Rippa DVD/Blue-ray film - Bästa mjukvaran till pc?

Permalänk

Rippa DVD/Blue-ray film - Bästa mjukvaran till pc?

Hej alla,

Jag har en massa filmer till mina kids på dvd/blue-ray som jag skall få över till mina iPads. Handbrake fungerar ok när jag använder min gamla MacMini men jag har en ny fräsch stationär pc-rigg som väntar på att bli plågad och jag upplever Handbrake som kass till pc. Dessutom går den inte att rippa Blueray på Macen.

Vilken är den bästa mjukvaran? Kan tänka mig att betala för den om det är riktigt bra.

Stort tack för snabbt svar.

/Jionas

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jonasbandolas:

Hej alla,

Jag har en massa filmer till mina kids på dvd/blue-ray som jag skall få över till mina iPads. Handbrake fungerar ok när jag använder min gamla MacMini men jag har en ny fräsch stationär pc-rigg som väntar på att bli plågad och jag upplever Handbrake som kass till pc. Dessutom går den inte att rippa Blueray på Macen.

Vilken är den bästa mjukvaran? Kan tänka mig att betala för den om det är riktigt bra.

Stort tack för snabbt svar.

/Jionas

Ett bra alternativ är Free Video Converter http://www.freemake.com/free_video_converter/ men det finns enligt mej ingen anledning att betalla för dessa program för det finns så många som gör samma sak gratis.
HandBrake är nog ett av dom mest populära programet i detta område.
Om du vill se flera alternativ så gå hit http://alternativeto.net/software/handbrake/
Nu när jag är ändå på ge så har du den senaste versionen av programet 0.9.5?

Permalänk

MakeMKV är gratis (tills dess att det lämnar beta-stadiet) och cross-platform, och kan rippa både DVD och Blu-ray. Mig veteligen finns inga andra gratisprogram som kan det.

HandBrake är mycket bra för att komprimera redan rippat material, men kan inte rippa det självt. Om du ska använda HandBrake, se då till att du inte använder den senaste officiella versionen (0.9.5) som är över ett år gammal, utan använd istället nightly builds.

Annars finns även SlySoft AnyDVD HD som också kan rippa både DVD och Blu-ray. Det kostar dock en slant, och finns bara till Windows. Jag använder det själv och är nöjd, men om MakeMKV hade funnits när jag började rippa Blu-rays skulle jag inte ha köpt denna mjukvara.

Permalänk

Stor tack alla,

Jag rippar AVATAR från Blueray med MakeMKV just och testar. Verkar fungera bra på den testen jag gjorde...

/j

Permalänk

Om du letar för enkel användning, och inte tänka utgifter $ 40 (de för närvarande har en försäljning), jag har haft framgång med Pavtube s Blu-ray Ripper (www.pavtube.com/blu-ray-ripper/) att konvertera Blu-ray och DVD-skivor till ett format spelas av iPad 3 och iTunes. Jag har hittat den kvalitet vara utmärkt, och ser ingen skillnad jämfört med att spela skivor själva. Stegen:

Steg 1. Konvertera Blu-Ray med Pavtube Blu-ray Ripper att konvertera till 1080p H.264 *. Mp4 (det har ett förinställt alternativ att välja ett format som är specifik för den nya iPad)

Steg 2. Importera ny. Mp4-fil till iTunes (dra. MP4-filen till iTunes-ikonen på dockan)

På Apple TV, bläddra jag i iTunes-biblioteket för filmen och det spelar smidigt och med full kvalitet. Jag tror inte att det skulle kunna få mycket enklare (utom naturligtvis, ger Apple inbyggt stöd för Blu-ray som inte verkar troligt).

Permalänk
Medlem

Hej, öppnar denna tråd igen. Jag har provat AUN men får ju en märkbar vattenstämpel mitt i rutan..

Finns det något gratis program el trial som kan rippa en bluray fil till typ divx el liknande utan massa konstigheter hit och dit?

Våran bluray e sönder men har en i datorn så jag vill kunna rippa min egna film så vi kan streama den till xboxen.

Permalänk
Medlem

Prova och se om xboxen klarar att streama ios-filer/montera dem. Gör så hemma atm och funkar bra men det är inget xbox jag steamar till.

Permalänk
Medlem

DVD-fab..enkel och smidig, dock kostar en liten slant om man ska köra "lagligt"..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Tack grabbar men jag fick ingen ordning på det. Jäkla strul alltså... Med pav så får man stämpel mitt i bilden med.
Får väl köpa en riktig bluray istället...