Finns det några som är nyfikna på hur AMD FX-4100 presterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Processorer har jag så det räcker.
Jag trodde att du redan hade den eftersom det stod i sign.
Ok Betaversion 3017 kan man inte ha till AM3.
Jag har inte vågat att flasha till 3027 än, för jag har inte haft någon FX förns nu, vill inte kalla den för Bulldoozer- låter inte så kaxigt längre...:)
Jag börjar med Formula V med AM3+ för säkerhets skull, ska ändå montera ner den burken i morgon.
Det står väldigt lite om upplåsning av FX-4100 om man googlar.
AMD borde fixa så det går för marknadsföringens skull som med Phenom II x2 och HD6950.
Det gör att flera blir nyfikna på AMD, även om det inte är några värsting processorer, så blir det ju bra budget alternativ.
Tänk en upplåsbar x2 för några hundralappar och en 6950 upplåst för runt 2000:- = Gaming för fattiglappar

Jag fuskade lite
Jahaa okey!

Men jag återkommer imorgon om det funkar på mitt Crosshair IV (Så länge posten gör sitt jobb...)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt intressant om du kunde jämföra 955 och 4100 då jag har båda liggande här till en burk jag ska bygga.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Riktigt intressant om du kunde jämföra 955 och 4100 då jag har båda liggande här till en burk jag ska bygga.

Jag ska se vad jag kan göra, dock har jag inte 955:an här utan den sitter i min brors burk så jag ska be han köra några benchmarks så vi kan jämföra.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en 955:a liggande du kan låna några dagar, hör av dig via PM om du är sugen.

Kan komma bort och lämna den där vi träffades sist.

Visa signatur

Permalänk

en polare jag känner har 4100 x4 i 4,6ghz och den giock minst lika fint som hans 1090t i 4ghz iallafall bara att den var kallare. han har inte gjort några fulla test än men det kommer, än verkar den riktigt lovande

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

en polare jag känner har 4100 x4 i 4,6ghz och den giock minst lika fint som hans 1090t i 4ghz iallafall bara att den var kallare. han har inte gjort några fulla test än men det kommer, än verkar den riktigt lovande

Det låter skumt, dock inte omöjligt i dåligt trådade apps
Kan tyvärr inte slänga upp benchs idag då posten inte ens hämtat verken chassit hos inet eller mobot..-.-
Kommer ett galleri så fort jag kan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Min sitter i ASUS Crosshair V Formula AM3+ nu, men den HDD som jag använder är installerad på en Crosshair IV Formula AM3, så det strular lite, Ska göra en ominstallation på V Formulan i kväll, Måste få ihop min Huvuddator först så jag inte är utan helt under installationen, Den blir beprövad med ASUS IV & Phenom II 1090T.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte blivit klar med alla benchmarks till idag men jag har dom klara till på torsdag då jag lovat hålla tjejen sällskap imorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Har tyvärr inte blivit klar med alla benchmarks till idag men jag har dom klara till på torsdag då jag lovat hålla tjejen sällskap imorn

Lovat? Tror nog att det är något annat än bara "sällskap" du är ute efter!^^

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Gissar att du är VÄLDIGT sugen på testresultat ifall du vågar dig med sådana påståenden?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Gissar att du är VÄLDIGT sugen på testresultat ifall du vågar dig med sådana påståenden?

Tja, 4 sekunder....Man bör väl benchmarka minst en timme med OCCT iallafall

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Haha om det ändå vore så. Hon blir cranky när jag spenderar mer tid med datorn än henne

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Haha om det ändå vore så. Hon blir cranky när jag spenderar mer tid med datorn än henne

Du, det där känner jag igen med XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Amen to that!
Får mina paket imorgon, lovar att jag får upp tester då med

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solding:

Vi sitter alla i samma båt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vi sitter alla i samma båt...

Inte jag, min tjej sitter och raidar i WoW, eller spelar SC2 online när jag leker med överklockning. Om hon klagar så är det för att jag spelar för lite WoW X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

låter riktigt lovande detta ska bli riktig intressant och se då min polare inte ska testa före till helgen

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blackeagle:

Inte jag, min tjej sitter och raidar i WoW, eller spelar SC2 online när jag leker med överklockning. Om hon klagar så är det för att jag spelar för lite WoW X)

Ni har inga barn va..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ni har inga barn va..?

Nä,inte än

Ska bli kul när man har ett eller två så man kan dra fram gamla Amiga 600/1200 för att de ska lära sig hur bra spel ska se ut X)

Lär bli antingen värsta hacker-ungarna eller så gör de total revolt och blir sportnördar! Hehe...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Nä,inte än

Ska bli kul när man har ett eller två så man kan dra fram gamla Amiga 600/1200 för att de ska lära sig hur bra spel ska se ut X)

Lär bli antingen värsta hacker-ungarna eller så gör de total revolt och blir sportnördar! Hehe...

You sir, will be a great parent :*)

Aja, tillbaka till testandet!

Jag har...fått ett paket av 2, dock det onödiga (mitt P280 från inet). Moderkortet är fortfarande på vift, dock hoppas jag det kommer snart...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

*Update* Är inte riktigt klar än men hittils så presterar 955:an bättre i BF3.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

När du ändå är igång, pallar du kolla om 955:an gör 3,6 @ stock volt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

När du ändå är igång, pallar du kolla om 955:an gör 3,6 @ stock volt?

Javisst kan jag göra det. Återkommer efter jag kört den i prime95 eller occt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

*Update* Är inte riktigt klar än men hittils så presterar 955:an bättre i BF3.

Inte förvånande skulle tro att FX4100 ligger närmare de 3 kärniga Phenoms (någon som kan kolla?).

Mina tester i kommer imorgon!!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Mycket trevligt initiativ! Väntar spänt på testresultat.

Permalänk

Vill bara tacka dig för att du gör detta! Jättebra för oss som är intresserade av ett köp!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Inaktiv

hur går det nu då? Grasp27!?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Downfall233:

Vill bara tacka dig för att du gör detta! Jättebra för oss som är intresserade av ett köp!

Samma sak här! En bra grej hade ju varit om vi kunde editera in resultaten i första inlägget så hittas det lättare sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

hur går det nu då? Grasp27!?

Det går framåt, Jag gjorde en ominstallation av Windows så håller just nu på att installera lite spel medans jag lagar mat med tjejen*smyger ut till datorn lite då och då*:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Ingen fara:D jag sökte och sökte på fx-4100 utan att hitta nått speciellt så när jag väl fick den så tänkte jag att det hade varit bra om infon hade funnits där till andra som går i tankarna att skaffa en.

Visa signatur