Antec Kühler 620 - skada på radiatorn, reklamera eller inte?

Permalänk
Medlem

Antec Kühler 620 - skada på radiatorn, reklamera eller inte?

Köpte för en lite dryg vecka sedan en Antec Kühler 620, fick hem den, packade upp den och la direkt märke till följande:

Skadan är ungefär 4-5 mm djup på djupaste stället.
Är någon enstaka mindre likadan skada på andra sidan radiatorn också, men finns inga tecken på läckage eller så.
Kommer detta medföra en märkbar prestandasänkning hos kylaren?

Bör jag reklamera eller är det bara att skruva i den och köra?

Var i kontakt med webhallens kundservice och dom sa att jag skulle få en returfraktsedel om jag ville, men om det visade sig att den fungerade som den skulle så blir jag debiterad för felsökningsavgift och whatnot. Den lär ju fungera, men frågan är ju vilka krav dom ställer på temperaturer etc.

Råd mottages tacksamt!

Glömd detalj.
Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk

det där skulle säkert uppstå på din radiator förr eller senare så det är bara att plugga in och köra men som alltid kolla så den inte läcker men tror inte den skulle göra det begrund av det där.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nej, precis som jag skrev verkar det inte läcka eller så, det borde ha synts i lådan eller så redan.
Skulle vara om den börjar läcka av det lilla tryck som uppstår när systemet är igång då.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller