C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

Synd att EA inte är lite mer som Valve och släpper spel som är utvecklade bättre.

Men bra grafik lockar ju många, så det är ju klart det säljer lätt.

Du menar alltså att bara för att vartenda BF har varit buggit sedan day1 så har alla EA spel varit det med?

EDIT: Vad snabbt du editerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

Synd att EA inte är lite mer som Valve och släpper spel som är utvecklade bättre.

Bioware är ju också ganska kända för att släppa top notch, väl polerade spel. Tror knappast att detta spel kommer göra mig besviken

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Längtar som fan tills vi får frostbite i RTS-spel! Red Alert 4 nästa? (och ta för i helvete inte med sakerna ni la till i RA3 - dom sög. Aktiv ability på alla units, typ? wtf.)

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Hoppas att dom inte ändrar för mycket:) Bara att dom förbättrar grafiken och annat. Jag vill ha den känslan som man hade i 1an:)

Visa signatur

Fractal Design R3 |Intel i5 2500K 4.5 GHz| Cooler Master Seidon 120V | Corsair Vengeance 8 GB 1600mhz| Asus GTX 970 Strix| Fractal Design Tesla 650W |ASUS P8P67| Kringutrustning: BenQ XL2420T, Sennheiser 360, Naga 2014, K70
Konsol: Xbox 360, PS3, N64, PS4 ,PS2
Mobil: Iphone 6 och Nexus 7(2nd)

Permalänk
Entusiast

Ser väldigt intressant ut. Tyvärr lär väl min dator brinna upp innan jag kommer igenom installationen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pontooz:

Hoppas tamejf*n Bioware kan göra strategispel

Det enda Bioware INTE kan göra är dåliga spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jävla EA! Smutsar ner Bioware namnet bara för att kunna mjölka lite mer...
Det är inte dom riktiga Bioware utvecklarna som gör spelet utan en ny grupp som bara utnyttjar namnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/BioWare_Victory

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon51600:

Eller Blizzard med deras Starcraft.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Härligt! Jag gillade Generals 1, så hoppas att detta blir riktigt najjs

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag kanske misstar mig nu men gjorde inte Bioware Dragon Age 2?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Riktigt roliga nyheter. Hade väldigt kul med första generals.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Dragon Age 2...

Permalänk
Medlem

R.I.P. Westwood hoppas det blir ett bra game

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Synd bara att Frostbitemotorn inte tillåter moddning. För övrigt är det inte BioWare som står bakom spelet, utan egentligen är det utvecklarstudion Victory Games som sedermera blev EA Victory och till slut BioWare Victory.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Låter onekligen väldigt intressant, men, ska man verligen tro att det är minst ett år och en månad kvar av utveckling på ett spel som har så pass färdigt ingame footage?

Ett par modeller och animationer tar inte lång tid att peta fram när man har en färdig motor att arbeta med. Byggnader och liknande kan mycket väl vara tagna mer eller mindre rakt av från BF3 tex.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

bara jag som är sur över att EA stängde ner westwood och nu ger C&C till biowear

kommer inte skaffa C&C spel görs bara av westwood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Är väl RTS så mest effektivt med mus och tangentbord ändå. Men EA hatar ju PC så om utvecklingen kostar för mycket kanske de känner att de kan tjäna in mer på att göra konsollversion också. Det är ju ändå 2013 som de siktar på.

Vem bryr sig om de tar spelet till konsol också, viktigaste är att det inte blir en konsol-port och att pc-versionen blir bra.
Nu blev man lite sugen på att köra lite generals på jullovet

Permalänk

längtar, har kört generals väldigt mycket:)

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk

Najs att man kan spela som EU (och inte som USA som man gör i alla andra liknande spel)

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Var intressant till dess det stod Bioware... :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FribBe:

Dragon Age 2...

Nu är det ju såklart helt subjektivt, men jag tyckte att DA2 precis som 1an var ett riktigt bra spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gelantious:

Jävla EA! Smutsar ner Bioware namnet bara för att kunna mjölka lite mer...
Det är inte dom riktiga Bioware utvecklarna som gör spelet utan en ny grupp som bara utnyttjar namnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/BioWare_Victory

Får dom göra så? Är ju precis samma sak som Scrolls-tvisten...om ännu värre. Bioware är Bioware....inte Bioware Victory.

Permalänk

jag hoppas verkligen att det här är det första riktiga C&C-spelet sen red alert.
och att det är pc-exklusivt ser bra ut .. alla mjölkningar sen generals har varit enorma besvikelser..

Permalänk
Medlem

Snälla låt ett av lagen ha stora pansarvagnar som är seglivade och slår hårt.

Jag tror tredje laget blir ett komunistland, då det förr alltid ha sovjet samt i ettan kina:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoapDropper:

Najs att man kan spela som EU (och inte som USA som man gör i alla andra liknande spel)

Vi kommer säkert ha proppellerplan och tysk brytning

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk

Sweet...
Älskade Generals & Zero Hour, tror att detta kan bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Det här är bara bra! Underbart!

Permalänk

Wow, riktigt häftigt, men 2013?

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

Haha fa va skönt. Jag kan fortfarande komma på mig själv med att citera ljud från Generals eller RA2, körde de två liren galet mycket.
One way trip!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2013? Det sög ju
Att det skulle vara PC exklusivt tvekar jag på, även på att det där skulle vara in game.

Visa signatur

#framtiden