Intern kontakt till Power LED, Power Switch mm

Permalänk
Medlem

Intern kontakt till Power LED, Power Switch mm

Hej, har inte råd med nytt chassi, så håller på att fixa till mitt gamla. Just nu drar jag kablar och stör mig något enormt på alla små fula sladdar från fronten så tänkte fixa en ny. Mitt problem är att jag skulle behöva kontakterna som man kopplar in på moderkortet. Se bild. Finns dessa att köpa och vad fasiken heter de?

Tack på förhand!

Patrik

Permalänk
Medlem

du kan ju köpa en vanlig sladd med så många ledare som du behöver koppla in. sedan gör du bara egna fästen och löder fast i frontpanelen.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Ja jag tänkte köpa en sladd med rätt antal ledare så det bara blir en från fronten. Löda knappen och Led är ju inga problem på den änden, änden som ska till moderkortet är ju problemet. Hur ska jag koppla sladdarna dit? Går ju att lösa på ett enkelt/fult sätt, går ju även att kanske sno kontakter från de gamla sladdarna, men har redan haft sönder en gammal kontakt när jag prövade. Så tänkt om det går att köpa lösa kontakter bara? Skulle underlätta!

Permalänk
Medlem

Är också grymt intresserad av detta! Känns som ett lite för stort fulhack att löda fast kablarna direkt på moderkortet...
Idealt vore att köpa kontakterna med två kablar redan ditsatta. Andra änden har jag inga problem att löda på (dioder och knappar etc...). Någon som vet??

EDIT: Hittade dessa: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
Kan eventuellt funka för mig...

Permalänk

Om någon hittar ett bättre alternativ så säg till. Jag behöver 2 sådanna kontakter till min HTPC..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om ingen av de tidigare lösningarna duger, kan du tillverka en egen kabel.

Hylslister, hylsdon, eller kontakthus hona, heter kontakterna du ska kolla efter.

ELFA
Kolla efter den typen som ser ut som den du tänkt dig.

Rastermått 2.54mm ska du använda.

Alternativet kanske kan vara en IDE/Floppy eller intern USB-sladd?
Men i praktiken kan du använda vilket hylsdon som helst med rastermått 2.54mm.

Lycka Till.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

löd fast sladdarna på en sån där ''adapter'' som följer med moderkorten. Skulle iallafall jag gjort så alla sladdar sitter på samma.
den vita delen på bilden

Permalänk
Skrivet av iesa:

löd fast sladdarna på en sån där ''adapter'' som följer med moderkorten. Skulle iallafall jag gjort så alla sladdar sitter på samma.
den vita delen på bilden
http://www.kemisa.es/web/como_montar_un_ordenador/conector_as...

Följer inte med alla moderkort, oftast bara asus..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Pautic:

Hej, har inte råd med nytt chassi, så håller på att fixa till mitt gamla. Just nu drar jag kablar och stör mig något enormt på alla små fula sladdar från fronten så tänkte fixa en ny. Mitt problem är att jag skulle behöva kontakterna som man kopplar in på moderkortet. Se bild. Finns dessa att köpa och vad fasiken heter de?

http://img.tomshardware.com/us/2002/09/18/building_your_own_p...

Tack på förhand!

Patrik

Idealet vore väll sleeve?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |