överklocking av i5 2500k 3,3hz asrock z68 gen 3

Permalänk
Medlem

överklocking av i5 2500k 3,3hz asrock z68 gen 3

hur överklockar jag den ? vet att man ska va i bios, men hur kommer jag in dit och vad äre jag ska ändra på för att få den till typ 4.0hz eller mer?? bilder uppskattas och gärna steg för steg förklaringar

Permalänk
Hedersmedlem

Finns massvis av bra guider och läsning redan på forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Här är en guide till storebror 2600K, men går likagärna att applicera på 2500K. BIOSet borde vara samma.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag vågar chansa, 1sta gånger jag gör detta och vill nog vare helt säker

Permalänk
Medlem

Kör autotune. sen finjustera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

vet inte om jag vågar chansa, 1sta gånger jag gör detta och vill nog vare helt säker

Läs på. Förvänta dig inte att någon ska guida dig igenom det helt.

Kolla massa videor på youtube, läs massa guider, gå in och kolla i BIOS hur det ser ut etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

hur överklockar jag den ? vet att man ska va i bios, men hur kommer jag in dit och vad äre jag ska ändra på för att få den till typ 4.0hz eller mer?? bilder uppskattas och gärna steg för steg förklaringar

Snabb fråga bara. Kör du stock kylning eller eftermarknads?

Permalänk

För att komma in i BIOS ska man trycka en knapp precis innan operativsystemet laddas. Vilken knapp man ska trycka varierar mellan olika moderkort. Vanligt är Del, eller en F-tangent. Läs i manualen till moderkortet.
Sedan som andra skrivit tidigare läs och kolla guider för 2500K och 2600K. Dessa har samma grund, så du gör lika för båda.
Lycka till.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

har en hyper 212 plus från cooler master

Permalänk
Medlem

jo anledningen till att ajg gjorde en ny tråd va att jag inte hittade någon annan, tycker swe clockers forum e krångliga att leta i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

jo anledningen till att ajg gjorde en ny tråd va att jag inte hittade någon annan, tycker swe clockers forum e krångliga att leta i

"Sök innehåll"
svårt att hitta.

Visa signatur

Nej