Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder krånglar..

Hej!

Som rubriken lyder så har jag en DeathAdder och denna mus krånlgar för mig.. Kan börja med att jag haft musen i ca ett halv år och den har funkat bra. Men nu när jag la in ett nytt W7 på datorn så har musen krånglat i bara cs.. Musen kan ibland helt från ingenstans få en sens på t ex 200. Och jag hinner inte kontrollera detta. Det tar ca 2 sekunder typ sen försvinner det och min vanliga sens kommer tillbaka..

Jag kör just nu med drivrutinerna till musen och jag kör även med mousefix. Har skrivit in det som ska skrivas in i cs startoptions.

Nån som vet vad som händer?

MVH Ledsen gamer.

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad innebär "mousefix"? Säker på att det är något som behövs? Testat att köra utan denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vad innebär "mousefix"? Säker på att det är något som behövs? Testat att köra utan denna?

Yes, mousefix ska tydligen ta bort mouseacceleration och det fixar även runt lite i DeathAdder drivrutinerna. Har kört utan mousefix utan några framsteg..

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk

Du har tagit de senaste drivisarna från hemsidan och inte från skivan va?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Du har tagit de senaste drivisarna från hemsidan och inte från skivan va?

Ja, har även testat med drivrutinen med den äldre versionen. Problemet kom efter att jag lagt in W7. Kan det ha något och göra med att jag kör musen i 3.0 usb?

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zephax:

Ja, har även testat med drivrutinen med den äldre versionen. Problemet kom efter att jag lagt in W7. Kan det ha något och göra med att jag kör musen i 3.0 usb?

I och med att problemet bara uppstår i CS så är det mindre troligt, men det är ju enkelt att testa, så gör det!

Det är helt klart ett märkligt problem, med tanke på hur enormt många som kör kombinationen Deathadder + W7 + CS 1.6 och att det inte verkar vara ett vanligt problem (då hade jag känt igen det från forumet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

I och med att problemet bara uppstår i CS så är det mindre troligt, men det är ju enkelt att testa, så gör det!

Det är helt klart ett märkligt problem, med tanke på hur enormt många som kör kombinationen Deathadder + W7 + CS 1.6 och att det inte verkar vara ett vanligt problem (då hade jag känt igen det från forumet).

Har nu testat att köra musen i ALLA usb uttagen utan framsteg.. Märkligt då det funkade innan ominstallationen.. Aja tack för engagemanget!

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara musmattan? Imig att jag har testat min brors mus nu på min dator, min musmatta och det är samma problem. Fast inte på hans dator eller musmatta.. Där funkar det fint. Ska tvätta rent mattan och se om det är detta som spökar!

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zephax:

Kan det kanske vara musmattan? Imig att jag har testat min brors mus nu på min dator, min musmatta och det är samma problem. Fast inte på hans dator eller musmatta.. Där funkar det fint. Ska tvätta rent mattan och se om det är detta som spökar!

På sättet du beskriver felet låter det inte som musmattan, men det vore ju lite kul om den var problemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

På sättet du beskriver felet låter det inte som musmattan, men det vore ju lite kul om den var problemet!

Musmattan va inte felet, hehe en liten vild chansning där. Kom och tänka på att det kanske kan ha något med övriga drivrutiner på datorn och göra? Hade ju nyss ominstallerat datorn och då är ju inte alla drivisar där, t ex för mitt moderkort har jag inte drivrutiner. Tappade bort skivan direkt så vet ej hur jag ska ta mig till där.

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zephax:

Musmattan va inte felet, hehe en liten vild chansning där. Kom och tänka på att det kanske kan ha något med övriga drivrutiner på datorn och göra? Hade ju nyss ominstallerat datorn och då är ju inte alla drivisar där, t ex för mitt moderkort har jag inte drivrutiner. Tappade bort skivan direkt så vet ej hur jag ska ta mig till där.

Chipsetdrivrutinerna (troligtvis de du tänker på) inkluderar drivrutiner för USB-kontrollern. Även om de oftast inte behöver installeras så är det inte fel att göra det.

Vad har du för moderkort? Alla drivrutiner går att hitta på tillverkarens supportsida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Chipsetdrivrutinerna (troligtvis de du tänker på) inkluderar drivrutiner för USB-kontrollern. Även om de oftast inte behöver installeras så är det inte fel att göra det.

Vad har du för moderkort? Alla drivrutiner går att hitta på tillverkarens supportsida!

Z68X-UD3H-B3 Har jag, kom nu på problemet. Lätt att vara efterklok. Det var ju självklart HZ på musen, ändrade Hz till 500 och nu flyter det på! Tack för hjälpen iallafall!

Visa signatur

Ciitera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zephax:

Ja, har även testat med drivrutinen med den äldre versionen. Problemet kom efter att jag lagt in W7. Kan det ha något och göra med att jag kör musen i 3.0 usb?

Byt port och kolla?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