Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Sen när dom räknar ut att dom förlorat alla dessa hundratals miljarder pga nerladningar, vet dom då även hur många av alla nerladningar som slutat upp i ett inköp av varan?

saken är ju att dom räknar alla nedladdningar som ett missat köp.
om vi börjar med spel och film så är väldigt få värda att köpa idag och för att inte gå på en mina så är nedladdning ett bra sätt att kvalitetskontrollera innehållet innan köp. Är spelet bra, självklart så köper jag det.

musiken är annorlunda idag då Spotify har kommit och löst mitt problem med att prova lyssna på nya artister gratis(99kr/mån) istället för att chansa och kasta 150kr på en cd som det finns under 10% chans att jag ens gillar.

Jag lägger ganska mycket pengar på spel,musik,film men enbart där jag får ut vad jag vill av varan. är det ett dåligt spel,film,album så köper jag det inte efter en nedladdning.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Det här är den sjukaste ursäkten för stöld som finns, så om jag inte har råd med den där jackan som jag jättegärna vill ha då är det helt okay att sno den?

Man kan inte jämföra en datorfil med ett fysiskt objekt. En bättre jämförelse är att man istället köper en billig kinesisk kopia istället för den jackan som företaget tillverkat, vilket många gör och inte ser något fel i det.

Om jag har intryck att jag är en sådan som laddar ned allting så kan jag säga att jag inte laddat ned en olaglig musik fil sen Kazaa blev invarderat med virus. Jag stödjer spelindustrin till 100%, köper alla mina spel, betalar för min musik men jag har inget emot de som laddar ned en enstaka gång. De som ENDAST laddar ned det de vill ha och förväntar sig att få allting gratis är de som blivit för bortskämda av den frihet som funnits tillgänglig, vilket är helt jävla äckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Att stänga ner Megaupload för att de ligger illegala filer e som att stänga ner bilfabriken för att vissa kör för fort med sin bil.

Nja, skulle väll snarare säga att det är som att stänga ner en bilfabrik för att man kan förvara stöldgods i bagage-utrymmet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

olagligheter för att utvisa olagligheter? tjoho

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

Amerikanska trupper har inte funnits i Irak på månader nu.

Så länge har de inte varit borta från Irak, och de hade varit kvar om Obama fått som han ville.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Fan lika efterblivet som när svenska armén köpte 15 black hawk helikoptrar för 1 miljard.

Och döpte om dom till Helikopter 16

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Det här är den sjukaste ursäkten för stöld som finns, så om jag inte har råd med den där jackan som jag jättegärna vill ha då är det helt okay att sno den?

Hatar verkligen denna liknelse, en jacka kopieras inte, ägaren av jackan går alltså miste om något.

YES I WOULD STEAL A CAR, om den gick att kopiera och jag kommer undan.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanger:

Vad fan har USA i andra länder att göra? När ska de inse att de ska hålla sig i sitt land.

Vad fan gör de ens nere i Irak?

I Irak finns det olja. Enda anledningen och end of. Deras förebrående, "massförstörelsevapen", var lögn och det visste de såväl som FN mycket väl.

Skrivet av Inanimate:

Amerikanska trupper har inte funnits i Irak på månader nu.

Nja det där är en definitionsfråga. Reguljära stridande förband har lämnat, men antalet statsanställda amerikaner i Irak uppgår till inte mindre än 16 000 personer, varav en stor del är beväpnad personal.

Turligt nog är dock det amerikanska imperiet i förfall, så de lockbeten (vaga löften om frihandelsavtal) man slängt till Nya Zeeland för att få deras samarbete i denna räd kommer inte fungera i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Hatar verkligen denna liknelse, en jacka kopieras inte, ägaren av jackan går alltså miste om något.

YES I WOULD STEAL A CAR, om den gick att kopiera och jag kommer undan.

Precis, gick det att kopiera bilar lika enkelt och billigt som filer så skulle jag absolut göra det, jag menar, ägaren förlorar ju inte på det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

saken är ju att dom räknar alla nedladdningar som ett missat köp.
om vi börjar med spel och film så är väldigt få värda att köpa idag och för att inte gå på en mina så är nedladdning ett bra sätt att kvalitetskontrollera innehållet innan köp. Är spelet bra, självklart så köper jag det.

musiken är annorlunda idag då Spotify har kommit och löst mitt problem med att prova lyssna på nya artister gratis(99kr/mån) istället för att chansa och kasta 150kr på en cd som det finns under 10% chans att jag ens gillar.

Jag lägger ganska mycket pengar på spel,musik,film men enbart där jag får ut vad jag vill av varan. är det ett dåligt spel,film,album så köper jag det inte efter en nedladdning.

Precis lite grann det jag ville få fram också.
Med spel så köper jag väldigt få och spelar färre.
Laddar inga spel bör tillläggas. Enda gången jag köper spel är när steam ha en superrea med minimum 75% på spel jag är intresserad av.

När det kommer till film så laddan någon enstaka om året, kanske 1 eller 2st typ. Utöver det så köper jag film för 15-20.000kr om året.
Innan laddade jag så gott som varje film innan jag köpte den och köpte jag inte den så väntade jag tills priset sjönk till en nivå då jag ansåg filmen vara värd pengarna.
Tvivlar starkt på att jag är ensam med att göra så.

Mediaindustrin måste se till att lämna 70talet nu och ta ett expresståg till 2012 och inse att dom är gamla fosiler som får se till att utvekla sig i samma takt som resten av världen. Eller vad säger ni?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Fan lika efterblivet som när svenska armén köpte 15 black hawk helikoptrar för 1 miljard.

Ehh?
Om nVidia skulle får flera års försening på Kepler hade man inte väntat till april utan köpt AMD direkt, samma med våra helikoptrar där byggnation av det beställda NH90-sstemet försenats oerhört (typ 6år), därav köpte Sverige in Black Hawk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Helt rätt att stänga ner sidor som hostar piratat material.

Kan man inte hålla koll på vad man hostar ska man inte hosta sidan.

Och du tycker kontroll av absolut allting är fortfarande frihet på internet? Och varför stänga ner en hel sida, när det finns mycket lagligt där med, tex. massor av moddar till spel mm. mm.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Din jämförelse är inte rätt eftersom om man snor en jacka så förlorar butiken den jackan och får inte tillbaka det som de har lagt ut för den.
Laddar man ner en film t.ex. för att man inte har råd så försvinner inget fysiskt exemplar från någon butik och butiken kan därmed sälja det exemplar som jag annars hade kunnat ta fysiskt till någon kund som faktisk har råd. Med andra ord ingen förlust för någon.

Så vem skulle betala för produktion, löner, distribution m.m om ingen betalade? Om jag suttit och utvecklat ett spel i tre år, inte bara lagt ner pengar på det men också tid och sen sitter massa jon och laddar ner spelet då snyltar dom om något inte bara på mitt verk men också på respekt och andra etiska värden.

Piratkopierandet drivs av att det finns dom som gör rätt för sig och betalar, precis som folk som lever på bidrag (när man skulle kunna jobba etc), dessa soffsnyltare lever på andras arbete, nej såna iglar skulle samhället må bättre utan.

Det går aldrig att motivera stöld, oavsett om man säger sig inte ha råd, man vill bara prova eller vad det nu är, folk som inte gör rätt för sig är parasiter i samhället som bara orsakar skada och lever på andras slit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Precis, gick det att kopiera bilar lika enkelt och billigt som filer så skulle jag absolut göra det, jag menar, ägaren förlorar ju inte på det.

Om inte annat så vinner ju ägeren (Bilmärket) på att folk får upp ögonen för deras bil, gratis reklam!

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Så vem skulle betala för produktion, löner, distribution m.m om ingen betalade? Om jag suttit och utvecklat ett spel i tre år, inte bara lagt ner pengar på det men också tid och sen sitter massa jon och laddar ner spelet då snyltar dom om något inte bara på mitt verk men också på respekt och andra etiska värden.

Piratkopierandet drivs av att det finns dom som gör rätt för sig och betalar, precis som folk som lever på bidrag (när man skulle kunna jobba etc), dessa soffsnyltare lever på andras arbete, nej såna iglar skulle samhället må bättre utan.

Det går aldrig att motivera stöld, oavsett om man säger sig inte ha råd, man vill bara prova eller vad det nu är, folk som inte gör rätt för sig är parasiter i samhället som bara orsakar skada och lever på andras slit.

Jag säger inte att kopiering är rätt om det är upphovsrättsskyddat. Dock är det inte stöld på det sättet. Och sitter du och gör ett spel under tre år och inte får det sålt för att folk inte har råd så har det inget med fildelningen att göra. De hade inte köpt spelet ändå just p.g.a. att de inte har råd.

Laddar folk ner det trots att de har råd så är det dock en annan femma. Jag tycker absolut att man ska betala för sig.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Att bolagen kan har råd att släppa så många filmer och ny musik när det går så dåligt för dem, det är mig veterligen lite märkligt. Och att det ska pumpas ut så mycket pengar det bara går, födas så många stjärnor i Idol och allt vad det heter, och ändå är det inte tillräckligt.

Lite OT men men...

Nää, Gör om, gör rätt!

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Det är samma bullshit dom spyr ut här som med koldioxiden.

Det går att omformulera din fråga.
"Fattar inte en jävel av USAs regering att mänskligt skapade klimathotet är en bluff?"

Det finns många som laddar ner spel, musik och filmer som hade kunnat tänka sig betala för det. Men det finns också många som laddar ner samma samma spel, musik och filmer som inte under några omständigheter hade kunnat tänka sig betala för det men konsumerar det för att dom kan komma åt det gratis. Hur många i dessa två läger är omöjligt att säga men det är nog fler som konsumerar när det gratis men kommer inte konsumera det då det kostar och då är det ingen förlust för spel- och mediaindustrin från första början.

Vi alla vet att stora industrier nästan alltid förvränger sanningen och vinklar siffror till sin fördel för att bevara sin makt eller utöka den. Vi själva gör det i CV, i löneförhandlingar och slänger ur oss lögner för att behålla ansiktet.

fick du sparken för att du spelade på arbetstid eller?

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Skrivet av Bejje:

FisheRswe: Det var en kraftfull dator du har i signaturen

Funkar perfekt för slö surf och webbläsar spel!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Om inte annat så vinner ju ägeren (Bilmärket) på att folk får upp ögonen för deras bil, gratis reklam!

Sen går i och för sig tillverkaren i konkurs eftersom ingen skulle köpa deras bilar då, men och andra sidan skulle företagen som har tekniken att kopiera bilarna till en mycket låg summa (tänk internetleverantörerna, hårddisktillverkarna) vinna på det istället.

Vissa tjänar på det, andra förlorar på det. Pengarna flyttas bara runt mellan företag och skiftar i storlek.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Cyberkrig som Anonymous håller på med kommer med tiden klassas som terrorism och ger regeringar ytterligare anledningar till att reglera och censurera internet. Samma princip gäller vid demonstrationer. När demonstrationer bryter ut till gatukrig så ger det regeringar anledning att ge polisen mer makt. Polisen världen runt ser idag ofta ut som militär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag säger inte att kopiering är rätt om det är upphovsrättsskyddat. Dock är det inte stöld på det sättet. Och sitter du och gör ett spel under tre år och inte får det sålt för att folk inte har råd så har det inget med fildelningen att göra. De hade inte köpt spelet ändå just p.g.a. att de inte har råd.

Laddar folk ner det trots att de har råd så är det dock en annan femma. Jag tycker absolut att man ska betala för sig.

Jo men påståendet "jag har inte råd" handlar i många fall om prioriteringar, jag jobbade extra vid sidan av plugget för att kunna köpa mina spel exempelvis. Kanske får man strunta i att köpa något annat för att kunna ha råd att köpa en film eller ett spel? Precis som allt annat i samhället så kan inte alla få allt, det finns massor med saker jag skulle vilja ha men inte har råd med, då får jag helt enkelt vänta tills jag har råd eller strunta i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalohux:

Personligen anser jag att kampen redan är förlorad. Inom tio år är internet lika kontrollerat av myndigheter som övriga samhället. Det är så många sovande människor som tror att allt är "konspirationsteorier" och inte bryr sig om viktiga händelser och hellre tittar på sport och tror att filmstjärnor är deras familjemedlemmar.

Så vi har inte en chans! Njut medan ni har chansen, snart är det slut på fildelningen.

Jag tror inte det ja. Files will find a way! Det kommer komma nya tekniker som ersätter andra osv osv. Kör klassikern; Kassettband -> CD/DVD -> BBS -> FTP -> Napster -> DC++ -> Bittorrent -> ??? Så länge inte världskrig utbryter och skickar oss tillbaka till 1800-talet kommer Internet fortsätta utvecklas åt användarnas vilja.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Så vem skulle betala för produktion, löner, distribution m.m om ingen betalade? Om jag suttit och utvecklat ett spel i tre år, inte bara lagt ner pengar på det men också tid och sen sitter massa jon och laddar ner spelet då snyltar dom om något inte bara på mitt verk men också på respekt och andra etiska värden.

Piratkopierandet drivs av att det finns dom som gör rätt för sig och betalar, precis som folk som lever på bidrag (när man skulle kunna jobba etc), dessa soffsnyltare lever på andras arbete, nej såna iglar skulle samhället må bättre utan.

Det går aldrig att motivera stöld, oavsett om man säger sig inte ha råd, man vill bara prova eller vad det nu är, folk som inte gör rätt för sig är parasiter i samhället som bara orsakar skada och lever på andras slit.

Blaj. Det finns ingen *rättighet* att någon prompt måste kunna tjäna pengar på att göra jobbet "X". Ingen som helst sådan rättighet. Gör nå't annat du får betalt för istället.

Förr fanns en enorm is-industri i Sverige. Förr fanns sumprunkare. Sedan kom frysskåpet och dessa industrier, allt från den lågavlönade isutkörarpojken till den råtobakstuggande sumprunkaren försvann. Det är evolution inom samhället baserat på tekniska framsteg. Är det bättre med frysar än is? Antagligen, men is är miljövänligare. Men frysen är simplare, enklare att handha och slog snabbt ut ishyddorna med sitt vass.

Likaså är det med många andra yrkesgrupper. Vill folk inte betala för din film? Ta en jävla HINT och gör inte fler filmer då. Folk tittar ju ändå hellre på när en parcourkille krossar pungkulorna mot ett trappräcke på Youtube än din sketna amriska skräpfilm.

Så väx upp, inse att du måste förändras i takt med samhället och ställ dig och sälj frysar på MM istället.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jo men påståendet "jag har inte råd" handlar i många fall om prioriteringar, jag jobbade extra vid sidan av plugget för att kunna köpa mina spel exempelvis. Kanske får man strunta i att köpa något annat för att kunna ha råd att köpa en film eller ett spel? Precis som allt annat i samhället så kan inte alla få allt, det finns massor med saker jag skulle vilja ha men inte har råd med, då får jag helt enkelt vänta tills jag har råd eller strunta i det.

Det har du rätt i, men tänk så här. Tonåringen "Krille" vill köpa ett spel, men har knappt råd med mat när han nyss har flyttat hemifrån och inte har ett jobb. Han skulle kunna prioritera bort ännu mer mat och halvsvälta. Spelet han vill ha finns det inget demo på och han känner ingen som har det så han kan inte testa det. Om han nu ska offra sin mat och gå hungrig så måste det verkligen, verkligen vara värt varenda krona och lite till, men hur ska han veta det utan att testa det? Jo han får ladda ner det och testa det och är det faktiskt så bra som han hoppas på så kan han kanske köpa det nästa månad, men är det inte bra så spelar han det inte heller olch tar bort det från sin hårddisk. Jag ser inget fel i det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Precis lite grann det jag ville få fram också.
Med spel så köper jag väldigt få och spelar färre.
Laddar inga spel bör tillläggas. Enda gången jag köper spel är när steam ha en superrea med minimum 75% på spel jag är intresserad av.

