Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Top fläktarna för mig här.

har du kontaktat dom du köpte chassit av? det värkar som att det inte finns reservdelar hos leverantören av hela sverige av cosmos II, (alla har typ samma leverantör i helsingborg tror jag)

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _NsMs_:

Äntligen någon som förstår! Jag förstår inte varför folk envisas med att sätta radiatorerna vid inblåset och blåsa varmluften genom alla komponenterna innen den kommer ut. Det fina med vattenkylning är ju att kunna välja var radiatorn ska vara och jag väljer att få bort varmluften hellre än att blåsa den genom chassit

Håller med, verkar rätt ologiskt att blåsa in varm luft ^^

Är det verkligen nödvändigt med 120*8 radiatorer :o? Den under blåser ju varm luft till den andra
Du har iaf extremt mkt överklockningsmöjligheter vid låg ljudnivå

Permalänk
Skrivet av zikkor:

har du kontaktat dom du köpte chassit av? det värkar som att det inte finns reservdelar hos leverantören av hela sverige av cosmos II, (alla har typ samma leverantör i helsingborg tror jag)

Ja, jag snackade med någon i nederländerna som sade att de skulle skicka när de fick in dem i lager.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

WOW vilket bygge!
5p helt klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Håller med, verkar rätt ologiskt att blåsa in varm luft ^^

Är det verkligen nödvändigt med 120*8 radiatorer :o? Den under blåser ju varm luft till den andra
Du har iaf extremt mkt överklockningsmöjligheter vid låg ljudnivå

Nödvändigt vet jag inte men den är sjukt tyst! Korten håller 26C just nu och fläktarna ligger på hundra rpm, alltså helt ljudlöst.
Sen vad det gäller de nedre radiatorerna så är det samma sak som med resten, pull ut ur chassit på vardera sida. Passerar alltså inte genom närliggande radiator.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

WOW vilket bygge!
5p helt klart!

Tack

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Nödvändigt vet jag inte men den är sjukt tyst! Korten håller 26C just nu och fläktarna ligger på hundra rpm, alltså helt ljudlöst.
Sen vad det gäller de nedre radiatorerna så är det samma sak som med resten, pull ut ur chassit på vardera sida. Passerar alltså inte genom närliggande radiator.

Vad är avståndet mellan dom båda 240 radiatorerna?

Riktigt smidig lösning att bara hända på rediatorn på fläcktarna och sen stänga

Mycket snyggt so far även om jag är ovän med folk som drar slangar bakom moderkortsplåten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Vad är avståndet mellan dom båda 240 radiatorerna?

Riktigt smidig lösning att bara hända på rediatorn på fläcktarna och sen stänga

Mycket snyggt so far även om jag är ovän med folk som drar slangar bakom moderkortsplåten.

Gissar på kanske 8 cm, men det räcker till bra då det framför radiatorerna sitter en 120mm som matar luft. Kommer nog försöka hitta en bättre dragning btw

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Fint bygge hoppas det håller nu då, ESD är ju inte att leka med

Permalänk

Cosmos II är fan det fetaste och snyggaste chassit jag har sett. Och DU sätter två 7970 i det och det gör det bara extremt najjs. Mycket bra bygge

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk
Medlem

Det här är referensbygget för dessa chassin framöver garanterat. Du har ju utnyttjat det så mycket det går utan at göra några stora ingrepp och lyckats saftigt bra ! Vita fläktar är väl inte min grej kanske, men det är ju smak och behag, för det är ju et porrbygge ändå... ska bli roligt at se vattenblock på dina graffar med, det blir ju pricken över i sen.

Permalänk

Fint Bygge:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Fint bygge hoppas det håller nu då, ESD är ju inte att leka med

Äsch då

Skrivet av Smashedfish:

Cosmos II är fan det fetaste och snyggaste chassit jag har sett. Och DU sätter två 7970 i det och det gör det bara extremt najjs. Mycket bra bygge

thx

Skrivet av Gipsyboy:

Det här är referensbygget för dessa chassin framöver garanterat. Du har ju utnyttjat det så mycket det går utan at göra några stora ingrepp och lyckats saftigt bra ! Vita fläktar är väl inte min grej kanske, men det är ju smak och behag, för det är ju et porrbygge ändå... ska bli roligt at se vattenblock på dina graffar med, det blir ju pricken över i sen.

Håller med om att det skulle se lite bättre ut med svarta fläktar, vågade inte chansa på några andra än GentleTyphoon då jag vet hur grymma de är..

Skrivet av JohanKPAndersson:

Fint Bygge:)

Tack!

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk

älskar din datorn, riktigt snygg bygge
5p

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Alla radiatorfläktar ska köra pull ut ur chassit är det tänkt, en 120mm samt en 200mm i fronten står för tryck in.

Du vet väl att du i galleriet har monterat alla radiatorfläktarna så att de drar in luft genom radiatorn och sen i i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

älskar din datorn, riktigt snygg bygge
5p

Jag med

Skrivet av Marcusk:

Du vet väl att du i galleriet har monterat alla radiatorfläktarna så att de drar in luft genom radiatorn och sen i i chassit?

