Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Permalänk

jag tror dx9 fått dåligt rykte pga alla konsollportar .. går säkert göra mkt snyggare än spel man ser med dx9, fast dom lägger inga extra pengar på att göra så snyggt dom kan till pc

Permalänk

kan inte säga mer en att jag längtar på få spela me3!! måste vara bästa spel storyn genom tiderna, för epic. + min dator är pwn, ja har gts 250 + c2d ;D perfa för spelet med high settings

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

Dem spel som jag tycker är bra på pc har aldrig varit en konsol-port.

Permalänk

fasen så nice då:D. ska definitivt prova demon sen då jag har verkligen sett fram emot detta spel sedan dom släppte 2an.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Tyckte om ME1 och 2. Riktigt roliga spel. (Spelade på PC).

ME3 och origin kan dra åt helsike. Tråkigt men, så äre. Jag överlever nog utan ME3....

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Blanda inte Bioware och Bioware. De som gjorde SWTOR är gamla Mythic (DAOC, Warhammer Online etc) som numera också ligger under EA Bioware's logga. Det är ett helt annat utvecklingsteam än de som gör Mass Effect, likaså är det ett helt annat team som gör Dragon Age.

Jag vet inte vilken Bioware-avdelning som stått för det mesta av Swtor, men Mythic av vad jag läst hoppade in ganska långt i utvecklingsprocessen och fokuserade enbart på PvP. Med tanke på att över 800 personer medverkat i utvecklingen av Swtor så är det troligt att de flesta hos Bioware deltagit. Däremot är det till största delen gjort av deras Austin studio och inte deras Kanada-baserade som gjort deras bästa spel.

Men i och med Bioware's uppköp av EA så har de tappat rejält och deras senaste spel är besvikelser så skulle inte ha för stora förhopningar om ME3 heller då det är utvecklat under tiden de ägts av EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Mitt 5770 räcker nog 2 år till innan next gen konsoler kommer

samma här sitter med på ett 5770 som flyter på otroligt bra.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Buzz996:

vart har jag hört den där killrösten förr ?!!?!!

Du tänker på Keith David, det är han som gör David Anderson's röst i ME.

Bioware använder inga små namn som sina voice actors.

Male Shephard heter egentligen Mark Meer och har gjort röster i typ samtliga Biowarespel genom åren.
Female Shephard heter Jennifer Hale och är både Bastila Shan i KotOR, Satele Shan och Female Trooper i SWTOR (och Naomi Hunter i alla Metal Gear-spelen).

Adam Baldwin spelar Kal'Reegar, Steve Blum (tecknade Wolverine) är Grunt och Shadow Broker.
Seth Green är Joker, Tricia Helfer (Cylon 6) är EDI, Michael Hogan (nBSG Saul Tigh) är Captain Bailey.

Martin Sheen spelar Illusive Man, Shohreh Aghdashloo, Simon Templeman och Claudia Black har alla roller som Quarians, Carrie-Anne Moss (Trinity) spelar Aria T'Loak, Yvonne Strahovski är Miranda... bara för att nämna några.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

GE MIG!!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

erotik för en gamer

se om jag gör samma sak som jag gjorde med tvåan: köper det till ps3, 360 och pc

(inte på releasedagen dock, sååååå kul är det inte att spendera pengar)

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

OMG GRAFIKEN KOMMER VARA OTROLIG
JK dx9...

Vad är det som inte går att göra i DX9 som skulle göra grafiken bättre?

Permalänk
ASUS Nordic

Underbart! ME2 är förmodligen det bästa spelet jag spelat, alla kategorier är jag beredd att säga.

Permalänk
Hedersmedlem

Har redan förvarnat tjejen att jag ett par dagar framåt, med start den 8:e mars vilket förövrigt även är mina och alla kvinnors stora dag, kommer sitta helt autistisk framför datorskärmen. Gäller att förvarna i god tid så att man slipper sura miner

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Antielefant
Skrivet av kinc:

Underbart! ME2 är förmodligen det bästa spelet jag spelat, alla kategorier är jag beredd att säga.

Mja, det slås av ME1 och KOTOR, kanske även NWN. Men that's about it.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zarper:

Vad är det som inte går att göra i DX9 som skulle göra grafiken bättre?

<smartass>

Shader model 4+
Tesselation
Geometry shaders
Rapid occlusion culling
Multitrådsrendering
Instancing 2.0
m.m.

</smartass>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Mja, det slås av ME1 och KOTOR, kanske även NWN. Men that's about it.

Finns några till som system shock 2, longest journey 1 & 2 men de är inte många.

Permalänk

Bara 2,5 gig och jag som tyckte skyrim drog lite.... Btw min athlon X2 250 lär ju palla spel ett LITET tag frammot i alllafall.

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcenicx:

De som gjorde SWTOR är gamla Mythic (DAOC, Warhammer Online etc) som numera också ligger under EA Bioware's logga.

