Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja öletikett!

Jag tänkte skriva ut lite etiketter till min senaste bryggd, en belgisk triple men efter att ha suttit några timmar vid datorn och pillat ihop B så kom flickvännen och sa att den var lite tråkig, doodlade då ihop A och undrar nu, vilken ska jag välja att skriva ut?

Tryck för större bild:

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Föredrar B, stilrent och bra

Permalänk

Tråkig? B var ju snygg! A kändes mer som något Halebop snickrat ihop.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

B säger jag.
Stilren och läcker, A var alldeles för kladdig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen av dem. Bara för att du kunde klottra ihop en etikett som var ännu fulare gör inte den första snygg. Gör om, gör rätt!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

A känns mer 2012. Det är coolt med saker som känns 2012.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Ingen av dem. Bara för att du kunde klottra ihop en etikett som var ännu fulare gör inte den första snygg. Gör om, gör rätt!

Tack för kritiken! Skulle du kunna bidra med några öl-etiketter som passar herren i fråga så kan jag lättare förstå vad det är som önskas i designväg, ett tips är http://www.ohbeautifulbeer.com/ Mycket fina etiketter där!

Visa signatur
Permalänk

Källkritik grabbar, TS påstår han har en flickvän..

Nå A tycker jag inte passar på en öl och B är mer stilrent, det som jag tycker stör är QR coden. Om den ska finnas, så tycker jag den bör sitta på en etikett på baksidan eller på något sätt göra den mindre diskret.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

B helt klart, men som bud_bundy nämner så tycker även jag att qr koden drar ner helhetsintrycket rejält.

Permalänk
Musikälskare

B utan tvekan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte föreslå att du slog ihop dem, mixade om logg ohv bakgrund och så vidare för att få fram en kompromiss. Men tyvärr.. jag skulle testa B före A.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Tycker båda va snygga, men valet hamnar på A då jag tycker B känns lite för "standard"

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Källkritik grabbar, TS påstår han har en flickvän..

Nå A tycker jag inte passar på en öl och B är mer stilrent, det som jag tycker stör är QR coden. Om den ska finnas, så tycker jag den bör sitta på en etikett på baksidan eller på något sätt göra den mindre diskret.

Tack för kritiken, QR-koden har jag med mest som en kul grej och jag har efter renderingen ändrat på B så att koden är betydligt mindre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Som öletikettsdesigner själv, så anser jag att B är bäst, den är mest "ölmässig" på något sätt.
Men som många säger så är QR-koden mest i vägen, har haft en sådan på några av mina etiketter, men den har tagits bort till förmån för ABV, EBC, IBU samt brygg/tappdatum.

Hade för övrigt varit trevligt att få veta hur du gör med fastsättning av dina etiketter.

Permalänk
Medlem

Jag har på tidigare etiketter haft bryggdata samt humlesorter, tänkte göra en avskalad modell nu till denna batch, kommer att klämma dit butteljeringsdatum någon stans då de ska lagras i några månader.
Jag fäster etiketterna med vanligt limstift, funkar bra och är lätt att få bort.

Visa signatur
Permalänk

Ok, jag förstår
Samma som jag då, finns ju en del som använder mjölk eller andra alternativa metoder, har dock aldrig testat med annat än limstift, därav min nyfikenhet