När det kommer till film så laddan någon enstaka om året, kanske 1 eller 2st typ. Utöver det så köper jag film för 15-20.000kr om året.
Innan laddade jag så gott som varje film innan jag köpte den och köpte jag inte den så väntade jag tills priset sjönk till en nivå då jag ansåg filmen vara värd pengarna.
Tvivlar starkt på att jag är ensam med att göra så.

Mediaindustrin måste se till att lämna 70talet nu och ta ett expresståg till 2012 och inse att dom är gamla fosiler som får se till att utvekla sig i samma takt som resten av världen. Eller vad säger ni?

Lite roligt med allt är att alla undersökningar som görs så visar det att dom som laddar ner typ musik är dom som köper mest lagligt oxå
Jag gör så med spel, laddar testa aaaaaaaa precis det jag ville ha ja då köper jag det
Klart dom måste lämna grottorna och lära sig göra upp eld

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Haha säger jag bara

Ja - Piratkopiering är fel
Nej - Det rättfärdigar inte FBI´s åtgärd

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corran:

Blaj. Det finns ingen *rättighet* att någon prompt måste kunna tjäna pengar på att göra jobbet "X". Ingen som helst sådan rättighet. Gör nå't annat du får betalt för istället.

Förr fanns en enorm is-industri i Sverige. Förr fanns sumprunkare. Sedan kom frysskåpet och dessa industrier, allt från den lågavlönade isutkörarpojken till den råtobakstuggande sumprunkaren försvann. Det är evolution inom samhället baserat på tekniska framsteg. Är det bättre med frysar än is? Antagligen, men is är miljövänligare. Men frysen är simplare, enklare att handha och slog snabbt ut ishyddorna med sitt vass.

Likaså är det med många andra yrkesgrupper. Vill folk inte betala för din film? Ta en jävla HINT och gör inte fler filmer då. Folk tittar ju ändå hellre på när en parcourkille krossar pungkulorna mot ett trappräcke på Youtube än din sketna amriska skräpfilm.

Så väx upp, inse att du måste förändras i takt med samhället och ställ dig och sälj frysar på MM istället.

+1

Industrin måste anpassa sig efter vad folk vill ha. Spotify är ett bra exempel på några som lyckats med det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jo men påståendet "jag har inte råd" handlar i många fall om prioriteringar, jag jobbade extra vid sidan av plugget för att kunna köpa mina spel exempelvis. Kanske får man strunta i att köpa något annat för att kunna ha råd att köpa en film eller ett spel? Precis som allt annat i samhället så kan inte alla få allt, det finns massor med saker jag skulle vilja ha men inte har råd med, då får jag helt enkelt vänta tills jag har råd eller strunta i det.

Jag kan hålla med dig här, alla ska ha betalt för sitt arbete. Tyvärr går det 100 dåliga spel på 10 bra så det är svårt att motivera ett köp ibland. Demo är bra men kanske inte ger dig hela sanningen. Recensioner är bra men många gånger är spelen bara hypade och får på tok för bra betyg enligt mig. Jag har lagt ut åtskilliga tusenlappar på spel som varit ren skit, och inte finns det något jag kan göra åt det.

Det är svårt hur man ska hitta en balans så att alla får betalt för mödan, det gäller allt.

Min personliga åsikt är att man börjar i fel ända, nämligen dem som redan har pengar. Vore det inte bättre att folk som jobbar 18 timmar om dagen någonstans på jorden kunde få lite hjälp.... Arghhh... Hela den här världen är så rubbad...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Serrano:

Hatar verkligen denna liknelse, en jacka kopieras inte, ägaren av jackan går alltså miste om något.

YES I WOULD STEAL A CAR, om den gick att kopiera och jag kommer undan.

Samma här

Hade jag kunnat kopiera grannens Volvo V50 och han hade haft kvar sin, hade jag gjort det

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Jaha då är vi igång igen. Som vissa redan sagt borde tjänster som Spotify tex lyftas fram där har vi en tjänst som hjälper till mot nedladdning.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I