Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Går ej att formattera!

Permalänk
Medlem

Går ej att formattera!

Hej, har en seagate 1TB hårddisk som jag försöker formatera men det går inte! Jag har testat att använda windows inbyggda och gparted live men det går inte den bara håller på
Men blir aldrig klar... Hade på gparted hela natten men kom bara att upp att det inte gick, finns det något program man kan felsöka med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du hade flera hårddiskar kopplade när du installerar Windows så lägger den något på den andra disken (partitionen) som Windows behöver. Det betyder att Windows inte startar om något händer med den andra hårddisken. Tex formateras, kraschar, dör, kopplas ur osv. Har man väldigt tur så vägrar Windows och diverse program formatera och rensa den andra hårddisken.

Många kunde inte reparera med Windows skivan (felet var kvar) utan de blev tvungna att installera om Windows på rätt sätt.

Permalänk
Medlem

Prova o ta hem en live skiva linux o formatera med ett annat filsystem o se om det hjälper?

Permalänk
Medlem

Seagate har en skiva du kan boota på och köra lite tester, tror även man kan göra en total formatering (inte en låtsas som Windows mfl gör). Seatools har jag för mig det heter.

Permalänk
Medlem

finns inte Seatools på Ultimate Boot CD :)?