa. Tydligen är skruvarna som följt med till vissa av uppgraderingskiten för korta, vilket gör att enheten blir nästintill omöjlig att fästa korrekt i dessa fall. Vi jobbar på en lösning till detta och kommer uppdatera här när vi har kommit fram till en sådan.

För att förtydliga så gäller detta endast ett fåtal av Define R3-uppgraderingspaketen, inte Define XL-motsvarigheten.

Permalänk

Finns det några planer på att släppa Fractal Design Define XL i vitt utförande?

Permalänk
Medlem

För mej blev de ett fractal design define mini (å en newton 650 modulärt). Inte fått hem grejerna än ,men ja va å klämde lite på ett R3 chassi idag på mediamarkt.

Mini kanske blir för litet för en speldator? (kanske mer är tänkt som htpc?)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Angående problemet som t.ex. BME har haft med USB3-kitet till Define R3 (se ovan), så verkar det som att det har gjorts någon sorts missberäkning vid tillverkningen av dessa. Tydligen är skruvarna som följt med till vissa av uppgraderingskiten för korta, vilket gör att enheten blir nästintill omöjlig att fästa korrekt i dessa fall. Vi jobbar på en lösning till detta och kommer uppdatera här när vi har kommit fram till en sådan.

För att förtydliga så gäller detta endast ett fåtal av Define R3-uppgraderingspaketen, inte Define XL-motsvarigheten.

Ah, precis som jag misstänkte, har kontakt med kundservice redan så det blir nog löst snart.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Kryckster:

Finns det några planer på att släppa Fractal Design Define XL i vitt utförande?

Vi har inga sådana planer i dagsläget.