Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Borde väl vara en standardkabel som går att hitta på ebay för några tior?

Nope är en specialare från Toshiba, jag har bara hittat den i USA och kostar 25 usd men med shipping och annat blir det 570:-. Jag tror Toshiba vill att kunderna skall köpa den dyrare varianten av Qosmio som har 2hdd från start, och vill inte att kunderna själv skall uppgradera.
jag är trots detta supernöjd med datorn och spelar bf3 på ultra i nativ med fint flyt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

Nope är en specialare från Toshiba, jag har bara hittat den i USA och kostar 25 usd men med shipping och annat blir det 570:-. Jag tror Toshiba vill att kunderna skall köpa den dyrare varianten av Qosmio som har 2hdd från start, och vill inte att kunderna själv skall uppgradera.
jag är trots detta supernöjd med datorn och spelar bf3 på ultra i nativ med fint flyt.

570:-?! Dra mig långsamt över ån!
Borde väl finnas en återförsäljare här hemma?

Ska dra iväg ett mail till toshiba och höra efter.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Rekomenderar ni som har köpt den här datorn den? Jag vill ha den till å spela lite på men framför allt film/plugg. Jag vill ha en snabb dator med en okej batteritid. Den får inte heller bli för varm när jag spelar. Hade tänkt att bara lägga 6k men denna verkar värd de där extra tusenlapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stribb:

Lånar tråden lite.
Rekomenderar ni som har köpt den här datorn den? Jag vill ha den till å spela lite på men framför allt film/plugg. Jag vill ha en snabb dator med en okej batteritid. Den får inte heller bli för varm när jag spelar. Hade tänkt att bara lägga 6k men denna verkar värd de där extra tusenlapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

17" för studier kanske är lite overkill, om du bu ska släpa den fram och tillbaka till skolan hela tiden. Vet inte om det finns någon gaming laptop med "bra" batteritid.

Men som sagt, jag är riktigt nöjd med den. Använder den för gaming (swtor,LoL,mw3) samt 3D CAD.

Har inte upplevt att den blir ovanligt varm.

Permalänk
Medlem

Har hittat en svensk återförsäljare nu till våran "HDD Board", 314:-

http://se.eetnordic.com/product.aspx?id=K000126450&path=Toshi...

Permalänk
Medlem

Såg att det stod nVidia 3D på skärmen men att det inte stod något om 3D i specifikationerna på Elgigantens sida. Är det en 120Hz skärm på datorn?

Permalänk
Skrivet av m4jken:

Såg att det stod nVidia 3D på skärmen men att det inte stod något om 3D i specifikationerna på Elgigantens sida. Är det en 120Hz skärm på datorn?

Nä det är en vanlig 60Hz skärm men du kan föra över 3D material till en extern 3D skärm eller TV via HDMI porten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Har hittat en svensk återförsäljare nu till våran "HDD Board", 314:-

http://se.eetnordic.com/product.aspx?id=K000126450&path=Toshi...

Dock exkl moms.. Men lite bättre pris iaf.
Har du installerat ssd i din, jag har funderat på det men vet ej om jag skall ta sata 3 el 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

Dock exkl moms.. Men lite bättre pris iaf.
Har du installerat ssd i din, jag har funderat på det men vet ej om jag skall ta sata 3 el 2

Har inte gjort det ännu, ska beställa en såndär HDD Board först.

Permalänk
Medlem

Drivers...

Någon som blåst bort allt och skickat in en "clean" Win7 (64-bit)?
Problem/Tips?

Letar efter Wireless driver. I enhetshanteraren står det 'Intel Centrino Advanced-N 6230', men på Toshibas sida http://aps2.toshiba-tro.de/wlan/?page=downloads finns den inte. Någon av Intels är det ju, men vilken. Kan det vara ProSet Utility?

Sedan finns det 3st olika Sound Drivers upplagda under drivrutiner för denna modell, vilken eller vilka behöver man, oklart?

Permalänk
Medlem

Toshiba verkar ha väldigt mycket att göra, supporten lade ner hela 30min på mig!
Frågade allmänt om den där HDD boarden och vart jag kunde få tag på den, detta blev svaret:

"Hej.
Orsaken är den att den från fabrik inte har den delen som standard i specifikationen och vi stödjer endast original-konfigurationer.

Eftersom denna del du eftersöker inte sitter i från fabrik så faller din begäran således utanför originalkonfig.
Eftersom denna del inte sitter med från fabrik så finns den inte heller med i parts-listan.

Jag fick spendera 30 minuter och leta fram information för att hitta en annan X7'a med detta kort i.

Hur som helst - om du vill utföra modifieringar på sin produkt så är det inga problem för oss.
Vi kan dock inte garantera att du får rätt del (av ovan skäl ).
Vi kan dock inte heller garantera att det är rätt del eftersom vi då har ett formellt ansvar om det uppstår några problem på vägen.

Vill du vara helt säker bör du höra om en ASP(auktoriserad serviceverkstad) vill hjälpa di att bygga om den - men det är tveksamt om det är intressant för dem.

M.v.h/Regards,
Roger

TOSHIBA PC Support
Sweden phone 0200-21 21 00
Denmark phone 80881750
Finland phone 0800772072
Norway phone 80057393"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Toshiba verkar ha väldigt mycket att göra, supporten lade ner hela 30min på mig!
Frågade allmänt om den där HDD boarden och vart jag kunde få tag på den, detta blev svaret:

"Hej.
Orsaken är den att den från fabrik inte har den delen som standard i specifikationen och vi stödjer endast original-konfigurationer.

