OMG! Läs detta ffs så får ni garva.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mOOpiTh:

De va ju precis de han menade att han får 30 mb/s på sin 100lina från BBB

Hehe! Jag har själv fått ut 108mbit/s på mitt 100mbit/s bredband.. ganska ironiskt faktiskt.

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Har en kompis på min msn som är helt efterbliven och tror sig veta allt när det gäller datorer och nu har vi börja snacka fps och spel och han påstår att hans gudfar's dator drar ultra på bf3 med över 200fps (detta med bulldozer processor vilket gör det ännu mer intressant)

Så jag säger åt honom: Inte ens HD7970 drar över 200fps på bf3 i ultra så sitt inte o snacka skit. då får ja till svar av honom att 7970 suger kuk och att hans gudfar's dator är bättre (notera att ja aldrig får veta vad han har för komponenter förutom bulldozer processorn) ska klistra in exakt vad han sagt nu:

Jag: HD7970 är just nu världens bästa grafikkort och det klarar inte ens bf3 på ultra med 200fps+
Han: AMD radeon lol Geforce har bättre lollolz.
Jag:http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970... LÄS!!!!! jävla idiot Radeon HD 7970 är ett nysläppt grafikkort som är just nu världens snabbaste grafikkort och 2 sånna IHOP drar 158fps på bf3 i high settings så sitt inte o snacka skit.
Han: Stämmer verkligen inte..jag har sätt skiten med egna fucking jävla ögon..han ligger på 203 FPS Droppar ner till 170 cirka Och han har 1 fucking grafikkort-.- Jag vet väl vad fan jag själv ser lol

Så ganska rolig kille vet definitivt inget om datorer, Skulle dock va kul och veta vad hans käre gudfar har för något i sin dator vill också dra 200fps+ på ultra i bf3 :/

Han har väll ett rogmars2 och kör på 800x640 upplösning?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Förvånad att tråden inte är låst..

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag garvade....

Permalänk
Medlem

Tråden håller ju lågstadienivå så varför inte:

Skrivet av mOOpiTh:

Ehm jo eftersom han påstår att han laddar ner t.ex film i bittorrent i 30mb/sek om du förstår vad jag menar jag har 100mbit fiber och ja laddar ner i cirka 9-10mbit max.

MB/s. Megabit är fortfarande bara en storlek. (Mbit/s är nog vad du menar). Om du laddar ner i 1-1,25milliByte/s så bör du verkligen reklamera ditt bredband.

Skrivet av Karma_3750:

Ah okej, nu förstår jag. Du menar MegaByte: mB.

Ska du rätta folk så se då till att göra det rätt: MB, INTE milliByte.

Skrivet av MrNeikter:

Det högsta jag fått ut är 10mb/s.. (100mbit/s har jag)

Då suger ditt internet om du får ut 10% av den angivna kapaciteten, reklamera. (Hint: Läs ovan)

Skrivet av mOOpiTh:

De va ju precis de han menade att han får 30 mb/s på sin 100lina från BBB

Ja förmodligen var det så han menade, men det hade ju varit lättare att förstå om alla kunde använda beteckningarna på rätt sätt. Finns inga ursäkter till att använda det fel. Att köpa 2 hästkrafter mjölk blir inte rätt bara för att de flesta säkert hade misstänkt att människan förmodligen menar liter.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Faktiskt så är inte HD 7970 världens starkaste grafikkort, för det är GTX 590 dock har det världens starkaste grafikprocessor

Gällande din kompis så är det uppenbart att han inte har någon koll alls, så är bara att försöka strunta i honom.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Ehm jo eftersom han påstår att han laddar ner t.ex film i bittorrent i 30mb/sek om du förstår vad jag menar jag har 100mbit fiber och ja laddar ner i cirka 9-10mbit max.

Att du laddar ner i 9-10 av 100 är riktigt värdelöst, jag ligger på 90+ på våran 100 lina

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimman:

MB/s. Megabit är fortfarande bara en storlek. (Mbit/s är nog vad du menar). Om du laddar ner i 1-1,25milliByte/s så bör du verkligen reklamera ditt bredband.

Då suger ditt internet om du får ut 10% av den angivna kapaciteten, reklamera. (Hint: Läs ovan)

Ja förmodligen var det så han menade, men det hade ju varit lättare att förstå om alla kunde använda beteckningarna på rätt sätt. Finns inga ursäkter till att använda det fel. Att köpa 2 hästkrafter mjölk blir inte rätt bara för att de flesta säkert hade misstänkt att människan förmodligen menar liter.

Trolls som du kan bara gå och köpa upp en lång (och bred) påle upp i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Han kanske spelar i 800*600 ?

tänkte också det.

Permalänk
Medlem

LOL

ont:
Sluta trolla oss

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

Ännu en unge som behöver hävda sig, finns överallt. Min Renault på 90 hästar gör 0-100 på 4 sek, har räknat själv;)

Inte den bästa rubriken förresten;)

Min cykel gör 0-100 på 3 sec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Att du laddar ner i 9-10 av 100 är riktigt värdelöst, jag ligger på 90+ på våran 100 lina

Asså ingen fattar vad jag menar och ja vet ja skriver fel på hastigheter men de e för ja blandar ihop det. Om ja ska förklara super enkelt då på bredbandskollen så står det 94mbit ner (vilket e rätt okej när ja ska ha 100mbit?) och när ja laddar ner film så blir de alltså runt 9mb/s om du förstår men min kompis menar att han får 300mbit ner på bredbandskollen med 100mbit fiber :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Ouch, såg det. Sliten SKIFT-knapp. Oh wait... I see what you did there.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Faktiskt så är inte HD 7970 världens starkaste grafikkort, för det är GTX 590 dock har det världens starkaste grafikprocessor

Gällande din kompis så är det uppenbart att han inte har någon koll alls, så är bara att försöka strunta i honom.

6990 är snabbast vill jag minnas

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Tänker inte feeda trollet utan säger;

"Okej, så kul för dig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

1. Din polare är ett troll
2. Du är ett troll

sluta posta i tråden grabbar

+1
alla p12or bör göra som dagens tjejer, starta en blogg.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Asså ingen fattar vad jag menar och ja vet ja skriver fel på hastigheter men de e för ja blandar ihop det. Om ja ska förklara super enkelt då på bredbandskollen så står det 94mbit ner (vilket e rätt okej när ja ska ha 100mbit?) och när ja laddar ner film så blir de alltså runt 9mb/s om du förstår men min kompis menar att han får 300mbit ner på bredbandskollen med 100mbit fiber :S

Du har rätt och dem andra ha fel, eller ja man kan snabbt blanda ihop megabit och megabyte. har du 100mbit så kan du bara ladda ner i max 12.5 MB per sekund. Men på bredbandskollen så får du väl max ut 100mbit.

Förövrigt din kompis är ett troll som 100000 andra personer här i världen. kräv ett filmklipp bra tack hej

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kare:

+1
alla p12or bör göra som dagens tjejer, starta en blogg.

+1
..eller börja samla på frimärken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mOOpiTh:

Jo brukar göra det men ibland så blir det för mycket och då måste ja säga ifrån vafan -.-

Han kanske lider av mytomani?

Permalänk
Medlem

Han är ju uppenbarligen inte så gammal eller påläst.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

du har ju världens kap att ta hans bf3 acc om han är så dum

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Så han tankar 37,5MB/s med ett 100mbit/s bredband? jadu...det vore något, synd att det bara existerar i sagor

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

"Min pappa är starkare än din pappa"

Försök inte förklara för honom varför han har fel, säg bara att han har fel och ignorera honom.

Sen kommer han antingen vara tyst eller komma med mer rimliga förklaringar och efter ytterligare några myter, som är mer trovärdiga, får du reda på att han egentligen menade 20 fps och att hans gudfar sitter och spelar nyckelharpan hela dagarna.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

6990 är snabbast vill jag minnas

...Det har du rätt i xD är lite lost när det gäller AMD kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Han har väll ett rogmars2 och kör på 800x640 upplösning?

tror det är windowed mode 640x480 XD

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

hehe vilken resolution?

Gameboy upplösning 160 × 144

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Har en kompis på min msn som är helt efterbliven och tror sig veta allt när det gäller datorer och nu har vi börja snacka fps och spel och han påstår att hans gudfar's dator drar ultra på bf3 med över 200fps (detta med bulldozer processor vilket gör det ännu mer intressant)

Så jag säger åt honom: Inte ens HD7970 drar över 200fps på bf3 i ultra så sitt inte o snacka skit. då får ja till svar av honom att 7970 suger kuk och att hans gudfar's dator är bättre (notera att ja aldrig får veta vad han har för komponenter förutom bulldozer processorn) ska klistra in exakt vad han sagt nu:

Jag: HD7970 är just nu världens bästa grafikkort och det klarar inte ens bf3 på ultra med 200fps+
Han: AMD radeon lol Geforce har bättre lollolz.
Jag:http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970... LÄS!!!!! jävla idiot Radeon HD 7970 är ett nysläppt grafikkort som är just nu världens snabbaste grafikkort och 2 sånna IHOP drar 158fps på bf3 i high settings så sitt inte o snacka skit.
Han: Stämmer verkligen inte..jag har sätt skiten med egna fucking jävla ögon..han ligger på 203 FPS Droppar ner till 170 cirka Och han har 1 fucking grafikkort-.- Jag vet väl vad fan jag själv ser lol

Så ganska rolig kille vet definitivt inget om datorer, Skulle dock va kul och veta vad hans käre gudfar har för något i sin dator vill också dra 200fps+ på ultra i bf3 :/

Nej 7970 är inte "världens snabbaste grafikkort" som du påstår, 590gtx och 6990 är snabbare. 7970 är endast världens snabbaste konsumentgrafikkkort i singel gpu klassen.

Så där har du fel.

Såvida han bara har fel om att spelet spelas på Ultra (vilket vi antar är 1920x1080p) så är det möjligt att han talar sanning. På mindre skärmar i stil med (15-17tum) alternativt på TV aparater (40-60 tum) där du sitter långt ifrån så är det inte alls ovanligt att lira på otroligt låga upplösningar där 200fps inte alls är en omöjlighet.

Jag har exempelvis ofta högre fps på min htpc hos flickvännen (singel 4870) än jag har på min desktop (crossfire 6950, upplåsta till 6970). Med smarta inställningar och ett 3-4meter avstånd till tv'n så är det svårt att se någon störrre kvalitétsskillnad. (Nu spelar jag dock inte BF3, utan snarare needforspeed etc på htpcn.)

Din kompis ljuger alltså, men det kan i bästa fall bara behöva röra sig om ett missförstånd.

Förövrigt är tråden full med andra totala missupfattningar.. bland annat att det inte spelar någon roll vilken fps man har över 60. Flytet i ett spel skall aldrig jämföras med HZ på en skärm. Det är lika idiotiskt som att jämföra 24fps på film med 24 fps i spel.

Tycker du att det laggar sönder på http://www.youtube.com/watch?v=_gTKplwEynM?

Du kommer svara nej. Trots detta så tittar du på 24fps.

Men spelade du spelet så skulle du definitivt känna hur segt och oflytbart det var om du endast hade 24fps.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Booooooring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Du tog upp allt jag tänkte skriva Ganska pinsamt att folk inte tar sig tid att lära sig grundläggande terminologi inom Data/IT/överhuvudtaget.

Tack till personen som frågade varför OT:s vän ville "Dra 200 fps" XD Fick mig ett skratt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED