Permalänk

Qosmio X770-124

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Vad tycker ni folk? Det är väl den mest prisvärda 10k bärbara nu?
Har någon erfarenhet av Toshiba? Har läst att dom ska hålla bättre kvalite än Asus tom.
Jag gillar designen och att det inte är full hd på 17 tums skärm. (bra om man har dålig syn)
Graffet ska väl klara BF3 och Skyrim på nästan högsta i native?
Ska gå och känna på den imorgon, kanske blir ett köp:)

Permalänk
Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Hur tänkte du där?

Jag menar, de kostar ju 3000kr mer, samt att alienware-burkens prestanda kan inte mäta sig med den från Toshiban?

Jag är också nyfiken på toshiba-datorn, visst, man får lägga till nån hundring för mer minne, men allt annat ser bra ut..

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på Toshiban jag också.
Blir nog till att beställa en sån den 25:e.

Någon som vet vad som gäller ang. garantier osv om man trycker i mer minnen (samt en SSD kanske)?

Permalänk
Medlem

Beställde den nyss, återkommer när jag fått klämma lite på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Beställde den nyss, återkommer när jag fått klämma lite på den

Väntar spännt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Verkar mycket bra för pengarna dock, Jag har ju själv full hd på min Ausu G74 och måste zooma in alla sidor då text blir för smått med den upplösningen så egentligen är 1600 x 900 bättre alternativ på en 17" om man nu inte skall se mycket 1080p filmer på skärmen då.

Permalänk
Medlem

Jo jag skulle också gärna vilja ha en 15,6" eller 17" med 1600x900 .. har en 15 med 1920x1080 nu.. Visst det funkar men det är helt onödigt i spel och datorn får kortare livstid om man ska köra native..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag köpte Qosmio X770-124 igår Jag har rätt så fullt upp, men ska försöka lägga upp en recension inom de kommande dagarna. Hann mest starta den igår. Den känns robust, tangentbordet är forvånandsvärt bekvämt. Skärmen är blank, men känns riktigt bra. Ljudet är riktigt bra för en laptop.

Har som sagt inte hunnit sitta på den mer än själva installationen och surfat lite för att testa bild, ljud och tangentbord. Läste igenom garantin. Är lite tveksam vad den gäller. Jag sitter på jobbet nu, men jag återkommer senare ikväll om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atonia:

Jag köpte Qosmio X770-124 igår Jag har rätt så fullt upp, men ska försöka lägga upp en recension inom de kommande dagarna. Hann mest starta den igår. Den känns robust, tangentbordet är forvånandsvärt bekvämt. Skärmen är blank, men känns riktigt bra. Ljudet är riktigt bra för en laptop.

Har som sagt inte hunnit sitta på den mer än själva installationen och surfat lite för att testa bild, ljud och tangentbord. Läste igenom garantin. Är lite tveksam vad den gäller. Jag sitter på jobbet nu, men jag återkommer senare ikväll om det

Låter mycket lovande Glöm inte bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter här i skrivande stund på min nya Qosmio X770-124 och tänkte dela med mig utav mina förstaintryck.

1.Kan börja med att nämna att som så som många andra så har Toshiba förinstallerat en j*vla massa skit på den.
Sitter här och försöker lista ut vilket utav som bör vara kvar, överväger även om jag ska formatera och installera om win 7 på nytt!
Förutom det så känns den väldigt pigg, ska under kvällens gång lägga in swtor samt mw3 och testa.

2. Designen är ok, för 7990:- med den hör prestandan så får man stå ut med lite plast.

3. Ljudet är riktigt imponerande för att vara en laptop!

Kommer antagligen slänga in en SSD samt 8gb RAM inom kort (någon som har förslag på dessa delar?).

Återkommer med mer feedback när jag testa lite spel osv.

Permalänk
Skrivet av DonRon:

Sitter här i skrivande stund på min nya Qosmio X770-124 och tänkte dela med mig utav mina förstaintryck.

1.Kan börja med att nämna att som så som många andra så har Toshiba förinstallerat en j*vla massa skit på den.
Sitter här och försöker lista ut vilket utav som bör vara kvar, överväger även om jag ska formatera och installera om win 7 på nytt!
Förutom det så känns den väldigt pigg, ska under kvällens gång lägga in swtor samt mw3 och testa.

2. Designen är ok, för 7990:- med den hör prestandan så får man stå ut med lite plast.

3. Ljudet är riktigt imponerande för att vara en laptop!

Kommer antagligen slänga in en SSD samt 8gb RAM inom kort (någon som har förslag på dessa delar?).

Återkommer med mer feedback när jag testa lite spel osv.

Släng in ett rent windows och lägg in dom viktigaste drivrutinerna från drivers skivan men strunta i grafik drivisen som du ändå hämtar senaste från nvidias hemsida.

Här har du en prisvärd SSD som jag själv är riktigt nöjd med. http://cdon.se/hemelektronik/intel_320_serie_ssd_120gb_sata_i...

Permalänk
Medlem

har läst att man bör uppdatera bios till v.1,1 annars blir det problem med throttling på gpu, någon som märkt detta vid spel och kan bekräfta?
tog några foto på den nya laptopen, riktigt nöjd änn så länge

Permalänk
Medlem

Får testa det med biosen i morgon och se om man märker någon skillnad.
Skruvade upp baksidan innan för att se hur möjligheterna va att få i mer RAM samt en SSD.
Att få i mer RAM ser busenkelt ut, det samma gäller en SSD då det finns en ledig plats för en hårddisk till...
MEN jag såg ingenting att koppla in den till? Betyder det att man måste plocka ner hela datorn i molekyler för att dra egna kabellösningar osv? :/

Alternativet är ju att plocka bort den befintliga hårddisken och ersätta den helt och hållet med en SSD men det är inte optimalt då iaf jag vill ha mer lagringsutrymme.

Permalänk
Skrivet av DonRon:

Får testa det med biosen i morgon och se om man märker någon skillnad.
Skruvade upp baksidan innan för att se hur möjligheterna va att få i mer RAM samt en SSD.
Att få i mer RAM ser busenkelt ut, det samma gäller en SSD då det finns en ledig plats för en hårddisk till...
MEN jag såg ingenting att koppla in den till? Betyder det att man måste plocka ner hela datorn i molekyler för att dra egna kabellösningar osv? :/

Alternativet är ju att plocka bort den befintliga hårddisken och ersätta den helt och hållet med en SSD men det är inte optimalt då iaf jag vill ha mer lagringsutrymme.

Finns det ingen extra kontakt nån annanstans för att dra en kabel i mellan till HDD 2 som på Asus G74 då ?

Som typ här. http://imageshack.us/photo/my-images/837/60fcb8b263.jpg/ Extra kabeln är den med gul tejp på.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga mig hur denna dator klarar Bf3 på medium är de 50+ fps ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Finns det ingen extra kontakt nån annanstans för att dra en kabel i mellan till HDD 2 som på Asus G74 då ?

Som typ här. http://imageshack.us/photo/my-images/837/60fcb8b263.jpg/ Extra kabeln är den med gul tejp på.

Så här ser det ut i Toshiban:

http://cdn.imghack.se/images/33a27704ca71ee918af03682f3040665.jpg

Permalänk
Medlem

snålt av Toshiba att inte inkludera extra kabel även om det är en billig laptop när det nu finns plats för en 2a HDD. Jag har också funderat på att sätta i en SSD och hittade denna info, det verkar som man behöver köpa till en speciell kabel med Toshiba art no K000126450. Det sitter en lite connector till höger om den existeranade HDD som den skall pluggas in i, jag har dock inte hittat något ställe i Europa som säljer denna ännu. Här är en länk till tråden som detta diskuteras i:
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

snålt av Toshiba att inte inkludera extra kabel även om det är en billig laptop när det nu finns plats för en 2a HDD. Jag har också funderat på att sätta i en SSD och hittade denna info, det verkar som man behöver köpa till en speciell kabel med Toshiba art no K000126450. Det sitter en lite connector till höger om den existeranade HDD som den skall pluggas in i, jag har dock inte hittat något ställe i Europa som säljer denna ännu. Här är en länk till tråden som detta diskuteras i:
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa...

Hittade också den tråden igår :/

Tänker börja med att utöka minnet iaf, frågan är om jag kan köpa 4gb extra och köra ihop med det befintliga son sitter i nu eller om man ska köpa nya identiska 2x 4gb istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Hittade också den tråden igår :/

Tänker börja med att utöka minnet iaf, frågan är om jag kan köpa 4gb extra och köra ihop med det befintliga son sitter i nu eller om man ska köpa nya identiska 2x 4gb istället?

tror det räcker att det är samma typ av minne, dvs samma Mhz och samma typ av minne.
Inte lätt att hitta en sådan kabel, funderar på att köpa från USA, ev kontakta Toshiba Sverige och höra om dom kan hjälpa till med import.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mype:

tror det räcker att det är samma typ av minne, dvs samma Mhz och samma typ av minne.
Inte lätt att hitta en sådan kabel, funderar på att köpa från USA, ev kontakta Toshiba Sverige och höra om dom kan hjälpa till med import.

Någon vänlig själ som har lust att länka vilken typ av RAM som som sitter i?
Tänker åka förbi netonnet påvägen hem nu och köpa en väska, dom kanske har minnen också.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Omg vad små bilder... fixa större

Blev lite fel där hinner tyvärr inte fixa till det då jag reser med jobbet närmsta veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Vad tycker ni folk? Det är väl den mest prisvärda 10k bärbara nu?
Har någon erfarenhet av Toshiba? Har läst att dom ska hålla bättre kvalite än Asus tom.
Jag gillar designen och att det inte är full hd på 17 tums skärm. (bra om man har dålig syn)
Graffet ska väl klara BF3 och Skyrim på nästan högsta i native?
Ska gå och känna på den imorgon, kanske blir ett köp:)

Bra pris hårdvarumässigt!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Hej! Är också intresserad av denna dator. Jag undrar hur den klarar av värmen när man spelar, har en HP dv6 för tillfället som blir ruskigt varm om man inte kör kylplatta.
Kan man räkna med en markant skillnad vid spel på en 17" 1600x900 skärm jämfört med en 15,6" 1366x768?

Tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är datorns ventilation gjord för spel? Blir den inte varm efter någon timmes spelande?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat swtor några timmar och det har gått bra.
Vist låter den lite när fläktarna drar igång men det får man räkna med vid bärbart.

Det enda jag retar mig på är att det ska vara så omständigt att få i en till hårddisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Jag har spelat swtor några timmar och det har gått bra.
Vist låter den lite när fläktarna drar igång men det får man räkna med vid bärbart.

Det enda jag retar mig på är att det ska vara så omständigt att få i en till hårddisk!

Inte omständigt men dyrt! 570:- för en extra kabel är grisigt.

Permalänk
Skrivet av mype:

Inte omständigt men dyrt! 570:- för en extra kabel är grisigt.

Aa det var ju snålt att inte skicka med en sån, men se det från den ljusa sidan att datorn i sig är ju billig ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Borde väl vara en standardkabel som går att hitta på ebay för några tior?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.