Jadå, har inte bestämt mig ännu hur jag ska ha det än bara Kan ju faktiskt ha lite lägre varvtal vid push

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Gissar på kanske 8 cm, men det räcker till bra då det framför radiatorerna sitter en 120mm som matar luft. Kommer nog försöka hitta en bättre dragning btw

Riktigt bra med utrymme med andra ord 0.0 .
När/om jag köper in detta chassiet så kommer jag troligen köka push ut ur chassie vid 240rad för att minska ljudnivå samt får fläktarna att hämta luften från fronten med hjälp at typ en plexitunnel eller något. Ingen fläkt där framme då såklart.
Kanske kan vara något och experimentera med ifall det fungerar i praktiken.

Det innebär ju dock tyvärr att man inte kan ha lucka så smidigt som du har där utan att modda sönder den

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det fattas ett minne för triplechannel

Permalänk
Medlem

Jädrar va nice !

Permalänk
Medlem

snygg rad-lösning i botten men är det inte lite overkill med 120+360+2x240 rads för bara prolle och två grafikkort? vad får du för temps?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

snygg rad-lösning i botten men är det inte lite overkill med 120+360+2x240 rads för bara prolle och två grafikkort? vad får du för temps?

Om man bara tar precis så mycket som behövs så måste fläktarna jobba mer än om man overkillar, så systemet blir tystare.
Är också intresserad av vilka temperaturer du får.

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Riktigt bra med utrymme med andra ord 0.0 .
När/om jag köper in detta chassiet så kommer jag troligen köka push ut ur chassie vid 240rad för att minska ljudnivå samt får fläktarna att hämta luften från fronten med hjälp at typ en plexitunnel eller något. Ingen fläkt där framme då såklart.
Kanske kan vara något och experimentera med ifall det fungerar i praktiken.
Det innebär ju dock tyvärr att man inte kan ha lucka så smidigt som du har där utan att modda sönder den

Dubbelkollade avståndet mellan radiatorerna i botten och det får inte plats fläktar för att köra push tyvärr.. det funkar säkert om man moddar lite.

Skrivet av Tunezz:

Det fattas ett minne för triplechannel

Får väl fixa det då

Skrivet av Nico:

Jädrar va nice !

Skrivet av Starric:

snygg rad-lösning i botten men är det inte lite overkill med 120+360+2x240 rads för bara prolle och två grafikkort? vad får du för temps?

Skrivet av RedDotFire:

Om man bara tar precis så mycket som behövs så måste fläktarna jobba mer än om man overkillar, så systemet blir tystare.
Är också intresserad av vilka temperaturer du får.

Precis, målet med bygget är att det ska vara riktigt tyst vilket jag tror att jag lyckats ganska bra med.

MSI Kombustor (X) 1920x1080 15+ min: GPU 0 = Max 41C, GPU 1 = Max 39 C och detta med fläktarna på kanske 300rpm (ljudlöst)

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Dubbelkollade avståndet mellan radiatorerna i botten och det får inte plats fläktar för att köra push tyvärr.. det funkar säkert om man moddar lite.

Var rädd för det
Synd det inte fick plats, och tack då vet jag vad jag står framför lite sen om det blir detta chassiet för min del ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Häftigt system, började dräggla när jag såg bilderna.
Kul att det finns de som bygger stort också, inte bara små smidiga system, cosmosII är mäktig!!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Vill ha, vill ha!!!!

Har knappt någon koll på om hur man ska dra slangar osv. men ska man inte ha en radiator som är mellan GPU och CPU?

EDIT
Vore det inte bra att sätta i ett till RAM-minne då det är trevägs moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Häftigt system, började dräggla när jag såg bilderna.
Kul att det finns de som bygger stort också, inte bara små smidiga system, cosmosII är mäktig!!

Stort ska det va!

Skrivet av Flygarfisken:

Vill ha, vill ha!!!!

Har knappt någon koll på om hur man ska dra slangar osv. men ska man inte ha en radiator som är mellan GPU och CPU?

EDIT
Vore det inte bra att sätta i ett till RAM-minne då det är trevägs moderkort?

Ett minne till ska in, helt rätt. Har bara inte orkat bry mig då det inte kommer ge någon direkt prestandaboost.. Vad det gäller radiatorn så kanske det gör 1-2C skillnad, så jag anser inte att det är värt det då jag måste dra slangar kors och tvärs. Funderar istället på att dedikera en egen loop till CPU:n

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk

Jävlar vad biffigt det ser ut

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem

Du borde köra radiatorerna i botten parallelt istället för i serie som du har nu, det ger mycket bättre prestanda då det blir högre temperaturdifferans mot omgivande luft. Nackdelen är att du får ha två Y-adaptrar. Snyggt bygge för övrigt, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Jävlar vad biffigt det ser ut

BEEFCAKE!

Skrivet av FL3JM:

Du borde köra radiatorerna i botten parallelt istället för i serie som du har nu, det ger mycket bättre prestanda då det blir högre temperaturdifferans mot omgivande luft. Nackdelen är att du får ha två Y-adaptrar. Snyggt bygge för övrigt, bra jobbat!

Låter vettigt! Orkar du utveckla hur man skulle gå tillväga? Är inte riktigt med..

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Vaför har du takfläktarna så dom trycker ner varmluften i chassit?
Samt på 240 radsen i bottnen jobbar fläktarna mot varann, vart tar den luften vägen?