Eftersom denna del du eftersöker inte sitter i från fabrik så faller din begäran således utanför originalkonfig.
Eftersom denna del inte sitter med från fabrik så finns den inte heller med i parts-listan.

Jag fick spendera 30 minuter och leta fram information för att hitta en annan X7'a med detta kort i.

Hur som helst - om du vill utföra modifieringar på sin produkt så är det inga problem för oss.
Vi kan dock inte garantera att du får rätt del (av ovan skäl ).
Vi kan dock inte heller garantera att det är rätt del eftersom vi då har ett formellt ansvar om det uppstår några problem på vägen.

Vill du vara helt säker bör du höra om en ASP(auktoriserad serviceverkstad) vill hjälpa di att bygga om den - men det är tveksamt om det är intressant för dem.

M.v.h/Regards,
Roger

TOSHIBA PC Support
Sweden phone 0200-21 21 00
Denmark phone 80881750
Finland phone 0800772072
Norway phone 80057393"

Hehe dom är roliga på Toshiba, "bygga om" är väl att ta i Stoppa i kabeln i uttaget och plugga in Hdd kallar jag inte bygga om..

Permalänk
Hedersmedlem

Vet att HP har samma sak på sina och den kabeln går att beställa som reservdel. En asnlutning för ström och en för sata i ena änden och sen en kontakt för båda i själva hårddiskänden av kabeln.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

då var ssd monterad. Var lite bök att uppdatera SSD med senaste firmware, fick köra ett linux os från dvd skiva som OCZ utvecklat, när jag väl fick det att funka så visar det sig att ssd redan var uppdaterad med senaste firmware så allt arbete i onödan

Men nu sitter den där och allt funkar kanon.

Permalänk
Medlem

Ni andra som har en Qosmio X770-124, hur låter era laddare?
Min låter rätt irriterande och det är på gränsen till att jag ska reklamera den. Det är ett tjutande ljud, hög frekvens som ökar när man gör något på dator, dvs den drar mer ström. Har aldrig stött på ett såhär irriterande ljud från laddare förut så jag tycker inte att det är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

då var ssd monterad. Var lite bök att uppdatera SSD med senaste firmware, fick köra ett linux os från dvd skiva som OCZ utvecklat, när jag väl fick det att funka så visar det sig att ssd redan var uppdaterad med senaste firmware så allt arbete i onödan

Men nu sitter den där och allt funkar kanon.

http://img408.imageshack.us/img408/6847/dsc00782uw.jpg

Ser fint ut!
köpte du "hdd boarden" ifrån EET eller?

Permalänk

Köpte den för kanske ett par veckor sedan när NetOnNet sålde den för <8k och kan ge mer detaljerad respons ifall någon är intresserad men kan även säga några allmänna saker. Är generellt sätt nöjd med mitt köp. Skärmen är förvisso inte jättebra men tycker att högtalarna och faktumet att den var över 2k billigare än alla datorer med samma grafikkort vid inköpstillfället väger upp.

Har inte spelat jättemycket men tycker inte den har blivit absurt varm (cpu <70 grader och inte het på något ställe vid utblås) när jag spelat Civilization V ett par timmar i rad. Undrar vidare bara en sak. Har ibland (någon gång i veckan kanske?) sprak/brus från högtalarna när jag spelar på väldigt hög volym. Det händer väldigt sällan i förhållande till hur mycket och hur högt jag lyssnar så tror inte det är hårdvarurelaterat. Har någon erfarenheter och finns det drivisar som kan lösa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Ser fint ut!
köpte du "hdd boarden" ifrån EET eller?

Ja det blev en sådan + en 120gb Ocz Agility 3 för 999:-.
Har den som systemdisk och det gör verkligen stor skillnad i uppstart av program och windows. hela datorn känns mer rappare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

Ja det blev en sådan + en 120gb Ocz Agility 3 för 999:-.
Har den som systemdisk och det gör verkligen stor skillnad i uppstart av program och windows. hela datorn känns mer rappare.

Har SSD på min stationära så man vill ju ha det som standard nu
Ska ta och beställa en jag också, hur lång leveranstid var det på hdd boarden? Och hur var det med fraktkostnad?

Permalänk
Skrivet av DonRon:

Ska ta och beställa en jag också, hur lång leveranstid var det på hdd boarden? Och hur var det med fraktkostnad?

Skulle ta och rekommendera denna Samsung SSD 128GB som fått mycket bra kritik och kostar endast 1600:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=974936

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Skulle ta och rekommendera denna Samsung SSD 128GB som fått mycket bra kritik och kostar endast 1600:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=974936

Blir nog en till intel för min del.
Vill bara dubbelkolla med leveranstid samt fraktkostnad av hdd boarden först

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Jag beställde den här, slutsumma med frakt blev 560:-
http://www.sparepartswarehouse.com/Toshiba,Laptop,Part,K00012...
Leverans tog en vecka ca.
Dock tog leveransen av ssd från Alina mer än 2 veckor...

ang SSD så har Ocz uppdaterat firmware och är betydligt stabilare idag vilket jag kan också bekräfta, samsung ssd är säkert kanon men jag sparade in vad kabeln kostade genom att välja Ocz mot samsung och har inget att klaga på den disken förutom lite krångel med uppdateringen av firmware.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att sälja av min Qosmio X770-124 då den aldrig används (köpte den enbart för en praktik jag hade i 2 månader).
Vad kan man tänka sig sälja den för? Har ju satt in mer RAM i den och köpt lite andra tillbehör.