Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte få bort Vampirism (skyrim)

Permalänk
Medlem

Kan inte få bort Vampirism (skyrim)

Jag har fått Vampirism på något sätt. varje gång jag försöker gå till någon stad attackerar de mig. jag har haft denna sjukdom en annan gång och då använde jag mig av console commanden setstage 000eafd5 10 . men nu funkar det inte när jag skriver in detta. kan någon hjälpa mig ?

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem

Edit: Jag hade visst ett felaktigt svar.
Kolla länken på posten nedan istället.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem

Google är din vän

scrolla ner på sidan till sektionen "Curing Vampirism"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bollebop:

Google är din vän

scrolla ner på sidan till sektionen "Curing Vampirism"

Hatar svar som "google är din vän"
jag har redan varit stage 4 vampire och har återgått till stage 3 genom att äta på en sovande npc på natten. Falion vill inte ge mig något quest.
om du inte vet svaret till min fråga så förstör inte min tråd med google snack. har redan sökt en heldel innan jag tog mig tiden att skapa en tråd

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av p0xis:

Hatar svar som "google är din vän"
jag har redan varit stage 4 vampire och har återgått till stage 3 genom att äta på en sovande npc på natten. Falion vill inte ge mig något quest.
om du inte vet svaret till min fråga så förstör inte min tråd med google snack. har redan sökt en heldel innan jag tog mig tiden att skapa en tråd

Och jag hatar folk som inte är tacksamma när folk försöker hjälpa till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Och jag hatar folk som inte är tacksamma när folk försöker hjälpa till...

Kallar du det hjälp? Nästa gång någon frågar mig efter hjälp skall jag säga "Google är din vän" så får vi se om den personen som behöver hjälp tycker att jag har hjälpt något.

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Kallar du det hjälp? Nästa gång någon frågar mig efter hjälp skall jag säga "Google är din vän" så får vi se om den personen som behöver hjälp tycker att jag har hjälpt något.

Han länkade ju till en sida om hur du skulle göra, kallar det hjälp

Permalänk
Skrivet av p0xis:

Kallar du det hjälp? Nästa gång någon frågar mig efter hjälp skall jag säga "Google är din vän" så får vi se om den personen som behöver hjälp tycker att jag har hjälpt något.

Åh jag bara kände hur viljan att hjälpa bara rann av mig ju fler kommentarer jag läste...

Om han skickar en länk där det står om just det du frågar så spelar det väl fan ingen roll om han nämner att det är superlätt att hitta via google, och eftersom du frågar om något så enkelt så antar man ju att du inte har goolat det.

Funkar inte de sätten som skrivs så är det väl någon bugg och går inte att fixa, se bara till att dricka blod ibland så påverkar det inte speciellt mycket...

Och ja, det är att vara otacksam...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående.

Och om det inte funkar att bli 'av-vampyriserad' via det normala sättet har det kanske buggat sig - antagligen när du använde dig av console-command första gången för att bota dig, istället för att göra på det normala sättet.

Testat att ge dig själv vampyrism via console, och sen snacka med NPC:n som botar det?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Älskar tacksamt folk.
Du beskriver ditt problem - som är lätt att lösa förutsatt att du googlade problemet och spelet inte buggat (vilket verkar vara vad som hänt i ditt fall). Hade du beskrivit att du försökt med det "traditionella sättet" hade jag inte länkat det åt dig.

Vill du ha hjälp av folk - beskriv ditt problem noggrant eller dra åt h-vete

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

Kallar du det hjälp? Nästa gång någon frågar mig efter hjälp skall jag säga "Google är din vän" så får vi se om den personen som behöver hjälp tycker att jag har hjälpt något.

att länka till en sida som borde hjälpa utifrån informationen du hade gett var defenitivt att hjälpa, att du sen tillägger information senare som han inte visste om gör det väl inte till att han inte försökte hjälpa?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vilken lust jag får att hjälpa dig nu...

Edit: Har du tankat det kan ju det vara ett problem.

Permalänk
Medlem

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Permalänk
Medlem

Har haft en vän som hade typ samma problem. Han lyckades lösa det.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Hedersmedlem

§1.1, §1.2, §1,3, §1,5 och §1.6

Nästan full pott på trivsel delen i forumreglerna. Läs gärna på dessa en gång till.

*Tråd låst*

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming