Kan man låsa upp en Iphone 4 med jailbreak ?

Permalänk

Kan man låsa upp en Iphone 4 med jailbreak ?

Hejsan

Det är så här att syrran fått en iphone 4 i julklapp

Men det visade sig att den vart låst till 3

så jag har läst att de skulle gå att jailbreka den så jag gjorde de och ladda ner ultrasnow i cydia

Men det fungerar forfarande inte .

Någon som vet ?

Tack på för hand /// Oskar

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Äldre baseband går att låsa upp med ultrasn0w men jag gissar på att den har för nytt för att kunna låsas upp. Vad är det för version och baseband på den?

I "Inställningar -> Allmänt -> Om" så kan du se det, Version samt Modemfirmware är de intressanta fälten.

EDIT: Har du ett hyffsat gammalt baseband så kan det gå att "låsa upp" med Gevey Ultra, lite meck då man måste klippa till sim-kortet och dessutom ringa 112(dock lägger man på efter ca. 2 sekunder). Jailbreakar man kan man installera en app från Gevey som gör så att man inte behöver ringa 112.

EDIT: Och nej, att jailbreaka låser inte upp operatörslåset.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Äldre baseband går att låsa upp med ultrasn0w men jag gissar på att den har för nytt för att kunna låsas upp. Vad är det för version och baseband på den?

I "Inställningar -> Allmänt -> Om" så kan du se det, Version samt Modemfirmware är de intressanta fälten.

EDIT: Har du ett hyffsat gammalt baseband så kan det gå att "låsa upp" med Gevey Ultra, lite meck då man måste klippa till sim-kortet och dessutom ringa 112(dock lägger man på efter ca. 2 sekunder). Jailbreakar man kan man installera en app från Gevey som gör så att man inte behöver ringa 112.

EDIT: Och nej, att jailbreaka låser inte upp operatörslåset.

Man kan jailbreaka alla och gör man så, så försvinner operatörslåset fram tills man uppdaterar den. Då måste man jailbreaka den igen.

http://www.youtube.com/watch?v=T6pOeaPzWxw&feature=g-all-bul&...

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Äldre baseband går att låsa upp med ultrasn0w men jag gissar på att den har för nytt för att kunna låsas upp. Vad är det för version och baseband på den?

I "Inställningar -> Allmänt -> Om" så kan du se det, Version samt Modemfirmware är de intressanta fälten.

EDIT: Har du ett hyffsat gammalt baseband så kan det gå att "låsa upp" med Gevey Ultra, lite meck då man måste klippa till sim-kortet och dessutom ringa 112(dock lägger man på efter ca. 2 sekunder). Jailbreakar man kan man installera en app från Gevey som gör så att man inte behöver ringa 112.

EDIT: Och nej, att jailbreaka låser inte upp operatörslåset.

5.0.1 tror jag

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

5.0.1 tror jag

Tar du reda på modemfirmware så kan man snabbt se om den går att låsa upp. Annars om den är begagnad kan abbonemangstiden ha gått ut, och då kan man ringa 3, betala ~250:- och få en upplåsningskod och därmed låsa upp den väldigt enkelt(och dessutom officiellt).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Tar du reda på modemfirmware så kan man snabbt se om den går att låsa upp. Annars om den är begagnad kan abbonemangstiden ha gått ut, och då kan man ringa 3, betala ~250:- och få en upplåsningskod och därmed låsa upp den väldigt enkelt(och dessutom officiellt).

modemfimware 04.11.08

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

modemfimware 04.11.08

Tyvärr är det enda sättet att få en kod från 3, alternativt att byta till 3. Eller försöka sälja den och sen köpa en annan som är olåst/låst till "rätt" operatör.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Tyvärr är det enda sättet att få en kod från 3, alternativt att byta till 3. Eller försöka sälja den och sen köpa en annan som är olåst/låst till "rätt" operatör.

Okej men går det inte att backa det ?

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

Okej men går det inte att backa det ?

Enda sättet är om man innan har använt ett Tiny Umbrella innan. Den kan spara den nyckel som krävs för att nedgradera den vanliga firmwaren.

För <modemfirmware måste du skapa en specialuppgradering med redsn0w som har kvar din gammla modemfirmware, och det också innan man uppgraderar(man uppgraderar då med den fil som redsn0w ger dig och inte officiellt). Det är modemfirmwaren som håller koll på operatörslåset, så att jailbreaka nu kommer inte göra någon skillnad.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Okej ,

Tack så mycket alle sammans !

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3