Windows 8 får uppdaterade funktioner för återställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Hoppas att alla lärt sig nu att man ska skaffa varannan Windows! Windows 9 kommer bli najs!

Japp varannan windows är flopp!

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Håller med, det är alla småinställningar som tar tid att få ordning på. Oftast har man ju hunnit glömma av alla smågrejer man fixat och sen måste man googla reda på hur det nu var man fixade det igen. Sjukt smidigt om alla inställningar kunde vara kvar men man kunde blåsa registret och alla program man samlat på sig. Läst någonstans om att det skulle skapas en lista över programmen som plockats bort som skulle läggas på skrivbordet när man var kvar. Det är ju en smidig lösning på problemet eftersom man får en checklista att gå igenom med program.

Jo det står i den sista bilden i artikeln att det ska skapas en sådan lista på skrivbordet.

Skrivet av RHWarrior:

Fan vad fail!!

Ett OS ska inte va så lätt att fucka upp att man ska behöve konstruera in en sånhär funktion för att jobba runt en massa andra problem.

Men det passar ju Microsoft-produkter bra, synd bara att de inte hade stoppat in nåt sånt här tidigare.

Det är väl en fördel att det finns en sådan funktion oavsett hur enkelt det är att "fucka upp" systemet. Med miljontals användare som använder något varje dag så kommer förr eller senare något att gå fel. Det finns inga felsäkra system. T.o.m. HAL9000 blev det ju fel på.

Jag har för övrigt aldrig behövt installera om Win7 på min dator, eller jo, när jag bytte moderkort, men det är ju en helt annan fråga.

Skrivet av luddev:

Jag är seriöst förvånad att man 2012 inte bara kan ha ett program, eller inbyggt i windows, som tar ett slags foto av precis hur din dator ser ut. Då menar jag in i minsta detalj vid just det tillfället. Men inte en clon alltså som tar lika mycket plats som allt du har på hårddisken, utan det kan väl sparas i en text fil med ettor och nollor. Sen återställer du den och ALLT precis ALLT är tillbaka som det var näör du tog fotot.

Det är juh ungefär det man trodde att windows återställning skulle klara av tills man prova och villa skjuta någon.

Men nu vet jag inte om jag missförstår dig eller om du bara är helt orealistisk. Om du ska ha en image av allting på hårddisken in i minsta detalj så kommer den ju oundvikligen att ta upp lika stor plats som all data som existerar på disken. Visst, man kan tillämpa komprimering men det går ju bara till en viss punkt och desto mer komprimerat det ska vara desto mer tid kommer det att ta att skapa imagen. Att spara ettor och nollor i en textfil hjälper ju ingenting eftersom det är precis så, i ettor och nollor, som allt redan är sparat på disken och sedan måste ju den textfilen, med exakt lika många ettor och nollor, sparas någonstans.

Windows Återställning, vad menar du att det är för problem med den? Jag använde den när det blev vaj min systers dator och det fungerade utmärkt. Återställt till senaste återställningspunkt utan att röra några personliga filer (Mina dokument).

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Törsta problemet är att det kommer för ofta nya versioner och de festa vill inte byta OS.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RHWarrior:

Fan vad fail!!

Ett OS ska inte va så lätt att fucka upp att man ska behöve konstruera in en sånhär funktion för att jobba runt en massa andra problem.

Men det passar ju Microsoft-produkter bra, synd bara att de inte hade stoppat in nåt sånt här tidigare.

Finns det några operativsystem som inte är snabbare när de är nyinstallerade menar du?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Jag provade Windows 8, det är det sämsta någonsin ever!
Det är värre än Vista, det är till och med värre än Windows ME!
Det är mycket värre än vad jag någonsin kunde föreställa mig!

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Fan vad fail!!

Ett OS ska inte va så lätt att fucka upp att man ska behöve konstruera in en sånhär funktion för att jobba runt en massa andra problem.

Men det passar ju Microsoft-produkter bra, synd bara att de inte hade stoppat in nåt sånt här tidigare.

Fundera ett tag på många procent av alla Windowsanvändare du tror är klåfingriga personer som kan förstöra OS:et på alla möjliga sätt. Sedan kan du säga till om du fortfarande tycker det är en dålig idé att ha återställningsverktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag håller med, det fungerar nog bara bra för tablets!
Om du kikar i windows 8 bloggen så har dom även en funktion för att göra en image som du kan återställa till, vilket är smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av GaMeR2K5:

Något som jag alltid har saknat är en funktion för att bara "återställa" operativet till utgångsläget precis efter en nyinstallation.

Det går redan att göra en system avbildning (Create a system image) i Windows 7. Bara att gå in på kontrollpanelen och system återställning (Control Panel\All Control Panel Items\Backup and Restore) så finns det direkt upp till vänster. Man kan sedan återställa med de avancerade återhämtningens metoderna (Control Panel\All Control Panel Items\Recovery\Advanced Recovery Methods) och allt är frid och fröjd.

Gör själv alltid en system avbildning direkt efter jag har installerat om Windows 7 på en dator. Har alla dokument, musik, bilder, filmer m.m på en annan partition som inte rörs av system återställningarna så det är bara windows och andra program som ryker.

Obs! Jag har engelskt Windows 7 så mina svenska beteckningar kan vara något off.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av GaMeR2K5:

Något som jag alltid har saknat är en funktion för att bara "återställa" operativet till utgångsläget precis efter en nyinstallation.

Windows 7 har ju en trevlig backup, om man kör den ganska snart efter en installation, fås en fräsh kopia av windows.
Givetvis tänkte jag själv inte på det, så jag lever inte som jag lär.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag provade Windows 8, det är det sämsta någonsin ever!
Det är värre än Vista, det är till och med värre än Windows ME!
Det är mycket värre än vad jag någonsin kunde föreställa mig!

Var lite mer konstruktiv? Vad är fel? Vad är bra? Vad gör det till ett sämre Windows än både Vista och ME? (Ganska svårt om du frågar mig) enligt dig?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan köpa att metro till mindre enheter kan funka, men till en PC ser det bara fult och... meh ut på den stora skärmytan. Skippar nog windows 8 som det ser ut nu, windows 7 är fortfarande riktigt bra.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

20år försenat, nu får vi vänta lika länge på en som gör att alla program och filer finns kvar...
Liksom detta funktion är inte värt ett skit, jag har min win7 på snabbaste USB-stickan jag hittade, bara plugga i och köra.. 20min senare är det klart MED alla program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Anzen:

Den installerar ju samtidigt om Windows. Om jag inte vill att den ska göra den ska göra det då?
Det kallar inte jag den vanliga formateringen jag alltid gör själv.

EDIT: Citera gärna artikeln där de säger att de bara lägger till och inte plockar bort. Jag hittar inte.

Håller med.
Men förutom vissa funktioner så är Windows 8 så fult att jag häldre installerar Windows 3.11 igen.
Vill ha mer möjligheter, inte mer dumförklarade inställningar som är bantade och hel automatiserade.
Metro är fult som struk och för att utnyttja den nya task manager'n och file manager'n så måste man... ne man kan inte stå ut med Metro så sakerna är inte tillgängliga för PC användare.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Jag tror att jag föredrar att ha som i Linux istället. Att kunna lägga alla hem-mappar på en egen partition eller egen hårddisk och låta resten av systemet var på en annan partition eller hårddisk. Då kan man installera om och ha sig hur mycket man vill utan att ens egna filer och inställningar försvinner.
Men å andra sidan kräver detta att man är kapabel att göra sådana inställningar, annars gör det varken till eller från och då lönar det sig för folk att ha en återställningsfunktion som i Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Håller med.
Men förutom vissa funktioner så är Windows 8 så fult att jag häldre installerar Windows 3.11 igen.
Vill ha mer möjligheter, inte mer dumförklarade inställningar som är bantade och hel automatiserade.
Metro är fult som struk och för att utnyttja den nya task manager'n och file manager'n så måste man... ne man kan inte stå ut med Metro så sakerna är inte tillgängliga för PC användare.

du kanske inte vet om att man kan stänga av metro så windows 8 ser ut precis som windows 7?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Trevlig funktion, kan inte själv säga att jag har saknat något sådant i win 7 dock.
Tar ju inte mer än 20 min att blåsa rent på disken och in med ett nytt OS på det gamla herdeliga sättet.

Ser givetvis fördelen med det och tror att det kommer underlätta och hjälpa många vanliga användare som inte har en aning om vad en formatering är.
Kommer säkert själv att använda det om de visar sig fungera fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squall Leonhart:

Jag tror att jag föredrar att ha som i Linux istället. Att kunna lägga alla hem-mappar på en egen partition eller egen hårddisk och låta resten av systemet var på en annan partition eller hårddisk. Då kan man installera om och ha sig hur mycket man vill utan att ens egna filer och inställningar försvinner.
Men å andra sidan kräver detta att man är kapabel att göra sådana inställningar, annars gör det varken till eller från och då lönar det sig för folk att ha en återställningsfunktion som i Win 8.

Samma som du har kunnat göra sedan Windows XP kom ut alltså???

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Hoppas detta gör att man kan rensa bort all skit som man får med i tex. Hp dator!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Njetski:

Hoppas detta gör att man kan rensa bort all skit som man får med i tex. Hp dator!

Det stod faktiskt som exempel på Anandtechs genomgång av bloginlägget. Vore ju väldigt smidigt att kunna döda av all bloatware på en gång och sedan bara plocka hem de fåtal drivrutiner man faktiskt behöver.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det stod faktiskt som exempel på Anandtechs genomgång av bloginlägget. Vore ju väldigt smidigt att kunna döda av all bloatware på en gång och sedan bara plocka hem de fåtal drivrutiner man faktiskt behöver.

Ok har inte läst det än! men hoppas det kommer funka bättre än vad det har gjort! tex. formatera om en hp dator tog orginal keyn och rätt mjukvara men det funka inte! Ms hävda att det var rätt key tills dom fråga om det var märkesdator då skulle jag prata med Hp! tydligen är os låst till hp´s mjukvara på något sätt! hoppas man kan ändra på detta så man slipper tex. Hp´s lösningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Kan köpa att metro till mindre enheter kan funka, men till en PC ser det bara fult och... meh ut på den stora skärmytan. Skippar nog windows 8 som det ser ut nu, windows 7 är fortfarande riktigt bra.

Vad är poängen med ditt resonemang runt Metro? Det är ju uppenbart att gränssnittet är till för tablets och andra touch-baserade enheter medan datoranvändarna i regel kommer köra med Aero. Jag hittar alltså inte poängen med att upprepa att Metro inte är bra till de enheter det inte är anpassat för.

Frågan är ärlig för ingen kan rimligen ha missat att Metro inte är det enda gränssnittet i Win8 vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Låter för bra i teorin för att det ska fungera i praktiken. Tror dock inte att jag tänker slänga ut pengar på nytt operativ (undrar vad win8 ultimate kostar) bara för att få tillgång till dessa FANTASTISKA nyheter.

funkar och har ju funkat för OS X på apples datorer i flera år nu, så varför skulle det inte funka när microsoft kommer med det?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Det går redan att göra en system avbildning (Create a system image) i Windows 7. Bara att gå in på kontrollpanelen och system återställning (Control Panel\All Control Panel Items\Backup and Restore) så finns det direkt upp till vänster. Man kan sedan återställa med de avancerade återhämtningens metoderna (Control Panel\All Control Panel Items\Recovery\Advanced Recovery Methods) och allt är frid och fröjd.

Gör själv alltid en system avbildning direkt efter jag har installerat om Windows 7 på en dator. Har alla dokument, musik, bilder, filmer m.m på en annan partition som inte rörs av system återställningarna så det är bara windows och andra program som ryker.

Obs! Jag har engelskt Windows 7 så mina svenska beteckningar kan vara något off.

Du menar att du enbart tar backup på det oväsentliga, eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrabyte:

Äntligen!!! Vad man har krånglat med det här allt för många gånger!

Detta ger mer krångel än att man lär sig spara sina filer på annan partition!

Skrivet av tussilago:

Låter som en användarvänligare lösning. Jag hoppas de låter en välja vilka de personliga filerna är dock. Standard för Windows är väl annars att man måste lägga dem i Mina Dokument eller dylikt.

Om du sparar på annan partition så finns det ingen anledning å bry sig vid en ev ominstallation.

Skrivet av Fluf:

Tror en och en annan supporttekniker blir überlyckliga över detta

NEJ! Dom kommer hata detta system.
En tekniker som vet vad han gör lägger upp egen kommandolista vid ev "fix-all-disk" variant.

Skrivet av Balls Of Steel:

Hoppas att alla lärt sig nu att man ska skaffa varannan Windows! Windows 9 kommer bli najs!

M$ kör med samma praxis som INTEL m.fl. W8 kommer å vara "test" variant, å W9 blir finslipningen.

Skrivet av Azodan:

Jag håller med, det fungerar nog bara bra för tablets!
Om du kikar i windows 8 bloggen så har dom även en funktion för att göra en image som du kan återställa till, vilket är smidigt.Skickades från m.sweclockers.com

Och vad är problemet att skapa egen .img?

Skrivet av GaMeR2K5:

Något som jag alltid har saknat är en funktion för att bara "återställa" operativet till utgångsläget precis efter en nyinstallation.

Då M$ har nog med konfigurationsproblem så vill du ställa krav att||Verifierad aktuell konfiguration över hela ditt system med övervakning för direkta ändringar samt en kopia + rekommenderar default||?
Räcker med att dom skitar ned operativ med "verifierade drivrutiner". Bra för no-skill, men för system är de skit.

Skrivet av formerself:

Sedan så är Windows inte ett instabilt operativsystem längre. Win7 avslutade den trenden helt och hållet.

W7 har otaligt antal säkerhetshål å idiotisk systemhantering av systemfiler.
Vista började med denna finess, varvid dom på M$ slipade till det i sin mildra grad att det går inte städa systemet fullt ut.
(inte praktiskt på någe sätt, men 100% omöjligt är det dock inte, massa kaffe å MÅNGA timmar senare så har du en lista å beta av)

Skrivet av Klingon:

Nej men däremot har de just oftast en knapp för factory reset i menyn...

Gäller för OEM datorer där 10´000 datorer byggs med samma hårdvarulösning, varvid OEM tillverkaren skapar en conf till installation.

Finns fler å citera, men ett OS ska vara skalbart, enkelt å säkert.
Alla f**b***ade s***ns idiot finesser kan dom kasta i PLUS-tunnan!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

Dessutom så är det en regel mer än ett undantag att man blåser sin hårddisk en gång per år (minst), oberoende om datorn crashar eller inte.

Skrivet av Zotamedu:

Finns det några operativsystem som inte är snabbare när de är nyinstallerade menar du?

Syftar ni på samma sak? Jag förstår inte vad ni gör för att behöva installera om OS om och om igen. Jag kan hålla med om att Windows 7 inte är så imponerande rappt efter viss tids användning, t o m efter förhållandevis kort tid, men att det skulle handla om så många tio- eller hundradelar att det skulle vara skäligt att installera om tycks mig mycket överdrivet.

Sen är min erfarenhet att OS inte behöver bli långsammare i alla fall (vissa uppdateringar av filsystem och annat kan t o m öka prestandan trots år av användning). Min huvuddator hemma är inte långsammare nu än den var initialt efter slutförd installation av program.

Permalänk
Medlem

kan dom inte göra ett försök att fixa alla jävla buggar i win7?

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

kan dom inte göra ett försök att fixa alla jävla buggar i win7?

Hur menar du nu? Jag har knappt sätt några alls....

Permalänk
Medlem

Verkade som en smart och spännande lösning först, tills man insåg att alla personliga filer osv försvinner... Sluteffekten blir ju precis samma som om man formaterar om med en Windows-installations skiva.

Visst, man sparar väl någon minut på att inte behöva leta upp Windows skivan, men det är ju knappast revolutionerande.

Snacka om "missed opportunity"...

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Kan kanske vara bra och användbart i bland, men formatering är allt som jag behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr:

Verkade som en smart och spännande lösning först, tills man insåg att alla personliga filer osv försvinner... Sluteffekten blir ju precis samma som om man formaterar om med en Windows-installations skiva.

Visst, man sparar väl någon minut på att inte behöva leta upp Windows skivan, men det är ju knappast revolutionerande.

Snacka om "missed opportunity"...

Precis.
Part, defrag å format är gamla verktyg.
Men att M$ skulle komma på idéen med en conf där du blir tillfrågad om och ifall privata filer (mina dokument/skrivbord/sparade filer) alt vald/a %user% ska sparas på en alt partition.

"Denna operation kommer att påbörja kopiering av privata filer till en temporär partition och processen kan ta lång tid"
"Du kan också välja att spara dessa på externt media, ex: USB, Extern hdd m.fl."

"Enheten defragmenteras - Skapar temporär partition - Kopierar filer ...."
"W8 installerat påbörjar inhämtning av privata filer - temporär partition tas bort/vill du spara kopia av filerna?"

Måste vara fruktansvärt svårt för dem å lyckas med nåt så enkelt? :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Vad är poängen med ditt resonemang runt Metro? Det är ju uppenbart att gränssnittet är till för tablets och andra touch-baserade enheter medan datoranvändarna i regel kommer köra med Aero. Jag hittar alltså inte poängen med att upprepa att Metro inte är bra till de enheter det inte är anpassat för.

Frågan är ärlig för ingen kan rimligen ha missat att Metro inte är det enda gränssnittet i Win8 vid det här laget.

Fast är det inte så att man möts av Metro varje gång man skall in i Start menyn även när man kör Aero Glass?

Har för mig att jag läst detta att istället för den lilla smidiga start menyn så dyker det upp en förfärlig blaffa på skärmen som täcker hela skärmbilden. Mäkta irriterande.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version