Permalänk
Skrivet av Henkka:

Godmorgon yxskaft.

Det är bättre att tiga/låta bli att skriva än att skriva ett inlägg där du tror att du kan göra dig lustig på andras bekostnad men som endast resulterar i att du avslöjar din egen okunskap.

Jag har förklarat detta ett flertal gånger i den här tråden nu... flera gånger på flera sätt så att t.o.m. de dummaste exemplaren på kromosomfelsdagcenter borde ha förstått saken vid det här laget. Du fixade visst inte det...

Det är i tråden länkat till undersökningar som solklart visar på att det är skillnad på olika kablar. Vi är också flera här i tråden som testat saken själv och det har visat sig att alla kablar inte är likvärdiga. Försök gärna att skicka en 1080p/60 signal 10m genom den sämsta (troligen billigaste) kabeln som går att hitta och kom sen tillbaka... med något ödmjukare attidyd.

Som jag redan skrivit.. på korta avstånd på endast nån meter så spelar det ingen roll vad du har för kabel, signalen kommer fram. På längre avstånd (+8m) är det inte alls säkert att du får en bild överhuvudtaget.

Än en gång... så att t.o.m. du kanske förstår: Ingen har påstått att man måste köpa de dyraste kablarna (vilket bluejeanscable förövrigt inte är, "monster" är enormt mycket dyrare) men du måste köpa kablar som gjorts för att klara av kategori 2 vilket är något som de billigaste skitkablarna inte är. Som jag också redan skrivit så kan en sämre kabel mycket väl klara av en signal i 720p eller 1080i men inte få fram signalen i 1080p på lite längre avstånd (1080p kräver dubbelt så mycket "bandbredd" som 720p).

Läs hela trådar innan du svarar. Jag gissar att du inte ens läste hela mitt första inlägg... eller så har du bara lite otur när du tänker.

TS ska ha 1 meter kabel, vad jag säger är att det spelar ingen roll då. Problems?

Permalänk
Medlem

http://www.testfakta.se/teknik/article14518.ece

När det gäller längre kabel, över kanske 10 meter, har jag faktiskt också hört från kompisar som INTE är kabelfetischister att det är skillnad på dyr och billig kabel då dom haft problem med kabel till proj. Har själv ingen som är längre än 3 meter så jag vet inte.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa de billigaste. Aldrig haft några problem. Men visst sen är min längsta 5m.
Mitt tips är att alltid köpa den billigaste hos ngn där du kan lämna tillbaka kabeln om det visar sig att den inte skulle fungera för dina behov. På så sätt slipper du betala mer än nödvändigt.

Permalänk

För ett gäng år sedan läste jag ett test om olika prisklasser på kablar, kommer dock inte ihåg vart.

Slutresultatet det var iallafall att kablarna i mellanklassen var dom som var sämst, sådana som man hittar på elektronikjättarna för nån femhundring. Budgetkablar och svindyra kablar klarade sig däremot problemfritt.
Detta gällde dock enbart korta längder, 1-2 meter.

Så tja. Ska man bara dra kabeln inom tv-bänken, så ska man antingen köpa svindyrt eller svinbilligt. Bryr man sig inte om hur kablarna ser ut och känns räcker det bra med billigt. Skulle dom ge svart bild på det korta avståndet, är det bara att reklamera.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nja det beror på. Köper man en High Speed kabel och den inte fungerar med 1080p så är det fel på kabeln. Köper man en vanlig HDMI så är den inte garanterad att funka för 1080p. Men det ska iofs stå på förpackningen vad den klarar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

Funderar på just detta, är det så att även digitala kablar kan "försämra" datan som skickas? Istället för att tappa vissa frekvenser så skulle ett lågt bortfall på 1or och 0or förekomma? Detta kanske inte märks/uppkommer för än vid långa kablar då signalen blir svag?

Kan någon dementera eller bekräfta? gärna med källor.

Man använder check-summor på all digital trafik i princip. Mao, överföring blir komplett.
http://en.wikipedia.org/wiki/Checksum

Permalänk
Medlem

Svaret är väldig lätt och rimligt.

1. Vissa kablar klarar inte långa avstånd. Detta visar sig genom tyst/blank eller ytterst hackig bild.
2. Vissa kablar har stadigare kontakter och klarar med stryk
3. När kabeln fungerar, så är resultatet oberoende av märke. Samma ettor och nollor skickas ut som kommer fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malcolmgranberg:

Var helt säker på att jag någonstans läst ett test av detta. Hittade det tillslut.

http://www.idg.se/2.1085/1.242208/unikt-blindtest-vi-avslojar...

Titeln på artikeln säger väl allt.

/ Malcolm

Så det är alltså en liten skillnad på bildkvalité mellan de dyraste och billigaste även med korta kablar då...
Men jag tror ingen normal människa skulle välja 2000kr-kabeln istället för den för 59 kr med den lilla skillnaden ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Köper du MIT, Cloucable, Kimber cable eller liknande till stereon och hela det paketet så kanske du inte köper högtalarna på biltema. Precis på samma sätt så köper man inte HDMI kabel på biltema om du lagt 50papp på högtalarna och 25-50papp per del i hifi-anläggningen.

Vet personligen folk som kör med el-kabel mellan högtalarna i sina anläggningar som kostar runt en 500.000. Kabeln är ganska ointressant.

Permalänk
Medlem

Jag har webhallens deltacokablar på 2m och 10m. Båda klarar 1080p alldeles utmärkt, trots att säljaren sa att 10m-kabeln bara skulle klara 1080i.

http://www.webhallen.com/hemelektronik/115227-deltaco_hdmi-ka...

Permalänk
Skrivet av go64:

Jag har webhallens deltacokablar på 2m och 10m. Båda klarar 1080p alldeles utmärkt, trots att säljaren sa att 10m-kabeln bara skulle klara 1080i.

http://www.webhallen.com/hemelektronik/115227-deltaco_hdmi-ka...

Och det är i 60hz då eller?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nr2 är säljkulturen (eller vad man ska kalla det?) av säljarna,butiker som tjänar ca 40-50% på en billig kabel men långt,långt mycket mer % på dyra kablar.

Näe.

En kabel som du köper för en hundring kan ofta ha kostat dom 10kr. Marginalen där är med andra ord helt galen.

På dyrare kablar är inte marginalen lika tokig, dock fortfarande bra. Men dom tjänar inte 10ggr pengarna på dyra kablar, som lätt kan ske på billigare varianter.

Notera att det är % satsen jag syftar på här.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har en Hdmi kabel på 10 m från biltema som funkar utan problem. Ska jag köpa ytterligare en 10 m kabel skulle jag gå till biltema, skulle den inte funka så skulle jag bara lämna tillbaka den. Nemas problemas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktator:

Vet personligen folk som kör med el-kabel mellan högtalarna i sina anläggningar som kostar runt en 500.000. Kabeln är ganska ointressant.

Jag skulle vara väldigt intresserad av att se och lyssna på en 500k anläggning med elkabel kontra en dyrare kabel. Är gott villig att betala för det om det är något som underlättar. PM om du kan ordna det!

Tillbaks till topic så står jag fast vid mitt tidigare inlägg och menar att det absolut finns en tid och plats för dyra kablar. Frågan är bara när det är vettigt att köpa dom. Det bör väl tilläggas att jag är mer än villig att bli överbevisad, gärna med el-kabel eller annat som visar att jag faktiskt har fel. Det vore helt optimalt och något som skulle få mig att förändra väldigt mycket av min syn på ämnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Ok då förstår jag lite mer, väldigt bra förklarat. Men en fråga till kommer det bli sämre responstid på vissa hdmi kablar än andra? Och ska man ha hdmi 1.4 eller spelar det ingen roll? har en http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6317437 och ett radeon hd 4650

Att en kabel får sämre egenskaper som kan yttra sig i flera olika faktorer är helt bevisat och inget man behöver diskutera ja/nej. Däremot finns såklart ett behov ibland av en "snabbare" kabel eller en kabel som är kopplad rent fysiskt på ett annorlunda vis. Ett exempel med bild kan vara single-link och dual-link i DVI-kabel eller ethernet-kablage.

* Kuriosa
DVI * Då single-link ger 1,65gigabit x 3 data par som max, kontra dual-link som då ger ungefär det dubbla för att inte dra en lång historia av det hela.
ETH * exempel CAT6A kräver 500MHz bandbredd i kabeln utan överhöring (crosstalk), och en CAT7 1000MHz samt CAT7A 1200MHz.

Då givetvis HDMI standarden kräver bra eller bättre kablar (inte beroende på pris alltså) så finns möjlighet att kabeln är "sämre" än den standarden du använder utan att du för den skull märker någon skillnad eller kan mäta en faktisk skillnad. Däremot är det med en högre standard på kabeln ett krav att den presterar så pass bra eller enligt ny standard (tex extra stift, bättre kvalitet på ledare, bättre skärm eller liknande) uppfyller kraven för att fungera.

Om en kabel är dyr eller billig har såklart inte samma betydelse som tillverkningen och ledarnas kvalitet. En billig kabel kan rent teoretiskt vara bättre än en dyr, även om det låter osannolikt.

Det finns lika många rätt som det finns fel. Däremot skulle jag noga kontrollera hurvida kabeln serut att vara ok ut än att lägga pengar på något som bara ser flashigt ut. Monster Cable är ett mycket bra exempel. Gå till närmaste återförsäljare som säljer Monster (vanligtvis storkedjor som mediamarkt osv) och kika under gummi-hattarna på monster's högtalarkablar. Det kräver inga kunskaper alls för att se det skulle gå att göra bättre anslutningar utan armar och ben, kanske även utan att se än det som kommer från monster's fabrik. Monster kontra Biltema så väljer jag biltema vilken dag som helst!

* Notera att jag givetvis kan ha fel och inget jag säger ska antas som absoluta fakta utan helt enkelt min syn och erfarenhet. Har jag fel så blir jag gärna överbevisad eller lärd vad som är rätt.

Sedan var det någon som diskuterade marginalen på kabel. Om utpris är 100kr ink moms så är inköpet ca 2-6kr ex moms för storkedjorna (Elgiganten, Siba, Mediamarkt, Expert osv). Monsters kablar kan jag dra som exempel och där ger en kabel som kostar 1200kr i butik inköp på 161kr ex moms och frakt till Media Saturn i Tyskland. På samma vis kostar en 400kr kabel på Elgiganten, via Elkjöp ca 28kr med omkostnader till butik i Sverige. (gamla uppgifter och pris-exepmplen är inte färska)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Tillbaks till topic så står jag fast vid mitt tidigare inlägg och menar att det absolut finns en tid och plats för dyra kablar. Frågan är bara när det är vettigt att köpa dom.

Det vore helt optimalt och något som skulle få mig att förändra väldigt mycket av min syn på ämnet.

Är du intresserad så läs det här (om just HDMI-kablar) http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1282699/hdm...

Som jag skrev tidigare, väldigt uttömmande

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Jag skulle vara väldigt intresserad av att se och lyssna på en 500k anläggning med elkabel kontra en dyrare kabel. Är gott villig att betala för det om det är något som underlättar. PM om du kan ordna det!

Tyvärr Det är som sagt inte mina egna grejer, och att slita ut kablar är inget man gör för att det är roligt.

Permalänk
Skrivet av rmd:

Jag skulle vara väldigt intresserad av att se och lyssna på en 500k anläggning med elkabel kontra en dyrare kabel. Är gott villig att betala för det om det är något som underlättar. PM om du kan ordna det!

Tillbaks till topic så står jag fast vid mitt tidigare inlägg och menar att det absolut finns en tid och plats för dyra kablar. Frågan är bara när det är vettigt att köpa dom. Det bör väl tilläggas att jag är mer än villig att bli överbevisad, gärna med el-kabel eller annat som visar att jag faktiskt har fel. Det vore helt optimalt och något som skulle få mig att förändra väldigt mycket av min syn på ämnet.

Det finns tid och plats för dyra kablar, och det är när det är analoga signal det gäller. Vid digitala signaler i hemmabruk spelar det ingen vidare roll, så länge signalen går fram.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

HDMI har ingen maxlängd specad varvid man kan på kortare avständ köra på vilken skit som helst, kat1 kabel märkt "standard".
Allt som oftast hänger kabelkvalite ihop med ledarnas tjocklek som mäts i AWG, ju lägre ju bättre, kat 1 har allt som oftast AWG28 medans HiSpeed (Kat 2) har AWG22 i bästa fall dettta påverkar dämpningen av signalen. För att få märkas testar man även hastigheten, kat 1 testas på 75 MHz och kat 2 i 350 MHz på riktigt billiga kablar är det väl si och så med märkningen.

Hur kabeln är uppbyggd med skärmning och placering av ledare för att motverka överhörning/CrossTalkoch induktioner skiljer oxå dyra från billiga (om du inte väljer platt kabel...).
Alltså har en dyrare kabel generellt bättre förutsättning att klara skicka signalen längre, kontakterna skiljer ju sen en del men handen på hjärtat kommer ingen nog ta ut och i kontakterna så ofta att dom slits ner mekaniskt, däremot kan dom om dom påverkas under långtid i "onaturlig vinkel" tappa formen (plasten ger med sig) lite och det börja glappa.

Överföringen är ju digital men det är faktiskt i viss mån upp till tillverkaren av utrustning att avgöra om signalen är tillräckligt bra för att processa. (det jag saknar på alla enheter är en meny som talar om antalet bitfel och signalnivåerna på varje TMDS)
Vissa tillverkare godkänner en signal som tappar en hel del info och andra godkänner ingen förlust alls, beroende på hur mycket pengar och energi dom har lagt på felhanteringen (HDMI har faktiskt rätt god felhantering genom TERC4, en sorts ECC variant).
Varvid man kan luras att tro att kabeln är helt ok bara för att den funkar i ett fall, men i en annan setup blir det bara svart...

Kort sagt under 2 meter kan du nästan skarva ihop gem och få det att fungera, över 10 meter bör du kolla upp lite innan du köper...
Men priserna för vettiga HDMI 1.4 HiSpeed kablar är ju så låga nu att detta är en inte fråga egentligen...

Permalänk
Moderator
Moderator

*inlägg borttaget*

Tänk på topic och att respektera varandras åsikter, m'kay?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Vi pratar om HDMI här, digital signal. Det spelar ingen roll.

Onödigt att röra till det med teorier kring analoga kablars egenskaper.

Du verkar inte ha tänkt till innan du svarat.. Jag pratar också HDMI/DVI-D eller digitala signaler i största allmänhet. En digital signal som är i korthet ett pulståg av fyrkanvågor, dessa påverkas av kabelns elektriska egenskaper mer eller mindre, man får till exempel efter x antal meter lägre signalnivå samtidigt som den perfekta fyrkantiga spänningspuls kan se ut som en kulle med ringningar och/eller spikar beroende på hur anpassad kabel är mot drivsteg i sändande utrustning och även mottagande steg, ju bättre kabeln är desto mindre påverkan av signalen punkt slut, samma gäller för USB, SATA, PATA, SPDIF, Firewire m.fl.

Med påverkan så förtydligar jag det än en gång, helt utan koppling till verkliga siffror så kan vi hitta på att en TVs HDMI ingång accepterar 50% försämring av signalkvalitet, så länge man håller sig under 50% så har man bra bild utan bortfall, en Deltacosladd modell billig på 7meter kan vi hitta på att den försämrar signalen med 40%, det blir bild, en 7meters från Konsum har 51%, utan bild. en mosterkabel från dyrt.se på 20 meter försämrar signalen 30%, bild.

Vad skiljer en analog kabel från en digital...?
Vad skiljer ett digitalt LNB från ett analogt (förutom lägre fasbrus på lokaloscillatorn)...?

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Dem lägger typ på en hundring för att den är "guld pläterad"

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Jag köper mina kablar på dealextreme.com och dom funkar hur bra som helst. 200kr för en hdmi 1.4 med guld pläterade ändar

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

vad gör den bättre än den andra antar att det är en billigare variant du har också. Har kollat lite på den flätade men vad betyder det?

Jo att den är flätad är en grej, neh den andra är också så kallad "guldpläterad" = ingen betydelse.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=383001
köp ej denna kabel, ena blå Hdmi klistermärke lossnade när jag tog ut den ur förpackningen, kabeln funkar förutom .....

Flätade sitter mycket bättre,böjer sig bra, den andra kabeln lossnar o ja det stör mig då jag använder den till Htpc o så fort jag flyttar på den så tappar jag signalen.

Bildkvalite på den o en vanlig 1.4a Hdmi = nästintill 0, jag kan dock få ett placebo effekt o påtvinga mig själv att tro att helheten blir bättre= nyansen på färg Hahaha

Permalänk
Skrivet av foppson:

Du verkar inte ha tänkt till innan du svarat.. Jag pratar också HDMI/DVI-D eller digitala signaler i största allmänhet. En digital signal som är i korthet ett pulståg av fyrkanvågor, dessa påverkas av kabelns elektriska egenskaper mer eller mindre, man får till exempel efter x antal meter lägre signalnivå samtidigt som den perfekta fyrkantiga spänningspuls kan se ut som en kulle med ringningar och/eller spikar beroende på hur anpassad kabel är mot drivsteg i sändande utrustning och även mottagande steg, ju bättre kabeln är desto mindre påverkan av signalen punkt slut, samma gäller för USB, SATA, PATA, SPDIF, Firewire m.fl.

