Permalänk

Dator Ger ingen Bild

Hejsan!

som rubriken lyder så startar datron och går som den ska, man hör hur hårddisk o allt jobbar på, men jag får ingne bild, jag har testat med 2 olika grafikkort... ett 5770 samt ett 8800gt, moder kortet är ett MSI p6n sli platinum

//Jonas

Permalänk

Dock är det varianten med endast en pci-e plats

Permalänk

Lite mer information hade varit att föredra. En komplett lista på vad datorn innehåller för delar samt vad för skärm du kör och vilket gränsnitt du väljar att ansluta den till datorn.

Sen skadar det inte att få veta om datorn har fungerat tidigare eller om det rör sig om ett nybygge.

Permalänk

ok, det är en HP2510i skärm, en 120gb hårddisk, dvd läsare, moderkort MSI p6n med endast en pci slot, 5770 grafikkort, fractal design agg, e6750 processor. Den är nybyggd, men första samt andre gången jag startade fick jag bild men men sen så dog den bara och jag starta igen så funka men dog igen o jag starta igen och ny går den bara igång utan bild.

Permalänk
Medlem

vad är det för watt på nätagget ?

Permalänk
Permalänk

fracta ldesign integra 400w

Permalänk
Medlem

då är det nog inte vad jag tänkte lol men lyser det nå på grafikkortet ?

Permalänk

nä, men fläkten går som den ska!

Permalänk
Medlem

hmmmm det känns som att det e agget som har gått med din beskriving kan ju ochså vara graffet men det tvivlar jag på ..... kan nog inte hjälpa dig så mycket mer soz hoppas du löser det

Permalänk

hmm, det var inte nätagget, och jag har kollat lite mer nu och ser att där inte finns ström till usb portarna heller...

Permalänk
Medlem

jag kanske sa lite fel det jag menar är att nättagget är för svagt

Permalänk

tror du det? men jag fick bild första gången?

Permalänk

det var tyvärr inte det som var fel, jag testade med ett starkare nätagg...

Permalänk
Skrivet av jonterman:

det var tyvärr inte det som var fel, jag testade med ett starkare nätagg...

Kanske något minne som sitter löst ?

Visa signatur

"If you hit a wall push through it"

Permalänk

jag har testat det också...

Permalänk
Medlem

jobbigt om nåt sitter löst så ska modekortet pipa

Permalänk

precis, men man hör inget, och df misstänker jag att kanske pci-e platsen e sönder?

Permalänk
Medlem

om nått e sönder ska väl det ochså låta ? eller