TV:n stryper och stör vårt internet från Telia - Reklamera TV ?

Permalänk

TV:n stryper och stör vårt internet från Telia - Reklamera TV ?

Hejsan,för att göra en lång historia kort så kan jag börja med att säga att vi har Telia och använder deras tjänst IPTV och betalar för 8 Mb/s bredband

Stabilitet kan jag inte kalla det, tjänsten har varierat från att fungera ok till att fungera kasst och sen till att inte fungera över huvudtaget, det började lite smått och sen blev det bara värre och värre, så tyckte vi i alla fall. Vi ringde till Telia som helt klart kunde se från deras central att vi hade störningar och dom satte "högsta" prioritet på vårat ärende och skulle göra en så djup undersökning det bara gick. Och som sagt, det skedde. En riktigt trevlig tekniker från Telia/Relacom hade senare några telefonsamtal med min pappa om vårat bredband och han sa att dom hade upptäckt att signaler som går in och ut ur vårat radhus möter varandra på något vis och det blir en störning. Konstigt nog sker oftast problemen på kvällen, då sjunker ofta hastigheten från ca 6-7 Mbs till 2-3 Mbs. Våran granne har även haft väldigt mycket liknande problem, han använder dock en annan internetleverantör. Men det sitter en "plint" i hans källare som fördelar internatansltuningen in i vårat radhus. Jo, och då var teknikern här i morse och var nere i hans källare och skarvade om kablar och det löste problemet.... so far. Efter det så kom han in till oss och skulle checka läget. Han använde även en radio där han kollade om det fanns störningar (var skit nice) och då sa han, ja vi kan väl lika väl testa. Sagt och gjort, och jävlar vad den började låta. Och vi undrade ju vad kan det vara, rycker ut sak för sak. Dvs, digitalbox,förstärkare,router,ruckus enhet mm. Sen testar vi att rycka TV:n. Och då försvinner störningen, så alltså tv:n är en bov i dramat. Och då gjorde vi en mätning med TV:N igång, och då fick vi lägre hastighet, sen stängde vi av tv:n. Vips så fick vi högre hastigt, teknikern sa att vi ska försöka byta TV:N på garantin, vad säger ni om detta ? Ska tv:n ge ifrån sig sådana höga frekvenser/signaler ?

Värt att notera är att när vi köpte den så var den ett demo ex. Dvs hade vart monterad på vägg i butik innan vi fick hem den.
Åsikter och tankar, vad ska vi göra ? Vad ska jag säga till dom i butiken ?

Ber om ursäkt om det blev rörigt och svårt att förstå, men fråga så förklarar jag.

Reserverar mig för stavfel och annat

edit: video http://www.youtube.com/watch?v=zxPGkYI0tco

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Intressant fel. Första gången jag hör talas om ngt sånt. Lycka till med att få igenom det på ngn garanti Det lär inte bli lätt.

Permalänk
Medlem

Endast en tanke, men är tvn ansluten till ett jordat uttag? Om inte, det skulle kanske kunna orsaka märkliga störningar. Ex. när min dator är ansluten till ojordat uttag så avger chassiet elektrostatiska störningar.. Känns inte toppen.

Arbetar någon i din familj inom FM och underrättelsetjänst? Kanske sitter en sändande enhet i tvn

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Som lupex sa sitter tv i jordat uttag?
Men kan ju även utöka med om router,telias tv box,eventuell switch sitter i jordat uttag?
Om nått inte sitter i jordat prova att flytta den,dom enheterna till ett jordat uttag.
Hjälper inte det prova med skarvsladd att sätta allt router,switch,tv,box i samma uttag (helst jordat) tex det vid tv'n hjälper inte det prova att sätta allt i uttaget vid router (kanske prova allt i båda uttag även om det funkar ok vid det första testet för att utesluta att det är nåt stort fel på det andra).

Ja jag vet det är inget permanent sätt men om det tex löser sig om allt kopplas i samma uttag så vet ni ju att det inte är fel på tv'n utan att det är nått med strömmen.

Jag antar att tv och telias tv box sitter i samma uttag.
Och du är säker på att det är tv'n och inte telias ip box som ger störningarna?
Dvs var telias box urkopplad när tv'n sen kopplades ur om ja var bara strömkabeln urkopplad men lan och hdmi,scart,etc fortfarande satt i?
Om bara ström var ur på boxen kan du prova att dra ur lan,hdmi med och se om det fortfarande stör då.
Gör det det så måste ju tv'n skicka ut starka signaler som router,swicth,kablar tar upp och som sen stör utrustningen och då är tv'n trasig för så mycket ska den absolut inte skicka ut.

Problemet kan ju vara att få butik,verkstad att förstå detta samt att vara utan tv i bästa fall 2-3 veckor
Vad ni skulle kunna prova är att flytta runt routern lite och se om det hjälper (inte bara i sidled utan upp,ner med det finns ju över 2 meter mellan golv,tak)
Kör ni med trådlöst?
I så fall är det ju troligt att det är där störningarna kommer in i routern.
Om ni inte kör trådlöst men antennerna sitter på den i alla fall testa att skruva av dom (kanske även testa lite snabbt utan dom på även om ni kör trådlöst).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag prata med ComHem här om dagen ang störningar. Och dom har haft folk som haft stabilt internet sen har grannen i lägenheten brevid som ex köpt en ny tv och den stört deras internet. Så det är inget vanligt fel men det verkar förekomma då dom vart med om det förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Jag skulle kunna tänka mig att om TV:n avger ett så pass kraftig störning så den påverkar omkringliggande utrustning så kanske den inte uppfylla normen för störningsfri elektronik och borde då rimligen kunna anses som defekt, vilket i sin tur öppnar dörren för reklamation.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

allting sitter i jordat uttag. Ska testa att stänga av allt och bara ha tv:n på och se vad det ger för resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL

Permalänk

Har nu lagt filmat och lagt upp en vide på tuben så ni kan se/höra hur det är.
http://www.youtube.com/watch?v=zxPGkYI0tco

Visa signatur

Permalänk
Medlem

reklamera

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Vi hade också ett h*lvete med Telias TV/Internet

Bytte till Canal Digital

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Skrivet av ZOiDVOiD:

reklamera

Så detta är ett allvarligt fel på tv:n som ska reklameras. jag kan berätta att ALLTING var urkopplat när jag gjorde detta testet, router,digitalbox, ja hela rubbet. Och den är ansluten till en jordad kontakt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Vi hade också ett h*lvete med Telias TV/Internet

Bytte till Canal Digital

Vi hade Boxer innan, men farsan tyckte det skulle vara en bra lösning att använda IPTV, som sagt. Blev ju inge vidare direkt, några kronor billigare. Men man får man vad man betalar för kan man tycka nu. Och dom har hittat fler störningar dom inte lyckats lokalisera än. Ska ner till Audio Video idag och prata med dom. Återkommer med info om hur det gått.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av wartech:

Vi hade Boxer innan, men farsan tyckte det skulle vara en bra lösning att använda IPTV, som sagt. Blev ju inge vidare direkt, några kronor billigare. Men man får man vad man betalar för kan man tycka nu. Och dom har hittat fler störningar dom inte lyckats lokalisera än. Ska ner till Audio Video idag och prata med dom. Återkommer med info om hur det gått.

Edit: Vad ska jag hänvisa till när jag går ner till butiken, finns det någon lag eller så jag kan hänvisa till ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan säga att om jag gör något liknade har tvn på med antennsladd i och data på med högtalare inkopplade på låg volym så får jag ett konstant brus där med men drar jag ur antennsladden så vips slutar de..alla grejer sitter i jordat uttag se testa med att ha tvn på men dra ut antennsladden från tv/väggen se om de försvinner

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Skrivet av sokar:

kan säga att om jag gör något liknade har tvn på med antennsladd i och data på med högtalare inkopplade på låg volym så får jag ett konstant brus där med men drar jag ur antennsladden så vips slutar de..alla grejer sitter i jordat uttag se testa med att ha tvn på men dra ut antennsladden från tv/väggen se om de försvinner

Ska man testa med radio ska man ha på AM bandet och frekvenzen på ca 85-90 nånting.

Visa signatur

Permalänk

Jordat uttag?
Hur många tv aparater har jordkontakt överhuvudtaget?
Jag har endast två pinn platta kontakter på TV, DVD, Xbox360, Gamecube bla bla..

Gå och kolla bakom TV apparaten och om ni ser en med jord så ta en bild och lägg upp det, någon ska göra "face palm".

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta med telefonen och visa filmen.
Om det finns lag,etc som du kan ta till har jag ingen aning om men du kanske kan prova och ringa telia och kolla vad dom kan tänkas ha för förslag (visserligen kommer det ta en,några veckor).
Heller googla lite om lag på störningar,etc?
Sen för att vara helt säker så prova tv'n i ett annat uttag med tex skarvsladd för det finns ju alltid en chans att störningar kommer genom strömkontakten (dock är den inte stor).

Sen såg jag nu att jag glömde fråga om du har någon parabol med box heller kabel tex comhem vilka är välkända för att störa ut allt som finns i ett hem.
Och det är ganska vanligt att även fast strömkabel är urdragen till satbox så ger det störningar om tex hdmi,scart,etc är kopplat till något.
Har till och med läst om att en satbox gav störningar även fast det enda som var ikopplat var coax kabeln från parabolen (och nej inga andra kablar i kopplade) var till och med en film där han demonstrerade med en radio och så fort coax var i kopplad i boxen så gav det störningar (dock inte så mycket som du hade här) avståndet mellan radio o box var 4-5 meter.

Min tv pana s20 har jordad kabel (och även tre stift i sockeln) även systers 8 år gamla sammy plasma har det.
Samt att mina två skärmar dell 2311h och nån billig benc tn skärm har det min denon 2310 reciver har det med två äldre yamaha recivers telias ip box (3år gammal) har det inte.
Har ingen kamera och kabeln till mobilen (nej inte en miniusb) har jag inte sett på ett år minst
Och du har rätt att det är alldeles för få apparater som har jordat samt att det i dom flesta fall inte behövs så finns det fall när det behövs vid tex ljudstörningar,brum,etc som ofta löses om allt är om inte jordat i alla fall chassina i hopp kopplade.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Om det finns lag,etc som du kan ta till har jag ingen aning om men du kanske kan prova och ringa telia och kolla vad dom kan tänkas ha för förslag (visserligen kommer det ta en,några veckor).
Sen för att vara helt säker så prova tv'n i ett annat uttag med tex skarvsladd för det finns ju alltid en chans att störningar kommer genom strömkontakten (dock är den inte stor).

Sen såg jag nu att jag glömde fråga om du har någon parabol med box heller kabel tex comhem vilka är välkända för att störa ut allt som finns i ett hem.
Och det är ganska vanligt att även fast strömkabel är urdragen till satbox så ger det störningar om tex hdmi,scart,etc är kopplat till något.
Har till och med läst om att en satbox gav störningar även fast det enda som var ikopplat var coax kabeln från parabolen (och nej inga andra kablar i kopplade) var till och med en film där han demonstrerade med en radio och så fort coax var i kopplad i boxen så gav det störningar (dock inte så mycket som du hade här) avståndet mellan radio o box var 4-5 meter.

Min tv pana s20 har jordad kabel även systers 8 år gamla sammy plasma har det.
Har ingen kamera och kabeln till mobilen (nej inte en miniusb) har jag inte sett på ett år minst

Hejsan, ja det var våran tekniker som föreslog att vi skulle reklamera och om dom inte ger med sig där nere skulle han hjälpa till att trycka på det. Och vi fick även papper som han skrev ut från elsäkerhetsverket, och där står det att elektronik inte får ge ifrån sig störningar sådär. Och nepp, inte en enda parabol här !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja då så.
Det borde ju kunna lösa sig då.
Så dumpa över problemet på näste man som troligen köper den från deras fyndbord,hörna:)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Min tv pana s20 har jordad kabel (och även tre stift i sockeln) även systers 8 år gamla sammy plasma har det.
Samt att mina två skärmar dell 2311h och nån billig benc tn skärm har det min denon 2310 reciver har det med två äldre yamaha recivers telias ip box (3år gammal) har det inte.
Och du har rätt att det är alldeles för få apparater som har jordat samt att det i dom flesta fall inte behövs så finns det fall när det behövs vid tex ljudstörningar,brum,etc som ofta löses om allt är om inte jordat i alla fall chassina i hopp kopplade.

Åh fan, underbart att det finns jordade kontakter..
Alltid tyckt att det ska finnas men tyvärr aldrig hittat sådan.

Har ofta störningar i tvn och lyckas ibland bli av med det när jag vrider kontakten 180°, typ stiften skiftar plats.

Och det blev en "face palm" nyss.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Känns inte som det borde borde vara några problem om du visar upp filmen och om teknikern kan skriva något papper där han personligen intygar om att det är väldigt fel?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Åh fan, underbart att det finns jordade kontakter..
Alltid tyckt att det ska finnas men tyvärr aldrig hittat sådan.

Har ofta störningar i tvn och lyckas ibland bli av med det när jag vrider kontakten 180°, typ stiften skiftar plats.

Och det blev en "face palm" nyss.

Det är ganska stor risk att det är nåt som inte skulle funnits om det varit en jordad kontakt (och tre stift).
Vad du kan prova är att koppla ihop alla enheter som är kopplade till tv'n med separata kablar som du sen fäster i alla chassin på alla enheter.
Problemet är ju om chassit inte är plåt vilket det ofta inte är på många saker men kan i vissa fall då vara att det i alla fall är plåt vid kontakterna som kanske kan funka då.

Se bara till att du skrapar rent under skruven du sätter kablarna på så att det finns kontakt.
I värsta fall är chassi,bakplåt inte kopplat till jord på insidan då kan man om man vill,kan,får öppna och sätta en kabel på lämplig jordpunkt någonstans men garanti,etc ryker ju då.
Kan man ej koppla ihop alla enheter så kan man ju alltid koppla dom som går och se om det hjälper har man tur funkar det bra då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det är ganska stor risk att det är nåt som inte skulle funnits om det varit en jordad kontakt (och tre stift).
Vad du kan prova är att koppla ihop alla enheter som är kopplade till tv'n med separata kablar som du sen fäster i alla chassin på alla enheter.
Problemet är ju om chassit inte är plåt vilket det ofta inte är på många saker men kan i vissa fall då vara att det i alla fall är plåt vid kontakterna som kanske kan funka då.

Se bara till att du skrapar rent under skruven du sätter kablarna på så att det finns kontakt.
I värsta fall är chassi,bakplåt inte kopplat till jord på insidan då kan man om man vill,kan,får öppna och sätta en kabel på lämplig jordpunkt någonstans men garanti,etc ryker ju då.
Kan man ej koppla ihop alla enheter så kan man ju alltid koppla dom som går och se om det hjälper har man tur funkar det bra då.

Jag hör att du inte är elektriker. Jag avråder dig till att i fortsättningen säga åt folk att göra helt livsfarliga saker. Apparater som inte är jordade ska inte jordas.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det här skulle kunna leda till absolut livsfarliga situationer!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det här skulle kunna leda till absolut livsfarliga situationer!

Agreed, en sån där grej kräver kunskap. Slutade läsa när jag ansåg att det var ett dumt förslag, men jag förstod det som att han ville potentialutjämna alla apparater i anläggningen.

Bra idé, men kräver kunskap

[edit] snackar inte om hemmapulad potentialutjämning utan potentialutjämningen som görs i bland annat HIFI utrustning, hade för mig att man kunde göra det på moderna platt TV också men hittar ingen sån skruv därför kan ni bortse från det jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Agreed, en sån där grej kräver kunskap. Slutade läsa när jag ansåg att det var ett dumt förslag, men jag förstod det som att han ville potentialutjämna alla apparater i anläggningen.

Bra idé, men kräver kunskap

[edit] snackar inte om hemmapulad potentialutjämning utan potentialutjämningen som görs i bland annat HIFI utrustning, hade för mig att man kunde göra det på moderna platt TV också men hittar ingen sån skruv därför kan ni bortse från det jag skrev

Jo givetvis krävs det kunskap för att göra detta särskilt om man behöver öppna upp apparaten för att kunna jorda.
Och det stämmer att det är potentialutjämning (om det är det det heter) jag menar och hjälper en hel del i hifi sammanhang.
MEN det finns väldigt många runtom på nätet som har haft problem med störningarfrån tex satelit box som slutar så fort man kopplar ur coax och så fort dom har kopplat ihop jord mellan allt så finns inga störningar kvar längre.
Och vad störningarna kan vara är enligt vad jag läst brum,tjut,smällar från högtalare (både tv och recivers), bild störningar och även störning av annan utrustning som radio,tele,bredband,etc.
I dom flesta fall så har det löst sig när dom kopplat jord men visst finns det fall där det inte löst sig med men dom är inte många enligt vad jag har läst.

Sen NEJ jag är inte elektriker.
Men hänger på en hel del elektronik forum,etc och har sett väldigt många fall lösas med denna hjälp.
Så ska man prova heller inte? ja det beror ju helt på dennes kunskap,etc och har man ingen,väldigt liten leta reda på några elektronik forum och fråga.

Men i just detta fall så skulle jag nog tippa på att det är tv'n i sig som det är fel på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Jordat uttag?
Hur många tv aparater har jordkontakt överhuvudtaget?
Jag har endast två pinn platta kontakter på TV, DVD, Xbox360, Gamecube bla bla..

Gå och kolla bakom TV apparaten och om ni ser en med jord så ta en bild och lägg upp det, någon ska göra "face palm".

Kan säga att det finns. Tror dock det mest är plasmateve som kör med det. Har sett en LCD ha det. Min egen har ingen jord.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Kan säga att det finns. Tror dock det mest är plasmateve som kör med det. Har sett en LCD ha det. Min egen har ingen jord.

inte varit på så många platt tv men de (mest samsung) har kört med en sån lös jordad kabel som man har i nätagget eller datorskärmen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte varit på så många platt tv men de (mest samsung) har kört med en sån lös jordad kabel som man har i nätagget eller datorskärmen

http://www.inet.se/files/img/max/8100102_0.png

Inte bara HP har en modell med. Med just en sån kabel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Ska man testa med radio ska man ha på AM bandet och frekvenzen på ca 85-90 nånting.

Jag förstod inte riktigt om du testade dra ur antennkabeln ur tvn (om du nu har en sådan ansluten till tvn). Om inte; testa! Är det så att störningarna försvinner om du drar ur antennkabeln kan detta kanske lösas med ett mantelströmfilter tex http://www.dustinhome.se/hama-antennadapter-stromfilter/produ... (vill minnas att det är lag på att dessa ska skickas med alla nya tv). Det rekommenderas att använda en sådan i vilket fall som helst för att undvika att ström går genom antennkabeln och sätter fyr på tvn eller något sådant.

Jag är ingen expert på ämnet men för 23:- kan det ju vara värt att testa.

Trevlig helg!