Jailbreak för Apple Iphone 4S och Ipad 2 med Ios 5.01 redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_raz:

Hoppas de släpper ett till 3gs också

Har funnits ute hur länge som helst nu till 3GS och 4, är bara de nya A5-enheterna (ipad2 och 4S) som varit ett problem att jailbreaka.

Skrivet av MacEnkronan:

Ja, alltså att telefonen inte blev en förnyad så att jag kände att telefonen gick att använda på ett nytt och annorlunda sätt.:)

Då får du väl tänka över vad du skulle kunna vilja göra med din iphone som du inte kan göra idag, klurar du ut det så lär du kunna hitta något som löser det åt dig Vad som helst i princip lär du kunna göra med en jailbreakad iphone.

Skrivet av RepZi:

Kanske dags då att jailbreaka sin iPad 2 dådå.

Hmm, tvekar ändå till att göra det. Fyfan vilka problem man kan få om man försöker, minns dagarna med 1 gen iPhone, en mardröm att jailbreaka om det gick fel. Tog timmar att klura ut hur man skulle få skiten att fungera.

Kör hårt!

Har dock inte sett eller direkt hört talas om folk som råkat bricka sin enhet, det är i princip omöjligt Så det finns inga såna risker idag skulle jag vilja säga. Blir det problem så är det bara starta om datorn eller telefonen och prova köra en jailbreak igen. Så enkelt är det IDAG Förr i tiden var en annan sak.

Att jailbreaka idag bör ta max 5-15minuter och allt med en endaste knapptryckning i princip, behöver inte trycka på några knappar på telefonen eller så.

Skulle man mot förmodan få ett problem så löser man det genom att sätta luren i DFU läge och googlar man det så ser man direkt hur man gör, alltså inga komplicerade grejjer

Se förbi räddslan av att göra fel så ska du se att det går jättebra för dig!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Så det är inte tillåtet att prata om tex JTAG av xboxar, men det är helt ok att prata om Jailbreak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kras:

Så? Moddning av prylar som du själv köpt och därmed äger är knappast olagligt, eller hur? Däremot är piratkopiering fortfarande olagligt.

Om jag inte minns helt fel så tecknar man egentligen ett leasingavtal mot apple i samband med att man köper en iphone, så enligt apple's mening äger du inte alls mobilen, det gör fortfarande dom, och jag vill minnas att de förbehåller sig rätten att neka dig användande och möjlighet att ta tillbaka telefonen närhelst det passar dom.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

VLC Streamer Ok jag förstår, så då behöver man inte oroa sig för att dom tar bort AVPlayer t.ex?

Låter i alla fall jättebra!

Nej, det är nog ingen risk att de försvinner såvida Apple inte ändrar sina regler (vilket iofs händer). Om de brutit mot någon nuvarande regel skulle de vara bortplockade för längesen med tanke på att dessa applikationer (som då AVPlayerHD tex) legat i högt upp på topplistan länge nu. Att VLC plockades bort var som sagt av en annan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjölkpaketsbänk:

Så det är inte tillåtet att prata om tex JTAG av xboxar, men det är helt ok att prata om Jailbreak?

Varför är det såhär Swec? Hyckleri på hög nivå

Permalänk

Programmet verkar inte tycka att min iPhone är connectad när jag försöker jailbreaka den. Har testat USB portarna både fram och bak på datorn.
Kör Win 7 64bit, några tips?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Om jag inte minns helt fel så tecknar man egentligen ett leasingavtal mot apple i samband med att man köper en iphone, så enligt apple's mening äger du inte alls mobilen, det gör fortfarande dom, och jag vill minnas att de förbehåller sig rätten att neka dig användande och möjlighet att ta tillbaka telefonen närhelst det passar dom.

Skulle vilja se det fungera med svensk lagstiftning

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, det är nog ingen risk att de försvinner såvida Apple inte ändrar sina regler (vilket iofs händer). Om de brutit mot någon nuvarande regel skulle de vara bortplockade för längesen med tanke på att dessa applikationer (som då AVPlayerHD tex) legat i högt upp på topplistan länge nu. Att VLC plockades bort var som sagt av en annan anledning.

Härligt!
Jag hade ingen aning om varför dom tog bort det andra programmet så därför jag undrar och jag tackar och bockar för ditt svar Då kan man ju känna sig lugn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Du minns fel, klart man äger sin iPhone när man köpt den. Apple har inget att göra med vad man gör med den

Permalänk
Medlem

Vanlig ajFån 4 :)Pfone

Har uppgraderat min vanliga iPhone 4 till 5.0.1 men saknar min gamla 4.2.1 jailbreak, och undrar nu om någon vet om denna "absinthe" Jailbreak är kompatibel med den vanliga iPhone 4'an (i v: 5.0.1) ?