Helt säker på det?

Känns konstigt att dem skulle misslyckas så kapitalt med PvP när dem har ett toppenspel som warhammer online bakom sig.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Newklear:

Helt säker på det?

Känns konstigt att dem skulle misslyckas så kapitalt med PvP när dem har ett toppenspel som warhammer online bakom sig.

Du och resten av världen håller inte med varandra här. Warhammer Online floppade ju totalt.
DAOC däremot, det var grejor det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Varför oh varför kan dom inte porta till konsol i stället för porta till pc!?!
Hade kunnat vara så snyggt men i stället ser det ut som skit >.< Tänker inte enns gå in på origin only delen.
Story visst men då skall det inte se ut som dom försökt få det snyggt men att det tyvärr var en enorm vägg i form av en konsol dom inte kunde gå runt.

Synns att dom har ansträngt sig men inte kunnat mer än så.

Det finns ingen mening då den "pc-utvecklade" skulle behöva ha så pass dålig grafik ändå för att ens kunna portas till konsoller. Det blir same, same

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på folk som är emot att skaffa ME3 på PC bara för det behöver Origin?

Tycker själv origin funkat bra än så länge. Och har bara blivit bättre med tiden.
Nerladdnings hastigheterna slår lätt Steam. Samt att du kan välja exakt var du vill installera spelen utan att behöva använda små "hacks" för att flytta spel mappen som i Steam..

Nu har jag iofs SSD, så jag påverkas inte direkt av att ha det i autostart.

Men annars utöver att Origin kan slöa ner uppstart lite, så ser jag inte exakt vad allas problem är med Origin? Det är bra mycket bättre kopieringsskydd lösning än att behöva köra med skivan inne.

Mass Effect 1 och 2 är bland dom mest episka spelen jag spelat på många år. Och är ME3 är lätt värt en liten extra installering för att kunna spela på PC.

ME2 var också för övrigt jävligt bra portat. Jag klarar intressant nog att köra spelet i 60fps med Super AA x4. Som får spelet att se mycket snyggare ut än vad det redan är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Förstår mig inte på folk som är emot att skaffa ME3 på PC bara för det behöver Origin?

Tycker själv origin funkat bra än så länge. Och har bara blivit bättre med tiden.
Nerladdnings hastigheterna slår lätt Steam. Samt att du kan välja exakt var du vill installera spelen utan att behöva använda små "hacks" för att flytta spel mappen som i Steam..

Nu har jag iofs SSD, så jag påverkas inte direkt av att ha det i autostart.

Men annars utöver att Origin kan slöa ner uppstart lite, så ser jag inte exakt vad allas problem är med Origin? Det är bra mycket bättre kopieringsskydd lösning än att behöva köra med skivan inne.

Vissa hatar vad som helst bara för att ha något att hata.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag kan sätta min högra hårdisk på att origin kommer att krasha när alla börjar tanka demot runt 21, any buyers?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Gött! min dator med 4gb ram, hd4850 och E8300 är rekommenderad ^^

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Bioware gör rätt när det kommer till portningar.
Inga höga krav och flyter bra.

Men demot är SKRÄÄÄÄÄÄÄP. Det är ~20min långt och är ruskigt ointressant.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Ja jösses. Kommer spela det men i72600K+7970 maskinen jag har nu kommer gäspa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ja jösses. Kommer spela det men i72600K+7970 maskinen jag har nu kommer gäspa.

Du kan alltid trycka på med extra super antialias för att jämna till alla kanter.

Mass effect spelen lider rätt mycket av shimmering effekter från aliasing. Och super antialias är enda effektiva sättet att få bort det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty1337:

Bara 2,5 gig och jag som tyckte skyrim drog lite.... Btw min athlon X2 250 lär ju palla spel ett LITET tag frammot i alllafall.

2,5 gig är demot på. inte fulla spelet

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Herregud vilka människor det finns på Sweclockers.
Bra grafik = Bra spel ?

Knappast, dessutom såg Mass Effect 2 rätt bra ut, detta lär se minst lika fint ut.

Vill inte påstå att jag föredrar bra grafik framför spelglädje.
Men på detta forum hänger överklockare och teknikälskare så tycker inte det är så konstigt att en del vill ha spel som kan ge valuta för deras monstermaskiner.

Permalänk
Medlem

Helt ok demo har dock inte spelat ME1 eller 2. Verkar som det kan vara en riktigt bra story. Risken finns att det blir ett köp tyvärr. Har tillräckligt med spel som jag inte ens är i närheten av att ha spelat klart men detta verkar värt pengarna helt klart.

Grafiken var riktigt bra för att vara på konsoll, ska testa PC-versionen ikväll hoppas jag

Måste man ha PS plus för att kunna ladda ner på PS3 eller har det inte släppts där än?