Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vart testa tangentbord med röda switches? Samt, tangentbord med ökad key repeat ratio

Permalänk
Medlem

Vart testa tangentbord med röda switches? Samt, tangentbord med ökad key repeat ratio

1. Någon som vet om de finns någon affär (eller annan plats) där man kan kan testa tangentbord med röda switches?

2. Någon som vet något annat tangentbord än Zowie Celeritas som har funktion för ökad key repeat ratio (repetitionshastighet)?

Tack

Permalänk
Medlem

1. Inet hade Qpad brädor med röda cherrys när jag var där strax innan jul... Annars är det mycket möjligt att de har Corsair-tangentborden inne nu som du bör kunna få klämma på.

2. Inte vad jag vet, men borde väl gå att lösa via inställningar i windows väl? (Kunde man inte ändra sånt i bios förut, eller minns jag helt galet?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Vilken Inet butik var detta? Jag bor nära STH så.

Windows inställningars max hastighet är inte tillräckligt hög i min mening Med Celeritas tangentbordet kan man köra upp till 8 ggr windows max hastighet. Inte hört något om att ändra i bios, tror inte det går.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt hade alla blå,svarta o röda när jag var där senast detta var dock i gbg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfZerg:

Tack för svar. Vilken Inet butik var detta? Jag bor nära STH så.

Jag var på Inet på sveavägen i Stockholm. Vet dock inte om de där Qpad med röda switchar var något de bara hade tillfälligt eller inte.
Elgiganten på kungsgatan kan ev ha något mekaniskt tangentbord framme, men kanske inga med röda switchar.
Mediamarkt i Gallerian kommer jag inte ihåg vilka tangentbord de hade framme alls - sorry!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svar. Drar nog en signal till Inet sveavägen och frågar om de har något med röda switchar som man kan komma och känna på.