Med påverkan så förtydligar jag det än en gång, helt utan koppling till verkliga siffror så kan vi hitta på att en TVs HDMI ingång accepterar 50% försämring av signalkvalitet, så länge man håller sig under 50% så har man bra bild utan bortfall, en Deltacosladd modell billig på 7meter kan vi hitta på att den försämrar signalen med 40%, det blir bild, en 7meters från Konsum har 51%, utan bild. en mosterkabel från dyrt.se på 20 meter försämrar signalen 30%, bild.

Vad skiljer en analog kabel från en digital...?
Vad skiljer ett digitalt LNB från ett analogt (förutom lägre fasbrus på lokaloscillatorn)...?

Vi kan hitta på/anta en massa saker, eller så kan vi titta på dom någorlunda vettiga tester som finns, tex: http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1282699/hdm... (luras inte av scam i URL'en, det är ett vettigt test, förklarar försvagning av signal och dess betydelse i praktiken.)

Jag förstår hur en digital signal funkar, och givetvis blir en sådan svagare ju längre den måste färdas. Dyr kabel är dock inte det samma som bra kabel. Ska man köra 1080p @60fps+ljud 10+ meter så bör man givetvis ha en kabel som fixar bandbredden. Har man det behovet förutsätter jag dock att man redan är medveten om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Det ÄR skillnad på dyra och billiga kablar, eller rättare sagt bättre och sämre kablar.

Så länge man bara skall skicka signalen 1-2 meter så märker nog ingen levande människa någon skillnad men... så fort det är tal om lite längre sträckor på säg 8-10 meter och du vill skicka 1080p i 60hz så blir det problem med de billiga varianterna, de klarar helt enkelt inte av att få fram signalen. Det kan gå alldeles utmärkt i både 720p och 1080i men inte fungera alls i 1080p (något som jag har egna erfarenheter av med netonnets billigaste kabel). Hur kommer detta sig? Mycket enkelt, 1080p kräver dubbel bandbredd jämfört med de tidigare två och sämre kablar fixar helt enkelt inte detta på lite längre avstånd.

Alltså det där kan stämma men är inte alltid en sanning, likaså kan det stämma in på en dyrare kabel också.

Jag kör denna kabel från Elgiganten ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=541316 ) mellan min H/K AVR och projektor(Full-HD, 10m kabel!) och den fungerar alldeles utmärkt. Jag gav 124:- för denna i samband med köp av projektor osv.

Sen är det givetvis så att om man vill ha en snyggare kabel för att matcha övrig elektronik rent estetiskt så är det givetvis helt upp till var och en. Men man ska inte påstå att en billig HDMI kabel är sämre än en som är 10x så dyr. För det är direkt felaktigt. Det är bl.a jag ett levande bevis på.
Jag har haft eget dedikerat biorum i huset, haft flera projektorer och testat åtskilliga kablar i olika längder. Och när man pratar digitalt så är det av(0) och på(1), finns inte mycket utrymme till något mellanläge. Analogt däremot, om man t.ex tar exemplet med en dålig TV-bild, så kan den brusa och se allmänt jävlig ut. Där finns många "lägen", icke bara av och på.

Slutsats: Vill man ha en snygg, estetisk och välbyggd kabel, gå på en dyrare. Räcker det med att det "bara" fungerar lika bra som med den dyrare, så kan man välja en riktigt billig kabel och få funktionen.

Permalänk
Medlem

En dyr HDMI kabel är lite som en apple produk: Dyrare, samma prestanda, men mindre krongel

Permalänk
Medlem

När det kommer till HDMI har det bevisats att du inte tjänar ett skit på att lägga typ 800kr istället för 200kr. Så kör på billiga.

Det du bör kika närmare på dock: se till att få rätt HDMI-version beroende på ditt ändamål.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av emahex:

En dyr HDMI kabel är lite som en apple produk: Dyrare, samma prestanda, men mindre krongel

På vilket sätt kan en kabel ha mer eller mindre krångel. Det är inte direkt så att dom billiga säljs i byggsats.

Däremot säljs dom dyra ofta i en förpackning som kräver en mindre vapenarsenal för att ta sig in i

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

På vilket sätt kan en kabel ha mer eller mindre krångel. Det är inte direkt så att dom billiga säljs i byggsats.

Däremot säljs dom dyra ofta i en förpackning som kräver en mindre vapenarsenal för att ta sig in i

Jag har en lång billig kabel hemma, ibland skickar den ingen signal och du måste man fram och ruska lite på den, byta hdmi ingång osv för att få den att funka, de kallar jag krångel