"No bootable device" efter om-montering av kylare

Permalänk
Medlem

"No bootable device" efter om-montering av kylare

Hej!

Installerade min processorkylare och datorn funkade, insåg sen att jag kopplat en fläkt fel, gjorde om kylar installationen och satte på datorn.
Nu står deet No Bootable device, kan inte göra någonting!
Har läst att man ska köra windows reparation så jag tog min windows skiva men nu kan jag inte öppna CD-läsaren. Hjälp!![B]

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad och tråd flyttad*

Jag lovar att du får bättre hjälp med en rubrik som beskriver ditt problem! Tråden tror jag även passar lite bättre här, eftersom ditt problem med största sannolikhet är ett handhavandefel, och inte ett fel på lagringsenheten.

Har du gjort något i felsökningsväg?

Det låter som att du har förlorat strömmen till SATA-enheterna (om du menar att du fysiskt inte kan öppna den optiska enheten). Dubbelkolla strömkablar och SATA-kablar till hårddisk och brännare, dubbelkolla även så att kabeln sitter ordentligt i nätagget om du har ett modulärt sådant.

Permalänk
Medlem

Har kollat alla SATA kablar, dom sitter i ordentligt.

Kan det vara moderkortet som gått sönder då :(. Hoppas inte.

Permalänk
Medlem

Men ser du enheterna i bios? kan du se dem i boot priority list eller dylikt. kolla med en annan sata disk tex osv?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

*LÖST*

Gick in på BIOS och loadade defaut settings och då funkade det.