Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bergaren:

Du fick till det bra =D
Btw jag har ett likadant TV bord och mitt sviktar minst lika mycket

Tackar! man tänker inte dock på det ser mycket värre ut på bild

Skrivet av Satan2k:

Snyggt, stilrent, litet och bra bygge
Vad slutade totala slutsumman på med alla komponenter osv?
Nämligen funderat på om man skall bygga en själv, antingen en HTPC eller köpa en laptop för att kunna spela upp film osv i, även ta med på lan osv.

tackar!

vet ej då jag inte köpt allt vid samma tillfälle, men dyrt vart det iaf!

Skrivet av Nortek:

Cleant och snyggt

tackar!

Skrivet av Bokenbergen:

Sänkt cp fläkt, lol.

cpu* men är ju intels stock kyl så cp fläkt funkar med de där med o skriva på mobilen är ingen hit blir jämt fel!

Permalänk
Medlem

Jag börjar med allt dåligt:

Och nu till det bra:
BRA bilder, bra breskrivet och helt ok byggt! Helt enkelt mycket bra galleri och bygge, +5p för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinboson:

*bredvid tvn

Fet profilbild!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Tyckte också att den va fin, kul med "sänkt cp fläkt"

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Fet profilbild!

Helt OffT! Men SkiFree 1.0! Jäklar vilken nostalgikänsla jag fick av att se den bilden. Inte spelat det på säkert 12-13 år :S

OnT: Läckert bygge! Verkar vara ett riktigt schysst HTPC-chassi

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna vara vänlig och mäta avståndet mellan fläkt och ssd/optisk-enhetshållaren?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosslan:

Skulle du kunna vara vänlig och mäta avståndet mellan fläkt och ssd/optisk-enhetshållaren?

hela 1 cm är det!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

hela 1 cm är det!!

Hmm, det var inte mycket spelrum, bock och tack

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Spelar den av 3d bluray ?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lerutis:

Spelar den av 3d bluray ?

har ingen 3d tv så vet ej. har inte köpt bluray spelare än då jag har för mycket utgifter denna månad. funderar om jag en ska ha det köper sällan filmer så kanske blir en vanlig dvd.

Permalänk
Medlem

Vilka CD/DVD läsare passar i chassit? Linka gärna

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FknDemo:

Vilka CD/DVD läsare passar i chassit? Linka gärna

Mvh

http://www.inet.se/produkt/7100564/sony-bc-5600s-blu-ray-lasa...
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653831
dessa fungerar knappen kommer rätt då. kan ju ha vilken som o mata ut skivan genom windows annars.

Permalänk
Medlem

Funderat på att köpa/ bygga liknande projekt. Har två frågor till dig som nyligen byggt ditt system.

1. Om du idag skulle bygga om systemet med det du vet idag (med hur du använder det/ eller ville använda det) Vad skulle du göra annorlunda? Annat chassi, annat moderkort eller liknande? Tystare eller mer kraft?

2. Moderkortet har en expansionsplats. Dock inte mycket plats för kortet i fråga ;). Kan man få in ett mindre grafikkort på denna plats? (med byte av chassi?)

Mvh

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge. Spenderarbyxorna har plockats fram här hemma och jag ska bygga mig en liten HTPC för att ersätta min enorma Antec Fusion som står i tv-rummet, i know right - huuuge. I vilket fall som helst undrar jag om du kan svara på några frågor eftersom jag funderar på nästan identisk hårdvara.

1) Kan du vara snäll och mäta innermåttet på chassiet från botten till toppen, jag tänker mig bredvid sata-portarna och up till kanten av chassiet. Har funderingar på att leta rätt på en passiv kylare nämligen och där vet jag av tidigare erfarenhet att millimetrar är viktiga.

2) Kör du linux eller windows? Anledningen att jag frågar är för att själv kör jag Linux sedan urminnes tider och undrar helt enkelt isåfall om du har haft några problem med XBMC + HD + VAAPI film samt om du råkar köra ljudet över HDMI, vilket är vad jag gör idag men med ett Nvidia kort så där löser ju deras drivare biffen.

3) ....

Snygga bilder, snyggt bygge.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deegan:

Snyggt bygge. Spenderarbyxorna har plockats fram här hemma och jag ska bygga mig en liten HTPC för att ersätta min enorma Antec Fusion som står i tv-rummet, i know right - huuuge. I vilket fall som helst undrar jag om du kan svara på några frågor eftersom jag funderar på nästan identisk hårdvara.

1) Kan du vara snäll och mäta innermåttet på chassiet från botten till toppen, jag tänker mig bredvid sata-portarna och up till kanten av chassiet. Har funderingar på att leta rätt på en passiv kylare nämligen och där vet jag av tidigare erfarenhet att millimetrar är viktiga.

2) Kör du linux eller windows? Anledningen att jag frågar är för att själv kör jag Linux sedan urminnes tider och undrar helt enkelt isåfall om du har haft några problem med XBMC + HD + VAAPI film samt om du råkar köra ljudet över HDMI, vilket är vad jag gör idag men med ett Nvidia kort så där löser ju deras drivare biffen.

3) ....

Snygga bilder, snyggt bygge.

hej, roligt att du gillar den, blir svårt o hitta kylare som är passiv som passar. är ca 5.5 cm om man skippar dvd. annars 4.

jag har inte kört linux på den än, tanken var det men har inte haft orken, kör bildmed vga o ljud med toslink. så kan ej hjälpa dej där!