Klart första bygge som behöver en extra syn!

Permalänk

Klart första bygge som behöver en extra syn!

Jag har suttit och lurkat forumet nu en tid och kommit fram med en egen köplista som jag behöver lite synpunkter på så att allt är bra och inga fel, eventuellt kan få billigare/bättre prylar.

Här är listan! http://www.inet.se/kundvagn/visa/1401282/2012-01-22

Skulle gärna vilja ha synpunkter om vattenkylningen, har aldrig använt en förr

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mycket dyrare än så på inet, får fundera

Permalänk

Ser bra ut tycker jag. Men själv hade jag, som Ignostic, hellre tagit en GTX580. Finns ju dock bra och billigare nätagg än det du har valt, dvs om du inte har tänkt uppgradera till CF eller SLI i framtiden.

EDIT: sen vetitusan om jag inte hellre hade tagit ett par G.Skill Ripjaw istället för drygt 50kr mer. Har inte så bra erfarenheter av Corsairs ramminnen...

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk

Men GTX 580 kostade drygt 4k på intet, värt? Är det mycket bättre än 6970?

Det var någon polare sa att jag behövde bättre RAM-minnen, vill ju ha en hyffsad speldator, tror ni jag behöver uppgradera dem?

Permalänk
Medlem

skulle tagit en samsung 830 128 gb:) med tanke på denna recension, då den framstår som lite bättre.
http://www.nordichardware.se/lagring/44273-samsung-ssd-830-ex...

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Ta en samsung ssd 128gb och sen lägg till en fläkt till din H70 då den kommer utan fläkt!
Sen är det gkortet bra... Och är mycket tystare jämfört med det gtx580 kortet någon länkade! Men det bättre:)
Annars ser det bra ut!
Kolla på grejerna på prisjakten:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Förslag på vilken fläkt? Jag har ingen aning
Det följer ju med 2st 120mm med chassit, de räcker inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangarinte:

Mycket dyrare än så på inet, får fundera

Varför måste du köpa från inet? Ska du låta dom montera? Att sätta in ett grafikkort är väldigt lätt

Skrivet av Bangarinte:

Förslag på vilken fläkt? Jag har ingen aning
Det följer ju med 2st 120mm med chassit, de räcker inte?

Det följer inte med fläktar till cpu kylaren du valt som Failbygge skrev. Där behöver du mao minst en och sen rekommenderar jag att du lägger till en till inblås, fläktarna som följer med är tysta men inte speciellt effektiva.

Planerar du för crossfire/sli så är det bra att du tar ett kraftigt nätagg annars är 800w väldigt mycket mer än du behöver

Permalänk

Tänkte köpa ifrån inet eftersom det var lätt att plocka ihop och vet inte många andra sidor...

Kan du länka till ett inblås eftersom jag är väldigt ny med detta ihopplockande, vet inte vad de heter och det är bara att ta några fläktar?
Hur många av dessa borde jag köpa? http://www.inet.se/produkt/6308385/nexus-120mm
Och jo planerar för SLI/CF i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangarinte:

Tänkte köpa ifrån inet eftersom det var lätt att plocka ihop och vet inte många andra sidor...

Kan du länka till ett inblås eftersom jag är väldigt ny med detta ihopplockande, vet inte vad de heter och det är bara att ta några fläktar?
Hur många av dessa borde jag köpa? http://www.inet.se/produkt/6308385/nexus-120mm
Och jo planerar för SLI/CF i framtiden

fast du sparar säkerligen ganska mycket om du väljer ett par olika ställen. cdon brukar ha bra erbjudanden och troligtvis hittar du en 5% rabattkod dit om du googlar "sweclockers cdon rabatt". Alina har jag aldrig handlat på men dom har ett väldigt bra pris på det grafikkortet jag länkade förut och bra betyg på prisjakt.

När det gäller fläktarna så tycker jag som sagt att det är vettigt att ha en till fläkt som inblås fram på chassit sen behöver du 1 eller 2 till din cpu kylare. Funkar säkerligen med 1 men med 2 kyler den bättre...kolla om det är värt att ha 2 på nått test eller liknande, har ingen koll på vattenkylning.