Visa signatur

[Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3][CPU: AMD FX-8120][Gpu: Asus GeForce GTX580 CUII 1,5GB][Minne: 8gb Corsair Vengeance][PSU: CoolerMaster 1000w Silent Pro][HDD: OS: Regular 240GBx2 + 2TB extern][Chassi: Cooler Master HAF 922]

Permalänk

När jag kör .exe filen så kommer det upp en ruta där det står "Plug in your iPhone 4S or iPad 2 to begin" och när jag har min iPhone inkopplad så går det fortfarande inte att börja ("Jailbreak") knappen går inte att trycka på. Kan någon hjälpa mig, tack?

Permalänk
Medlem

Är garantin helt körd efter en JB eller går det att "backa" till ursprungligt utförande? Finns det några andra nackdelar med JB?

Skrivet av MacEnkronan:

Ja, alltså att telefonen inte blev en förnyad så att jag kände att telefonen gick att använda på ett nytt och annorlunda sätt.:)

Men.. med jailbreak får du ju bevisligen tillgång till mängder av nya funktioner. Hur kan du påstå att detta inte gör att du kan använda din telefon på nya och annorlunda sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoZema:

Har uppgraderat min vanliga iPhone 4 till 5.0.1 men saknar min gamla 4.2.1 jailbreak, och undrar nu om någon vet om denna "absinthe" Jailbreak är kompatibel med den vanliga iPhone 4'an (i v: 5.0.1) ?

Jailbreak till iphone 4 har funnits ute ett tag så det är bara att leta fram den på dev-teams hemsida och köra på. Jag tror inte absinthe funkar med icke-A5 enheter.

Skrivet av Samuel_Karlsson:

När jag kör .exe filen så kommer det upp en ruta där det står "Plug in your iPhone 4S or iPad 2 to begin" och när jag har min iPhone inkopplad så går det fortfarande inte att börja ("Jailbreak") knappen går inte att trycka på. Kan någon hjälpa mig, tack?

Kanske är en dum fråga, men är den en 4S eller ipad2 du kopplar in med iOS5.0.1? Annars föreslår jag att koppla till en annan usb-port och testa. Prova även starta itunes och se om den ser telefonen och sen startar du absinthe, den borde stänga ner itunes automatiskt när du trycker jailbreak sen.

Funkar inte det så prova på en annan dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Är garantin helt körd efter en JB eller går det att "backa" till ursprungligt utförande? Finns det några andra nackdelar med JB?

Men.. med jailbreak får du ju bevisligen tillgång till mängder av nya funktioner. Hur kan du påstå att detta inte gör att du kan använda din telefon på nya och annorlunda sätt?

Går utmärkt att återställa till normalt skick.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NeoZema:

Här finns jailbreak för iPhone 4 iOS 5.0.1: http://tysiphonehelp.com/home/2011/12/27/how-to-jailbreak-ios...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoZema:

Du använder redsn0w: http://www.redsn0w.us/2011/12/jailbreak-ios-501-untethered-on...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av NeoZema:

Jag har kört med absinthe idag på min 4s(funkar endat på 4s & ipad 2) och det funkar utmärkt. Finnas annat till 4:an som dom andra säger.
Det enda år att när det står nästan klart och du skall trycka på jailbreak ikonen på telefonen, så skiter du idet och sätter på vpn istället. Det står då fel & den kommer starta om automatiskt och det är klart!

Permalänk

När jag försöker jailbreaka min iPhone 4S med detta programmet, så slutar absinthe fungera mitt i jailbreak processen, strax efter ett den rebootat iPhonen. Vad kan detta bero på?

Permalänk

När jag försöker jailbreaka min iPhone 4S med detta programmet, så slutar absinthe fungera mitt i jailbreak processen, strax efter ett den rebootat iPhonen. Vad kan detta bero på?

Funkade klockrent på min och tog nog inte mer än 5-7 minuter totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jailbreak till iphone 4 har funnits ute ett tag så det är bara att leta fram den på dev-teams hemsida och köra på. Jag tror inte absinthe funkar med icke-A5 enheter.

Jo vet att det finns jailbreak till iphone 4, men undrar vad det finns för jb till IPHONE 4 MED IOS 5.0.1 ? (untethered)

Visa signatur

[Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3][CPU: AMD FX-8120][Gpu: Asus GeForce GTX580 CUII 1,5GB][Minne: 8gb Corsair Vengeance][PSU: CoolerMaster 1000w Silent Pro][HDD: OS: Regular 240GBx2 + 2TB extern][Chassi: Cooler Master HAF 922]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sniperkulan:

Jag har kört med absinthe!

Jag får aldrig ha sovmorgon!

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Radeon RX 6900XT, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoZema:

Jo vet att det finns jailbreak till iphone 4, men undrar vad det finns för jb till IPHONE 4 MED IOS 5.0.1 ? (untethered)

Jag citerar mig själv:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Skrivet av c-boi:

JTAG diskussioner slutar alltid med pirateri. Hur kan jag installera bla bla, bla bla funkar ej. Har du sätt något liknande här ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoZema:

Självklart!

Du har PM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoZema:

I framtiden kan det vara bra att googla och inte bara fråga sådär utan att ens göra en sökning först.

För att du ska slippa googla varje gång så använd den här sidan:
http://www.jailbreakmatrix.com/chart

Så följer du stegen där och klickar dig fram till den versionen du har, inte svårare än så.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Skrivet av c-boi:

Skrivet av zeleni:

JTAG diskussioner slutar alltid med pirateri. Hur kan jag installera bla bla, bla bla funkar ej. Har du sätt något liknande här ?

Reagerar likadant! Att det "alltid" slutar med pirateri är ingen ursäkt, dessa inlägg får ju då censureras/modifieras. Att inte kunna sprida den kunskapen inom Xbox ämnet och se allas fulhack gör en bara ledsen inombords som jobbat med detta..

Skrivet av Tim_Beluga:

Programmet verkar inte tycka att min iPhone är connectad när jag försöker jailbreaka den. Har testat USB portarna både fram och bak på datorn.
Kör Win 7 64bit, några tips?

Om ni har "knapp"-lås med lösenord bör ni låsa upp iPhonen innan ni kopplar in den. Se till att den är installerad också (kan ta några minuter om det är en ny USB-port), stäng ner iTunes om det hoppar igång, gå till enhetshanteraren och maskinvara och tryck på "Sök efter plug-n-play enheter" så kanske den poppar upp om den inte gjort det, kolla om det är skit i era kontakter på iPhonen, får ni upp bilderna som är tagna med den?, pröva uppdatera iOS till 5.0.1 (som löste en del buggar från 5.0) om ni inte gjort det, packa upp programmet helt och hållet (kör inte från t.ex. winrar), högerklicka och kör som administratör, slutar funka kan vara ett tecken på att den jobbar i bakgrunden, ryck inte ur kabeln ännu!

Lite tips som jag kom på kan underlätta/lösa era problem. Se till att ni har iPaden/iPhonen någorlunda laddad, just in case!

Lycka till!

EDIT: Stavfel..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Kommer iphonen vara densamma förutom då att man har jailbreak på den efter att man har installerat det eller är det någon data som försvinner på den (tänker kontakter osv.)

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

För att teckna ett avtal med en annan part måste man rimligtvis först få läsa en avtalstext och sedan skriva under det. I annat fall finns helt enkelt inget avtal att tala om. Det faller på sin egen orimlighet att i förpackningen av produkten gömma undan papper och sedan kalla det för avtal och där det påstås att man har gått med på alla möjliga sanslösa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Reagerar likadant! Att det "alltid" slutar med pirateri är ingen ursäkt, dessa inlägg får ju då censureras/modifieras. Att inte kunna sprida den kunskapen inom Xbox ämnet och se allas fulhack gör en bara ledsen inombords som jobbat med detta..

Det är väl klart det är en ursäkt. Det ena skapade uteslutande en massa extraarbete för moderatorerna, det andra gör det inte. Detta är ett privat forum, inte allmän plats. Ingen hindrar dig från att diskutera de ämnen du vill på andra ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Kommer iphonen vara densamma förutom då att man har jailbreak på den efter att man har installerat det eller är det någon data som försvinner på den (tänker kontakter osv.)

Inget kommer försvinna, men du rek. ändå att ta backup i iTunes INNAN jailbreak, av anledningen att något skulle hända under själva jailbreaken, typ datorn dör under processen lr andra oberäknande händelser. Inget försvinner, allt är kvar som precis innan jailbreaken!

Skrivet av Evil Peter:

Det är väl klart det är en ursäkt. Det ena skapade uteslutande en massa extraarbete för moderatorerna, det andra gör det inte. Detta är ett privat forum, inte allmän plats. Ingen hindrar dig från att diskutera de ämnen du vill på andra ställen.

Det tycker jag inte, då borde vi inte prata om datorer då majoriteten av oss laddar hem olagligt Windows och tankar hem diverse annat olagligt. Men ändå har man lyckats skapa ett forum utan den sorten av prat, varför skulle det vara omöjligt att få in JTAG på Xbox med mera utan det olagliga pratet? Att man drar en linje över hela ämnet är fel!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070