Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förlorar jag mycket hastighet på detta?

Permalänk
Medlem

Förlorar jag mycket hastighet på detta?

Har bara en ssd på 120gb monterat inne i datorn, men eftersom jag vill ha mer utrymme tänkte jag koppla in min hdd dockningstation med esata, som jag har en 250gb 3,5 tums hdd på. Förlorar jag nåt i hastighet att ha den körandes från dockningsstationen istället för att koppla in den i chassit som vanligt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megaman9:

Har bara en ssd på 120gb monterat inne i datorn, men eftersom jag vill ha mer utrymme tänkte jag koppla in min hdd dockningstation med esata, som jag har en 250gb 3,5 tums hdd på. Förlorar jag nåt i hastighet att ha den körandes från dockningsstationen istället för att koppla in den i chassit som vanligt?

Nej.

Permalänk
Medlem

E väll bara att köra nått benchprogramm o pröva när du kopplat in den

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Kanske skrev lite luddigt, men tack för svaret! Det jag menar är att jag inte kan ha en hdd till i chassit heller då det är en bärbar

Varför kan man inte välja vilken hårddisk man ska installera steam spelen i? ganska fattigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Kanske skrev lite luddigt, men tack för svaret! Det jag menar är att jag inte kan ha en hdd till i chassit heller då det är en bärbar

Varför kan man inte välja vilken hårddisk man ska installera steam spelen i? ganska fattigt

De installeras på samma disk som Steam. Skall gå att flytta hela steammappen till en annan disk på något sätt dock

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

De installeras på samma disk som Steam. Skall gå att flytta hela steammappen till en annan disk på något sätt dock

Skall gå symlinka väl?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

http://lmgtfy.com/?q=esata+vs+sata

Kolla in wikipedia så ser du att skillnaden mellan sata och esata är att den sistnämnda är designad för att tåla mer, kan använda längre kablar och har bättre skydd mot ESD och EMI.
Hastigheterna är det dock ingen skillnad på.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Skrivet av lollol7:

E väll bara att köra nått benchprogramm o pröva när du kopplat in den

Gjorde det nyss för jag hade för mig att eSATA var långsammare och det stämmer.
Jag har fyra utgångar från Marvel chippet. Två interna och två externa eSATA.
Testade med en SSD Intel 80GB AHCI och programmet HD Tune Pro.

Benchmark Read: (min / med / max)
SATA: 92.2 / 123.3 / 151.5
eSATA: 85.4 / 114.9 / 166.3

Benchmark 64MB File: (max Skriv/ max Läs 2048)
SATA: 76 / 135
eSATA: 76 / 165

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA