OMG! Läs detta ffs så får ni garva.

Permalänk
Medlem

OMG! Läs detta ffs så får ni garva.

Har en kompis på min msn som är helt efterbliven och tror sig veta allt när det gäller datorer och nu har vi börja snacka fps och spel och han påstår att hans gudfar's dator drar ultra på bf3 med över 200fps (detta med bulldozer processor vilket gör det ännu mer intressant)

Så jag säger åt honom: Inte ens HD7970 drar över 200fps på bf3 i ultra så sitt inte o snacka skit. då får ja till svar av honom att 7970 suger kuk och att hans gudfar's dator är bättre (notera att ja aldrig får veta vad han har för komponenter förutom bulldozer processorn) ska klistra in exakt vad han sagt nu:

Jag: HD7970 är just nu världens bästa grafikkort och det klarar inte ens bf3 på ultra med 200fps+
Han: AMD radeon lol Geforce har bättre lollolz.
Jag:http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970... LÄS!!!!! jävla idiot Radeon HD 7970 är ett nysläppt grafikkort som är just nu världens snabbaste grafikkort och 2 sånna IHOP drar 158fps på bf3 i high settings så sitt inte o snacka skit.
Han: Stämmer verkligen inte..jag har sätt skiten med egna fucking jävla ögon..han ligger på 203 FPS Droppar ner till 170 cirka Och han har 1 fucking grafikkort-.- Jag vet väl vad fan jag själv ser lol

Så ganska rolig kille vet definitivt inget om datorer, Skulle dock va kul och veta vad hans käre gudfar har för något i sin dator vill också dra 200fps+ på ultra i bf3 :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Varför vill du "dra" 200 fps+?

Permalänk

Ännu en unge som behöver hävda sig, finns överallt. Min Renault på 90 hästar gör 0-100 på 4 sek, har räknat själv;)

Inte den bästa rubriken förresten;)

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, och..? Att ni bråkar såhär är bara löjligt. Hänvisa till seriösa källor, och inse att du helt enkelt har rätt, och han har fel. Sålänge du vet det, spela roll vad grabben tror. Att människor, speciellt yngre, överdriver är inte ovanligt.

Troligen har gudfadern inte ens nästan 200 FPS. Om han ändå skulle ha det snackar vi 3-4 GTX580 / 7970.

Fortfarande tramsigt dock.

EDIT: Jag garvade inte heller, du lurade mig, och jag vill ha tillbaka de tre minuterna av mitt liv.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobRob:

Varför vill du "dra" 200 fps+?

Han skröt om sin dator som kan spela minecraft med bra fps och då sa jag: Dra bf3 på high settings med 50-60fps då säger han bara 60?! Min gudfar drar 200fps+ de va så diskussionen börja och vrf skulle man inte vilja ha 200fps?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Vi är väl medvetna om alla dessa människor som är mindre upplysta, men som låtsas vara väldigt kunniga. Så vad vill TS att vi ska göra?
Men det är inte mycket vi kan göra åt saken, särskilt inte eftersom mängden bara ökar när folk inser att de inte behöver vara "svenssons", de stannar dock oftast på denna "otrevliga" nivå.
Detta är min uppfattning, inga källor på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mOOpiTh:

Han skröt om sin dator som kan spela minecraft med bra fps och då sa jag: Dra bf3 på high settings med 50-60fps då säger han bara 60?! Min gudfar drar 200fps+ de va så diskussionen börja och vrf skulle man inte vilja ha 200fps?

..För att genomsnittsskärmen ändå bara kan visa 60 FPS..? Att köpa en onödigt kraftfull dator är bara dumt, och att skryta är också bara dumt. Att du lägger ut det här och söker ryggdunkar är också dumt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Okej, och..? Att ni bråkar såhär är bara löjligt. Hänvisa till seriösa källor, och inse att du helt enkelt har rätt, och han har fel. Sålänge du vet det, spela roll vad grabben tror. Att människor, speciellt yngre, överdriver är inte ovanligt.

Troligen har gudfadern inte ens nästan 200 FPS. Om han ändå skulle ha det snackar vi 3-4 GTX580 / 7970.

Fortfarande tramsigt dock.

EDIT: Jag garvade inte heller, du lurade mig, och jag vill ha tillbaka de tre minuterna av mitt liv.

Ja länkade ju honom till 7970 testet men han vägrar ju läsa och se att han har fel också därför ja blir så förbannad -.- Han satt ju o påstod häromdagen att han hade nå uber program som gör att han laddar ner i 30mbit/sek på bittorrent med 100mbit fiber från BBB -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det högsta jag vet är CrossfireX med 6970 som toppade 145 men sjönk till 90 som standard.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mOOpiTh:

Ja länkade ju honom till 7970 testet men han vägrar ju läsa och se att han har fel också därför ja blir så förbannad -.- Han satt ju o påstod häromdagen att han hade nå uber program som gör att han laddar ner i 30mbit/sek på bittorrent med 100mbit fiber från BBB -.-

En lögnare, helt enkelt. Som jag sa, acceptera att han har fel och du har rätt bara, låt honom tro vad som helst. Det spelar ju inte dig någon roll? Nästa gång han kommer med en uppenbar lögn, säg bara "Okej, så kul för dig."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

En lögnare, helt enkelt. Som jag sa, acceptera att han har fel och du har rätt bara, låt honom tro vad som helst. Det spelar ju inte dig någon roll? Nästa gång han kommer med en uppenbar lögn, säg bara "Okej, så kul för dig."

Jo brukar göra det men ibland så blir det för mycket och då måste ja säga ifrån vafan -.-

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Ja att ladda ner 30mbit är ju inte så farligt eftersom han har 100mbit-lina...

Permalänk
Medlem

Han kanske spelar i 800*600 ?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

1. Din polare är ett troll
2. Du är ett troll

sluta posta i tråden grabbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jo brukar göra det men ibland så blir det för mycket och då måste ja säga ifrån vafan -.-

Varför det? Har träffat många mytomaner/överdrivare i mitt liv, och det är ytterst effektivt att bara skita i deras lögner, notera dock till att det oftast leder till en försämrad "vänskap", då dessa personer endast suktar efter uppmärksamhet. Men vad är det för vän att ha igentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mOOpiTh:

Varför det? Låt honom ha fel, det skadar ju inte dig direkt. Säger han att han har magiska program, be om dem. Säger han att han har ofattbart kraftfulla datorer, be att få se dem. Be om bevis, helt enkelt, svårare än så är det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Ja att ladda ner 30mbit är ju inte så farligt eftersom han har 100mbit-lina...

Ehm jo eftersom han påstår att han laddar ner t.ex film i bittorrent i 30mb/sek om du förstår vad jag menar jag har 100mbit fiber och ja laddar ner i cirka 9-10mbit max.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att du ens orkar lägga ner tid på detta samt söker desperat efter bekräftelse från andra på forumet så du kan försöka ge dig på honom ännu mer. Så du ska inte säga något när du inte är bättre själv.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Varför det? Har träffat många mytomaner/överdrivare i mitt liv, och det är ytterst effektivt att bara skita i deras lögner, notera dock till att det oftast leder till en försämrad "vänskap", då dessa personer endast suktar efter uppmärksamhet. Men vad är det för vän att ha igentligen?

Aa sant börjar tröttna på han.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Har en kompis på min msn som är helt efterbliven och tror sig veta allt när det gäller datorer och nu har vi börja snacka fps och spel och han påstår att hans gudfar's dator drar ultra på bf3 med över 200fps (detta med bulldozer processor vilket gör det ännu mer intressant)

Så jag säger åt honom: Inte ens HD7970 drar över 200fps på bf3 i ultra så sitt inte o snacka skit. då får ja till svar av honom att 7970 suger kuk och att hans gudfar's dator är bättre (notera att ja aldrig får veta vad han har för komponenter förutom bulldozer processorn) ska klistra in exakt vad han sagt nu:

Jag: HD7970 är just nu världens bästa grafikkort och det klarar inte ens bf3 på ultra med 200fps+
Han: AMD radeon lol Geforce har bättre lollolz.
Jag:http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970... LÄS!!!!! jävla idiot Radeon HD 7970 är ett nysläppt grafikkort som är just nu världens snabbaste grafikkort och 2 sånna IHOP drar 158fps på bf3 i high settings så sitt inte o snacka skit.
Han: Stämmer verkligen inte..jag har sätt skiten med egna fucking jävla ögon..han ligger på 203 FPS Droppar ner till 170 cirka Och han har 1 fucking grafikkort-.- Jag vet väl vad fan jag själv ser lol

Så ganska rolig kille vet definitivt inget om datorer, Skulle dock va kul och veta vad hans käre gudfar har för något i sin dator vill också dra 200fps+ på ultra i bf3 :/

EDIT: Jag gjorde inte denna tråd för att få medhåll av er eller liknande utan för att han ej tror på mig m.m så därför tänkte jag att om en massa sweclockare bevisar och talar om för honom att han har fel så kanske han fattar till slut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Ehm jo eftersom han påstår att han laddar ner t.ex film i bittorrent i 30mb/sek om du förstår vad jag menar jag har 100mbit fiber och ja laddar ner i cirka 9-10mbit max.

Ah okej, nu förstår jag. Du menar MegaByte: mB.

bit visar fart, byte visar storlek i det här sammanhanget.

Permalänk

Hur gammal är du TS? 11-12? Trådstarten och din "min pappa är bäst" diskussion med din polare är sånt man gjorde när man var 11-12 år, inget att diskutera på ett datorforum.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mOOpiTh:

Det hade varit roligt om han sagt att han fått 30 megabyte/s.. för det ät omöjligt på ett 100mbit/s bredband..

100mbit = 12,5 megabyte

Det högsta jag fått ut är 10mb/s.. (100mbit/s har jag)

Permalänk

hehe vilken resolution?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det hade varit roligt om han sagt att han fått 30 megabyte/s.. för det ät omöjligt på ett 100mbit/s bredband..

100mbit = 12,5 megabyte

Det högsta jag fått ut är 10mb/s.. (100mbit/s har jag)

De va ju precis de han menade att han får 30 mb/s på sin 100lina från BBB

Visa signatur

Permalänk

Han kanske har gtx590 och kör i 1x1 upplösning?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Hur gammal är du TS? 11-12? Trådstarten och din "min pappa är bäst" diskussion med din polare är sånt man gjorde när man var 11-12 år, inget att diskutera på ett datorforum.

Jag är 19år och vadå min pappa är bäst vi pratar inte om någons pappa haha nödvändig kommentar från dig

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaihai123:

hehe vilken resolution?

Sant! Det har faktiskt ingen tänkt på! Gudfadern kanske spelar i ruskigt låg upplösning, men ändå med rätt kraftfullt grafikkort. Då vore uttalandet inte oresonabelt alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Han kanske har gtx590 och kör i 1x1 upplösning?

Ja förmodligen måste det ju vara så för vad jag vet har ingen lyckats få 203fps på ultra i bf3 med 1 grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Upplys honom om att det finns en fin knapp som heter blockera? Inget roligt att prata med sådana troll