Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Stalker Call Of Pripyat - laddtider

Permalänk
Inaktiv

Stalker Call Of Pripyat - laddtider

Hej köpte detta på Steam rean men det är ju helt omöjligt att komma in i. För det första hängde sig spelet vid start, men efter installation av Complete modden startar det. Däremot ligger mina laddningstider på mellan 3-5 minuter, detta även om jag "quickloadar". Så dör jag får jag vänta ytterligare 3-5 minuter. Har läst lite på Steamforumet och verkar vara ett klassiskt Stalker problem. Frågan är nu om jag kan lösa detta eller helt enkelt skita i att spela det?

Har inga problem med andra spel och har en SSD, i5, 4gb ram, radeon 5970 och win7, så prestandan är det inget fel på.

Några tips från några Stalker veteraner? Dog tredje gången i rad nu men orkar inte vänta flera minuter mellan varje gång.

Permalänk

Hmm jag känner igen det där, jag hade VÄLDIGT långa tider på min gamla dator. Innehållet i den var, kort, 2gb DDR2, HD 4550, 3,0Ghz dualcore, så det var inget monster.

Jag vet inte riktigt vad som kan göra det, kanske ska du söka lite mera på Steam forumen också. Mitt tips är att sänka grafiken, om du inte störs så mycket av det. Om det hjälper tycker jag att du ska köra på det, för Stalker spelen är ju suveräna!

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Inaktiv

Tänkte uppdatera bara, har startat om datorn och kör steam som admin, verkar ha löst problemet! Tar bara några sekunder att loada/sava efter första starten.

tack!'