Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

I've been talking with someone from Origin. They said that Origin servers are down and they're working to fix something.
They've got no idea how long it gonna last. Im gonna quote what he said.

"Yes, it should fix soon. May be in another 12 hours."

Källa på den?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tvivlar på att folk vill veta ifall ni kan spela eller inte, såvida ni inte har en lösning på problemen som folk har.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Origin har erkänt problemet och har meddelat att dom arbetar på problemet.
Dom gick ut med infon på twitter. @origin_EA

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

origin_EA Origin
Update: We’re still investigating the issues involving accessing Origin. We’re working as quickly as possible and appreciate your patience.
5 minutes ago

From twitter

Permalänk
Medlem

Gå till Battlelog/Home och läs: Notice... We are performing maintenance on the game in general at the moment. We will keep you updated on the progress.

Antar att det står där när Origin/BF3 är uppe igen..

//Lasse

Permalänk
Medlem

vilket sammanträffande att det sker samma dag som EA ska börja släppa in swtor earlyaccess användare eller? Alla kommer väl ihåg hur bra det fungerade dagen bf3 släpptes, känns som EA inte klarar av att lansera spel via origin.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag in på origin iallafall. Ingen speciell åtgärd, har försökt logga in var 5e min senaste timmen

Permalänk
Medlem

Jag tror allas progress och stats kommer vara väck.
Alla får börja om från scratch igen.

Jag skulle fnissa lite då

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst att spela även om inte Origin funkar...Battlelogen funkar så in därifrån å spela.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- Geforce 5070 -16Gig Corsair LPX 3600MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _LIM1_:

Funkar hur bra som helst att spela även om inte Origin funkar...Battlelogen funkar så in därifrån å spela.

Fungerar tyvärr inte för oss som får felaktig epostadress, origin id eller lösenord.

Permalänk
Skrivet av _LIM1_:

Nej inte här.

Skrivet av Birks:

Fungerar tyvärr inte för oss som får felaktig epostadress, origin id eller lösenord.

Exakt, jag har samma problem som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _LIM1_:

Funkar vist inte om man får felmeddelande.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _LIM1_:

Nope, för den vill att man loggar in på Origin när man joinar ett game.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Jag har inga problem, jag laddar ner Back to Karkand just nu. Har det börjat funka för er andra än?

Nopp inte än.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

dumt att de inte skriver uppskattad tid, istället för att vi ska behöva logga in varje timma å minut för å kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Nope, för den vill att man loggar in på Origin när man joinar ett game.

Inte för mig iaf

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- Geforce 5070 -16Gig Corsair LPX 3600MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Borde inte Dice/Origin lärt sig något från releasen? Jag menar, vi är ju samma antar om inte fler nu, som vill spela, så det kan ju inte vara någon nyhet att det skulle vara lite anstormning.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroVoice:

dumt att de inte skriver uppskattad tid, istället för att vi ska behöva logga in varje timma å minut för å kolla.

Dom kanske inte har en aning om vad problemet är. Kan bli lite svårt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroVoice:

Jag antar att folk bara skulle bli förbannade om det går för långt över den "uppskattade" tiden.
Därför gör man som man gör.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Har inte lirat BF på ca 3 veckor, tänkte ta en runda idag och upptäcker att dom fortfarande har problem.. herregud!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Kan inte ens logga in på origin , fel lösenord.. VA FAN

Permalänk

Problem med Origin! Hjälp!

Hej, har ett problem med Origin, konstig eller hur?-.-

Jo det är så här att när jag ska logga in på Origin, så står det att min E-post adress eller mitt Lösen är felaktigt.... Men det går fint att logga in i Battleloggen....

Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Fel lösenord säger den eftersom att den inte kan ansluta till verifieringsservern

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

EA byter nog febrilt servrar till HP ProLiant DL980 G7 i detta nu för att klara av denna enorma last. Lite sent påtänkt.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Har inte lirat BF på ca 3 veckor, tänkte ta en runda idag och upptäcker att dom fortfarande har problem.. herregud!

"Fortfarande"? Första gången jag har problem. Det är ju inte som så att det har strulat i flera veckor..

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bero på swtor early game access som startade idag. Det verkar ju inte va bf3 det är fel på utan Origin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElectroVoice:

Håller med känns jävligt rötet.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

hehe skönt. då vet man att ja inte behöver byta lösenord då jag tryckte "byt lösenord<ok<fel bla bla orgin bla bla bla". och nu när jag loggar in så står det fel lösenord .skönt. trodde att det blev fel ändå typ.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Nu så, funkade det

Permalänk

Helt sjukt att de gör som de gör.. Jobbigt och bara dåligt då man blir på packad denna skit tjänst.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"