C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk

Bara de nu inte förstör allt med en DRM/anticopy lösning som förstör allt :-/

Permalänk
Medlem

för mig och många andra tror jag company of hereos är favorit spelet i strategy, men det här gjorde mig besviken, jag är för fan trött på framtida konstiga "banshee" helikpotrar och pansar som ser ut som en noshärning alltså, seriöst, det här kommer bli lika besvikande som C&C4 "twilight", R.I.P för westwood, dem vet hur man gör spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av control87th:

Bara de nu inte förstör allt med en DRM/anticopy lösning som förstör allt :-/

Det lär de göra. Enligt uppgift lär det släppas via Origin, och i pressmeddelandet stod det dessvärre att det skulle tillkomma nedladdningsbart material såsom kartor, enheter, kampanjer och nya fraktioner...

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Intressant att se hur det står sig mot SC2. Gillade C&C serien när man var yngre, får se om detta kan bli något

Skrivet av control87th:

Bara de nu inte förstör allt med en DRM/anticopy lösning som förstör allt :-/

Kommer väl via Origin, vadådå? Sluta fildela och ge stöd till utvecklarna, annars kommer spelen endast till konsol. Vilket ni inte vill, eller?

Permalänk
Medlem

Puh, tur det inte var Bioware som skulle göra detta. Höll på att få en hjärtattack när jag läste Bioware och RTS i samma sammanhang, men nu är det bara EA som drar ner deras namn ännu längre i sk*ten.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Det finns en enhet som jag HOPPAS att de har med. Känner ni igen det här?: "AK-47's for EVERYONE!"

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Inget kommer någonsin slå dem gamla Red Alert, men detta är helt klart riktigt intressant!

Men om jag förstått det hela rätt är studion en dotterstudio till Bioware, möjligt att EA fått dem att skapa den men jag tror fortfarande att dem kommer göra ett riktigt bra spel!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Åh var grymt. Jag som fortfarande kör igång C&C Generals Zero Hour då och då kunde inte bli lyckligare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Bioware är ju också ganska kända för att släppa top notch, väl polerade spel. Tror knappast att detta spel kommer göra mig besviken

Japp, som Dragon Age 2 till exempel. Skämt åsido så kan man redan förköpa det på Origin vilket inte är så förvånande...

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Förresten, snacka om att EA älskar DICE just nu, med frostbite 2 i två (och kanske fler i framtiden?) av deras tyngsta franchiser.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

Japp, som Dragon Age 2 till exempel. Skämt åsido så kan man redan förköpa det på Origin vilket inte är så förvånande...

var fick du det ifrån?`den finns inte med i butiken" -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av control87th:

Bara de nu inte förstör allt med en DRM/anticopy lösning som förstör allt :-/

Troligtvis så kommer det ha någon form av DRM, och det körs ju garanterat via Origin.
De enda som förlorar förstås är tjuvarna som stjäl spelet.

Väldigt trevligt att BioWare är de som kommer göra spelet, då de är mästare på spel.

Permalänk
Medlem

Can i have some shoes?

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Can i have some shoes?

Please sir may i have..... some more.... pants?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Weee, älskade Generals! Synd att det i princip alltid kraschade när man lanade Hoppas den där framtidshelikoptern är det enda framtidstjaffset dom har med, och ingen jävla alienras eller nåt!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Får dom göra så? Är ju precis samma sak som Scrolls-tvisten...om ännu värre. Bioware är Bioware....inte Bioware Victory.

Tyvärr så äger EA Bioware, köpte dom 2008 eller så tror jag.
Så ja.... dom får göra det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Intressant att se hur det står sig mot SC2. Gillade C&C serien när man var yngre, får se om detta kan bli något

Kommer väl via Origin, vadådå? Sluta fildela och ge stöd till utvecklarna, annars kommer spelen endast till konsol. Vilket ni inte vill, eller?

Vadå? Det är väl bara de som laddar ner som får fördelen att kunna spela utan några problem. Är ju de som köper som får massa rootkits, hårdvaruförstörande program mm installerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Troligtvis så kommer det ha någon form av DRM, och det körs ju garanterat via Origin.
De enda som förlorar förstås är tjuvarna som stjäl spelet.

Jag skulle snarare vilja påstå att motsatsen råder. Det är ofta de som köper spelet som får stå ut med undermåliga DRM-skydd och de negativa aspekter som följer av detta. När det till och med ibland går så långt att de individer som redan köpt spelet börjar att se sig om efter piratversioner så blir det tydligt vem förlorarna egentligen är.

Permalänk
Medlem

Om detta kommer bli av ...så DAEMN! ... This game will 'HAVE THE POWAH'

Permalänk

Äntligen! Lirar fortfarande Generals och det är än idag den bästa kombinationen av lugnt basbyggande/planerande och snabba attacker. Så gött!

Release om 1-2 år var i sammanhanget mindre upphetsande, men det kanske ger dom tid att göra ordentlig nätkod (den är katastrof i nuvarande Generals).

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Jävla EA! Smutsar ner Bioware namnet bara för att kunna mjölka lite mer...
Det är inte dom riktiga Bioware utvecklarna som gör spelet utan en ny grupp som bara utnyttjar namnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/BioWare_Victory

Ungefär som spelstudion Condor som blev uppköpta och fick byta namn till Blizzard North allså? Bara för att det inte är den "riktiga" studion som gör spelen betyder det inte att de gör dåliga spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Jävla EA! Smutsar ner Bioware namnet bara för att kunna mjölka lite mer...
Det är inte dom riktiga Bioware utvecklarna som gör spelet utan en ny grupp som bara utnyttjar namnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/BioWare_Victory

Du är väl medveten om att EA äger BioWare Corp ? Alltså Äger riktiga BioWare, och som i sin tur består ut av många olika BioWare studios. Så lugna ner dig snälla.

Edit: Det är ju inte direkt så att samma människor sitter och utvecklar varenda spel BioWare gör så.

Permalänk

hehe dom måste ha klonat planen från spelet warhawk

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

2013? Det sög ju
Att det skulle vara PC exklusivt tvekar jag på, även på att det där skulle vara in game.

Det är redan bekräftat som PC-exklusivt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Nu är det ju såklart helt subjektivt, men jag tyckte att DA2 precis som 1an var ett riktigt bra spel.

Det är klart att det är subjektivt men det är synd att du tycker spelet är bra, det var sämsta skiten sen Berlinmuren. </3

Det är ju visserligen trevligt att Hamburger Helper inte har något med Bioware Victory att göra i alla fall. Sexscener mellan infidels och européer är väl förhoppningsvis långt borta, inte för att jag har något mot det men det passar inte alls i ett RTS. Lol.

Edit: Angående DRM-diskussionen här ovanför så är det bara betalande kunder som förlorar på det, jag varken köper eller spelar Ubisofts spel på grund av det men slänger iväg mängder av pengar på spel årligen, som inte har förstörts av DRM vill säga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gelantious:

Tyvärr så äger EA Bioware, köpte dom 2008 eller så tror jag.
Så ja.... dom får göra det.

Ahh...det hade jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det är redan bekräftat som PC-exklusivt.

Det var även bekräftat för BF3.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Discokungen
Skrivet av KKay:

Det var även bekräftat för BF3.

Jag har dock svårt att se ett RTS fungera bra på konsol, och då har jag spelat ett riktigt bra RTS på 360n, gillade Halo Wars men det kommer inte fungera om man vill ha lite djup i det hela.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Det var även bekräftat för BF3.

Jaså? För vad jag minns så sa bara Dice att de utvecklade både PC och Konsolspelet separat.. Alltså inte exclusivt för PC.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det enda Bioware INTE kan göra är dåliga spel.

Missade du Dragon Age 2?
Ett urdåligt spel från Bioware. Finns en risk att dom gör samma tabbe med denna söndermalda spelserie

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro